בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

יונדאי ולוסטר ידנית - מבחן רכב



תיבה ידנית היא כבר מזמן לא מוקצה בישראל. יצאנו לבדוק מה עושה הדוושה השלישית ליונדאי ולוסטר והאם מדובר ברכישה משתלמת




מאת דניאל סקלי

אין ספק שיונדאי ולוסטר היא אחת המכוניות שעוררו סקרנות רבה בארצנו בשנה האחרונה. כמעט כל מי שהציץ בפייסבוק או באינסטגרם שלי וידע שהקוריאנית המסקרנת אצלי לסוף השבוע, טרח לשאול עליה. מדגם מייצג: "נו, אז איך הולוסטר? היא באמת שווה כמו שהיא נראית?". שילוב של עיצוב חיצוני נאה, שילוב ייחודי בין מכונית קופה ספורטיבית להאצ'בק קומפקטית ומחיר בר-השגה עשו את שלהם. הגברת ואני מגיעים לאולם התצוגה של יונדאי בת"א. צהרי יום שישי חם ובמפתיע האולם הומה למדי. הולוסטר מאחרת להגיע בגלל נסיעת הדגמה ללקוח פוטנציאלי. ממתינים והיא מגיעה. זוג צעיר יוצא מחויך מאוד מהולוסטר האדומה מלווה בנציג מכירות של יונדאי. עכשיו גם אני סקרן לדעת האם היא באמת כל כך מרגשת.


לעמוד הדגם בקטלוג ICar: יונדאי ולוסטר


יונדאי ולוסטר, מנוע 1.6 ליטר בנזין, 140 כ"ס, תיבה ידנית, 112,900 שקל
יתרונות
חסרונות
עיצוב מרשים ומקורי
נוחות בינונית, מערכת מתלים לא מהוקצעת
יחידת כוח טובה בהשוואה לדגמי 1,600 מקבילים
התנהגות כביש לא ספורטיבית
שימושיות גבוהה ביחס למכוניות קופה
שימושיות נמוכה ביחס למכוניות משפחתיות

לוקח את המפתח המתקפל מאיש המכירות ומסתובב סביב האדומה. קשתות הגלגלים התפוחות, החלון האחורי המפוצל והפרופיל הנמוך יוצרים עיצוב נאה ולא שגרתי. מצד שני, פסי נוריות ה-LED מלפנים, כונסי האוויר המזויפים על מכסה המנוע, ידית הדלת האחורית הנסתרת הנפוצה וריבוי כיתובי ה-Veloster בכל מקום אפשרי קצת מקושקשים מדי. פתיחת דלת תא המטען השונה חושפת את המושב האחורי ואת העובדה שתא המטען עמוק אך נראה קטן מכפי שהוא, בהתחשב בנפח מוצהר של 440 ליטר מכובדים. פותח את דלת הנהג הרחבה ומתיישב על המושב השחור המוכתם. אחרי עשרה חודשים ו-17 אלף ק"מ נראה שהיונדאי הזו עברה לא מעט. אז מה יש לנו כאן? הולוסטר התייצבה למבחן בגרסה ידנית מסקרנת, ברמת גימור שנמצאת איפשהו בין Inspire  הבסיסית ל-Supreme שמעליה. מחירה של גרסתInspire  ידנית עומד על 112,900 שקל. לא יקר בשביל משפחתית קומפקטית עם עיצוב מקורי.


יונדאי ולוסטר. יפה ומעוצבת / צילומים: שירי נול ודניאל סקלי

מבפנים הולוסטר משאירה את העיצוב המקורי לעיניהם של עוברי האורח. העיצוב הפנימי דומה מדי לשאר דגמי יונדאי, בעיקר הקונסולה המרכזית שמזכירה פרצוף של רובוטריק. כיתוב Veloster מתנוסס בגאווה על עיגול פלסטיק דקורטיבי, שלרגע לא נשכח במה אנחנו נוהגים. איכות החומרים מהם בנוי תא הנוסעים לא מרשימה במיוחד: החומרים אינם נעימים מספיק למגע למרות המרקם הנאה למראה. אני משחק קצת עם מסך המגע של מערכת השמע הבינונית ברמתה ואיכותה ותוהה מתי ייסגר הפער בממשק המשתמש מול הטלפונים הסלולאריים של ימינו. איכות ההרכבה מרגישה טובה במגע ראשון אך משיכה של ידית האחיזה בדלת בכדי לסגור אותה משדרת שבריריות.

הדלת סגורה. נוסעים? רגע. "לא נוח לי, אין כוונון גובה לחגורת הבטיחות" מדווחת הנוסעת. אני מבין על מה היא מדברת: לא משנה איך תכוונו אותו, חלקו העליון של מושב הנהג נצמד לשכמות ומשענות הראש קרובות לראש. המושב אכן מוזר אבל מה שלא היה נוח לה, לא הפריע לי. מרווח המחיה סביר מלפנים וגם מאחור. המושב האחורי מיועד לשני נוסעים בלבד והוא יכול לאכלס גם מבוגרים, למרות שצריך להתכופף מעט בכדי להיכנס אליו. מרחב הראש יהווה מגבלה לגבוהים יותר ממטר שמונים. מזל שיונדאי שמו "מדבקת תריס" על החלון האחורי כדי שלא תישרף לנו הפדחת בשמש. מבט דרך חלונות הצד האחוריים מרגיש כמו צפייה מתוך חרכי ירי בבונקר. נשמע כמו דרך טובה להרדים את הילדים בנסיעה. יוצאים לדרך. נסיעה מנהלתית מלמדת שהחלון האחורי המפוצל מקריב את השדה הראיה על מזבח האסתטיקה: שדה הראיה המוגבל לאחור קצת מציק, כמו החלונות הצרים לשוהים מאחור. תוצאת ביניים: העיצוב מנצח את הפונקציונאליות בנקודות בודדות.


אז מה מתחבא מתחת לכונסי האוויר שעל מכסה המנוע? יונדאי ולוסטר מצוידת במנוע 1.6 ליטר המנפק 140 כ"ס ב-6300 סל"ד ומומנט של 17 קג"מ ב-4850 סל"ד גבוהים. הנתונים הללו מלמדים שהמנוע מעדיף לחיות בסל"ד גבוה וזה אכן המצב על הכביש. המנוע מספק דחף סביר לאורך קשת הסל"ד ונותן קצת יותר מחץ בחלקה העליון. אין שום פאנץ' ושום דרמה, אלא אופי שמתאים למנוע ברכב משפחתי. לתיבת ההילוכים הידנית יש שישה הילוכים, עם מהלך ידית מעט ארוך בנוסח לא-ספורטיבי. ראוי לציין שהמעבר בין הילוך ראשון לשני ברכב המבחן היה מעט נוקשה והשילוב להילוך שישי היה לא מדויק ודרש הסתגלות קלה. שילוב האופי המשפחתי של המנוע והתיבה ביחד עם פס-קול משעמם ממערכת הפליטה הנאה למראה נותן יחידת כוח שלא מבקשת שתנהג עליה חזק.


בנסיעה עירונית נוחות הנסיעה של הולוסטר סבירה בלבד. אופי הנסיעה אינו קשיח בנוסח ספורטיבי כפי שאולי רצינו לחשוב. הולוסטר חולפת על פני שיבושים קלים בשלום. הבעיה היא שמערכת המתלים לא מעודנת מספיק והולוסטר לא מצליחה לשכך שיבושים קשים בכביש. המצב טוב יחסית למכונית עם צמיגים בחתך 45 נמוך. במהירות בינעירונית ההגה מתגלה כרגיש מדי ונוחות הנסיעה משתפרת בהשוואה לעיר אך היא עדיין לא מרשימה. למרות ההתרשמות הסטאטית הראשונית, איכות ההרכבה טובה ברובה ולא נשמעו צקצוקים בזמן הנסיעה. רעשי שריקה מהשמשה הקדמית ליוו את הנסיעה במהירות של 100 קמ"ש ומעלה וככל כנראה הצביעו על בעיה ספציפית במכונית המבחן. אם נוחות הנסיעה לא מדהימה, אז מה עם קצת אופי ספורטיבי?

במהלך סוף השבוע האביבי והחם הזה נסענו לצפון. למרות מזג האוויר הקיצי, רוב הכבישים היו פנויים וכך אפשר היה לתת לולוסטר להתבטא קצת בכבישי הנאה. מגבלות האחיזה גבוהות ויכולת ה-Turn-In לתוך הפניות טובה. היכולת המצוינת לצלוח פניות במהירות מתבלטת לאור צמיגי ה-Nexen השחוקים שנעלה מכונית המבחן. יורדים מצפת לכיוון ראש פינה. את הכביש הזה אני זוכר עוד מימי השירות הצבאי, אז מילואימניק חביב נתן לי את ה-205GTI שלו לסיבוב ואני התאהבתי. החוויה עם היונדאי לא הייתה דומה, בלי להשוות בין המכוניות כמובן. היונדאי מתקלת פניות בקלילות אבל היא לא מספקת את הסחורה לנהג הספורטיבי. ההגה קל מדי ומסתיר מהאוחז בהגה מה עושים הגלגלים הקדמיים. התגובה להעברות משקל עם הדוושה לא מספיק חדה, הודות לכיול מתלים רך למדי. אז אל תטעו לחשוב שהולוסטר היא מכונית ספורטיבית כפי שהעיצוב משדר.


בשביל שהאישה לא תגיד שהיא "לא מוכנה שהילדים ייכנסו לאוטו ספורטיבי", אבזור הבטיחות עשיר והוא כולל את הרפרטואר הרגיל שלABS, EBD  ו-ESP  בשילוב עם ציון של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של Euro NCAP. נסיעת המבחן כללה מגוון רחב של דרכים, כאשר קצב הנהיגה הממוצע היה גבוה מזה של משפחתית רגילה. מדידה מסורתית של צריכת הדלק העלתה תוצאה של  11.3ק"מ לליטר, נתון לא רע ביחס ללחץ על הדוושה הימנית.

בסכום של עד 113 אלף שקל ניתן לרכוש משפחתיות קטנות, אוטומטיות, אפורות וקונבנציונאליות: יונדאי i25, סוזוקי SX4 וקיה ריו, למשל. אם אתם מוכנים לנהוג על רכב ידני, הולוסטר עדיפה עליהן ומהווה תמורה טובה לכסף. הצרה הגדולה של יונדאי היא שפורד פוקוס 1.6 ידנית עולה סכום דומה והיא מכונית טובה יותר מבחינת נוחות נסיעה, מרחב פנימי והנאה מנהיגה. זו בחירה קלאסית בין אופי ליופי. נהגנו ונהגנו ולבסוף קיבלנו תשובה לשאלות שליוו אותנו לאורך סוף השבוע החם הזה. יונדאי ולוסטר אינה מכונית מרגשת לנהגים שנוהגים כדי להרגיש. ההפתעה היא יכולתה לתפקד כמכונית מרשימה ומעוצבת עבור משפחה קטנה. מה שנותר לקוות הוא שלהבא יונדאי יפתיעו אותנו גם בעיצוב וגם באיכויות הנהיגה. אמן.


לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. יואו, איזה באסה.. בניתי על הולוסטר  נו שוין, חסכת לי מפח נפש :-)

ענת דניאל,23.05.2012

2. ואני בניתי עלייך  מה את עושה יותר מאוחר ?

קבלן ביניינים,24.05.2012

3. אל תשאל ;-) (לת)  

ענת ד׳ שולתתתת,24.05.2012

4. חוצפה ישראלית טיפוסית  להגיד למישהו לאחר ששאל "אל תשאל", אם תאכלי חלילה ר...

קבלן ביניינים שולתתתתת,25.05.2012

5. כתבה מדויקת ואמינה  גם אני התלבטתי לגבי הולוסטר הידני ולאחר נהיגה הגעת...

ירון,02.06.2012
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים