בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

יונדאי טוסון 1.6 - מבחן רכב



אחרי שהתרשמנו מיונדאי טוסון עם מנוע 2.0 ליטר, הגיע גם זמנה של גרסת ה-1.6 הבסיסית לעמוד למבחן. מטפסת את הקסטל?



מאת נועם ריין
צילום: פבל צ'רניצקי

בפעם הראשונה שפגשנו את יונדאי טוסון, כמה שבועות בלבד לפני פרסומה של הכתבה הנוכחית, התרשמנו ממנו לטובה במרבית הסעיפים. אז זו היתה גרסת ה-2,000 סמ"ק ברמת הגימור Open Sky, שאותה תוכלו לראות בסרטון הוידאו בתחתית הכתבה. אבל עם כל הכבוד לגרסה המהודרת הזו, המבחן לטוסון החדש לא יכול להיות שלם בלי סקירה מקיפה של הגרסה הבסיסית והזולה בהיצע, זו שאמורה להיות גם הנמכרת ביותר שלו - 1,600 סמ"ק, ברמת הגימור Prime. האם היא מרשימה באותה המידה?

לדף הדגם בקטלוג iCar - יונדאי טוסון

יונדאי טוסון, בנזין 1.6 ליטר, 132 כ"ס, 142,900 שקל
יתרונות
חסרונות
נוחות
ביצועים והתנהגות
מרווח
עיצוב פנים משעמם
פרקטיות
צריכת דלק 

יונדאי טוסון 1.6

 עיצוב

יונדאי טוסון נראה מצוין לטעמנו, ולא משנה באיזו גרסה תבחרו. הוא שרירי וחסון, עם ניפוחים במקומות הנכונים וגריל קדמי אנכי שמשדר עוצמה, ומצד שני גם אלגנטי ונקי, ולא צעקן כמו ה-ix35 שקדם לו. אהבנו מאוד את תאורת הלד שמשמשת מעין "גבות" לפנסי החזית. גם הפנסים האחוריים לטעמנו, ובגרסת ה-1,600 סמ"ק אמנם את אין פנסי הלד מאחור ואת חישוקי ה-19 אינץ' המרשימים אותם פגשנו בעבר - אך גם עם חישוקי ה-16 אינץ' הפשוטים יותר והתאורה הסטנדרטית המראה המכובד נשמר, ולא כולם יבחינו שרכשתם את הגרסה הזולה.

יונדאי טוסון 1.6

תא הנוסעים

מבחינה עיצובית, יש כאן אכזבה מסוימת. יונדאי, שידעה לייצר תאי נוסעים מודרניים ומעוצבים מחד אך גם נקיים ופשוטים לתפעול מאידך, למשל ב-i30, הלכה כאן לכיוון הרבה יותר שמרני - שאמנם שומר על פשטות התפעול, אך גם נראה משעמם ומשדר פשטות. זה מתחיל בעיצוב עצמו, שכולל קווים ישרים וצבעים כהים, פקדים מעט מיושנים למערכת המיזוג והשמע ולוח מחוונים מפוהק, וזה מפריע קצת יותר כשבוחנים את איכות החומרים. במרבית המקרים מדובר על פלסטיק דק ומחוספס, בחירה סבירה לדלת תא הכפפות, אך הרבה פחות מוצלחת כשמדובר במקומות בהם היד נוגעת תדיר, בעיקר בבלם היד ובהגה. זה האחרון דק מדי ולא נעים למגע.

רשימת האבזור ברמת הגימור Prime טובה, עם כוכבית. יש כאן מערכת שמע לא רעה עם שליטה מההגה, בקרת שיוט, מראות עם קיפול חשמלי, שני שקעי 12V לפני ידית ההילוכים וכמובן חיבורי AUX ו-USB כדת וכדין; עם זאת, מערכת המולטימדיה של כלמוביל שהופיעה ברכב המבחן, לא כלולה במפרט הרשמי. המערכת כוללת דיבורית בלוטות', מערכת הפעלה של אנדרואיד עם אינטרנט, פאנגו, ניווט של Waze ורדיו אינטרנטי, מצלמת רוורס ותמיכה מלאה בעברית. בלעדיה, וזו הכוכבית, רשימת האבזור של יונדאי טוסון לוקה בחסר - בטח שליד האח המתחרה קיה ספורטאז'. עם המערכת, ליונדאי יש את כל מה שצריך. יודעי דבר לחשו באוזנינו כי היבואנית מעניקה את המערכת כצ'ופר למרבית הרוכשים. שווה בדיקה.

יונדאי טוסון 1.6

בהיבטים הפרקטיים של החיים, תא הנוסעים של יונדאי טוסון הוא בהחלט כזה שתשמחו לשכן בו את המשפחה שלכם. המושבים הקדמיים גדולים ומאוד נוחים. ביניהם מפוזרים תאי אחסון רבים ושימושיים, כולל תא גדול למדי בין המושבים ותא נוח לשים בו את הסמארטפון לפני ידית ההילוכים.

מאחור המרווח פשוט מעולה. הטוסון מציע שפע של מקום גם ל-3 נוסעים, ומפנק גם אותם בכסאות נוחים ותומכים. גב המושב מתכוונן, להנאתם של היושבים, אך חבל רק שאין פתחי מיזוג מאחור.

תא המטען גדול למדי, אם כי שפת ההטענה שלו גבוהה - מה שאומר שכדי להכניס את העגלה או המזוודה תצטרכו להרים אותם לגובה. אבל בשביל הגובה הזה בחרתם בג'יפון, לא?

יונדאי טוסון 1.6

נוחות נסיעה

אחרי רמת הנוחות הגבוהה שהפגין יונדאי טוסון עם חישוקי ה-19 אינץ' נמוכי החתך, ציפינו שהגרסה עם הצמיגים הנדיבים יותר בגומי תשפר את ספיגת השיבושים ברמה אחת נוספת. זה לא קרה, אבל באמת שאין על מה להתלונן. הטוסון מציג רמת נוחות גבוהה מאוד בכל תנאי הדרך, סופג היטב שיבושים קטנים וגדולים, וגם שומר על ריסון במהירויות גבוהות. רק כשהכביש מתעקל הוא קצת פחות מרוסן ויותר מתנדנד, אבל על כך - בסעיף ההתנהגות.

בידוד הרעשים מצוין במרבית תנאי הדרך, גם מרעשי מנוע וגם מרעשי כביש ודרך. אמנם, בעת תאוצה המנוע הקטן מרעיש יותר מאחיו הגדול. מיד נרחיב.

יונדאי טוסון 1.6

מנוע ותיבת הילוכים

הסיבה לשמה התכנסנו כאן, והמרענן הרשמי של קטגוריית הג'יפונים, היא מנוע ה-1.6 ליטר. עד לפני שנתיים, איש לא היה מעז להעלות על דל שפתיו את נפח המנוע הזה בהקשר של רכבי פנאי גדולים למדי. את תחילת המהפך סימן סובארו XV עם גרסת 1.6 מוזלת באמצע 2014, ומספר חודשים לאחר מכן הצטרף גם קיה ספורטז' במהלך שעוד ייזכר שנים רבות בשוק הרכב הישראלי. המנועים הקטנים הצליחו לשבור את גבולות הסגמנט והמחיר שהכרנו עד היום וסחפו אחריהם את הלקוחות, ולכן לא מפתיע שגם הטוסון החדש הצטייד באחד כזה - שהוריד את מחירו ב-12 אלף שקל לעומת גרסת הכניסה של ה-ix35 היוצא.

נו, אז איך הוא? לא רע, קודם כל. אפשר לנסוע איתו בלי בעיה מיוחדת לכל מקום שהוא, "לעלות את הקסטל" במהירות גבוהה מהמותר בחוק, וגם לשייט על 120-130 קמ"ש בשקט ובנינוחות, בלי להרגיש שאתם נוסעים במכונית חלשה במיוחד.

אחרי ההסתייגויות האלו, שמכסות את מרבית תנאי הנהיגה היומיומיים, נאמר שפער הביצועים בינו לבין ה-2,000 סמ"ק מורגש בהחלט. אם בקיה הצליחו לחפות על המחסור בכוח באמצעות הילוכים קצרים ותגובת דוושה עצבנית, ביונדאי לא נקטו בשיטות האלו - ולכן הטוסון מרגיש חלש יחסית בתאוצות מהמקום ועקיפות ביניים. הוא דורש "סחיטה" של הדוושה ושהיה ממושכת בסל"ד גבוה על מנת להאיץ בזריזות, מה שב-2,000 סמ"ק היה מתבצע בקלות רבה יותר. עליות מתונות בכביש וגם עקיפות פשוטות ניתנות בהחלט לביצוע, אבל הכל דורש יותר מאמץ, ובהתאם גם יותר רעש ויותר בזבוז של דלק.

צריכת הדלק של יונדאי טוסון 1,600 עמדה על 10.3 ק"מ לליטר בתנאי המבחן המעורבים. פער זניח ביחס לנתון שמדדנו ב-2,000 סמ"ק (9.5 ק"מ לליטר).

יונדאי טוסון 1.6

התנהגות כביש

המרכב הגבוה של יונדאי טוסון, יחד עם המתלים הרכים, יוצרים רכינה בולטת בסיבובים - מה שנקרא גם זוויות גלגול - כך שהחשק לנהיגה ספורטיבית ומהירה בין העיקולים יוצא די מהר. גם ההגה קל מדי, ועל תקשורת מהשלדה אין מה לדבר.

עם זאת, למרות היעדר הניצוץ הספורטיבי (עניין אופייני אצל ג'יפונים מסוגו) בסך הכל הטוסון לא יאכזב את המשפחה: אחיזת הכביש שלו גבוהה מאוד, והוא נוסך בטחון גם בתנאים מאתגרים של כביש רטוב למשל. זה לגמרי מספיק, בטח שלגרסה עם ביצועים חלשים יחסית.

יונדאי טוסון 1.6

שטח

נהיגת שבילים היא המקסימום שניתן להוציא מיונדאי טוסון, אבל הוא עושה את זה לא רע בכלל. הוא נוח למדי, מתמודד היטב גם עם שבילים מחורצים, ובגרסת ה-1,600 סמ"ק עם הצמיגים גבוהי החתך הוא מסיר את החשש התמידי ממפגש בלתי רצוי עם אבן חדה. בשביל לקבל קצת יותר תוכלו להוסיף סכום משמעותי ולרכוש את גרסת ה-4X4 עם מנוע 2,000 סמ"ק, או פשוט לעבור לסובארו XV או כל ג'יפון אחר עם יומרות רציניות יותר בשטח.

יונדאי טוסון 1.6

סיכום

יונדאי טוסון, גם בגרסת ה-1,600 סמ"ק, הוא רכב פנאי מעולה. הוא נוח ומרווח, נעים לנסיעה, שימושי ושקט ברוב תנאי הדרך. אם תיקחו אותו עם מערכת המולטימדיה שמציעה היבואנית, בתשלום (או שלא), תהנו גם מרשימת אבזור מכובדת.

והאם המנוע הקטן מספיק לו? ובכן, במרבית תנאי הנהיגה היומיומיים - התשובה בהחלט חיובית. אבל אם אתם לפעמים אוהבים לזנק קצת יותר מהר ברמזור, לעקוף בקלילות ולא לאמץ את המנוע בכל משימה שאיננה שיוט נינוח, נמליץ לכם לערוך נסיעת מבחן גם בגרסת ה-2,000 סמ"ק. הפער בין השתיים בהחלט קיים.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. יונדאי טוסון  מעולה, למה גרסת הטורבו לא תגיע לישראל?

יונתן,16.02.2016

2. אופנה ריקה מתוכן!  פרייבט- זול, נוח, מהיר, יציב, דינמי, חסכוני ובטיחו...

עופר מי-ם,16.02.2016

3. מחכה כל כך לגרסת הטורבו (לת)  

,16.02.2016

4. ל-2: למה לא ללכת ברגל? (לת)  

אמיר,17.02.2016

5. יל-2 גיפון יותר בטיחותי  גם יותר בטיחותי מפרייבט באותו משקל http://www.i...

,17.02.2016

6. הג'יפ  ג'יפ נוח מהנה מעולה...

רונצ',25.02.2016
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים