בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

יונדאי אקסנט - מבחן וידאו

יונדאי אקסנט - מבחן וידאו


האקסנט החדשה זונחת באופן רשמי את תוספת השם i25 ומכוונת היישר ללב חברות הליסינג. האם הדור החדש השתפר לעומת קודמו ומסוגל לכבוש שוב את הפסגה?



כתב וצילם סטילס: רן סגל
צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום
 
אנחנו לא יודעים אם שמתם לב, אבל לאחרונה המשפחתיות הקטנות כמעט נעלמו. סקודה ראפיד, פיג'ו 301, קיה ריו סדאן, פיאט טיפו, סיאט טולדו ויונדאי i25 כבר לא משווקות יותר. אבל בניגוד ל-5 הראשונות – ל-i25 דווקא יש יורשת חדשה, עם שם ותיק ומוכר. נכון, גם בדור הקודם קראו לה אקסנט (ובזה שלפניו ובזה שלפניו), אבל בשוק המקומי דאגו לצרף לה סמל i25 קטן שיתכתב עם השמות האירופאים של דגמי i20 ו-i30. עם הגעתו של הדור החדש, זנחו לגמרי את תוספת האותיות והמספרים והאקסנט חזרה לשם המקורי - בדיוק כמו שה-iX35 חזר להיות טוסון וה-i35 חזרה להיות אלנטרה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי אקסנט


יונדאי אקסנט, 1.6 ליטרים, אוטו' 6 הילוכים, 123 כ"ס, 119,900 שקלים
יתרונות
חסרונות
הנדסת אנוש
נוחות נסיעה
תיבת הילוכים
מרווח מאחור
צריכת דלק
  מערכות בטיחות

 
האקסנט בדור החמישי נחשפה בארה"ב לפני כמעט שנתיים, אבל רק השנה החלה להימכר בישראל. היעד הוא כמובן ציי הרכב, שקונים מכוניות מסוגה באלפים רבים. אם אתם מקבלים רכב ממקום העבודה או מעניקים כזה לעובד שלכם, ייתכן והכתבה הבאה עשויה לעניין אתכם.
 

עיצוב

העיצוב החדש של יונדאי אקסנט הוא התפתחות מהדור הקודם, שהיה די נאה לכשעצמו. החזית עכשיו מיישרת קו עם שאר דגמי יונדאי העדכניים - הגריל המשושה, יחידות התאורה צרות במעט ובתי פנסי הערפל קיבלו צורת ראש חץ בהתאם לאופנה הנוכחית. מאחור יש לה פגוש בעיצוב חדש ופנסים אחוריים עם חתימת אור שמוכרת מדגמי יונדאי אחרים.
 
עיצוב הפנים שודרג גם הוא. האקסנט אמנם לא מודרנית כמו ה-i30 למשל, אבל היא בהחלט עדכנית יותר לעומת הדור הקודם. העיצוב בסך הכל פשוט ותכליתי והריפודים בגוון מנוגד לצבע החיצוני. כלומר, אם לקחתם רכב בהיר תקבלו ריפוד כהה, ולהיפך. ברכב המבחן האפור, הריפודים קיבלו גוון קרם במרכזם וכך גם חלקי פלסטיק רבים בדלתות ובדשבורד.
 
יונדאי אקסנט
 

תא הנוסעים

הכניסה ליונדאי אקסנט החדשה, כמו קודמתה, דורשת התכופפות קלה; תנוחת הישיבה נמוכה, בוודאי למי שרגיל לרכבי הפנאי, אך היא בהחלט נוחה - פרט למדרס רגל שמאל שנמצא בזווית חדה. המושב מתכוונן בקלות עם מנופים ולא גלגלות וגם להגה כוונון עומק וגובה, כך שדי פשוט למצוא תנוחת ישיבה אופטימלית.
 
לעומת תנוחת הישיבה, המושבים עצמם אינם נוחים במיוחד. הריפוד לא נעים למגע והמושב עצמו נוקשה. בנסיעה ארוכה מתחילים לזוז באי-נוחות.
 
יונדאי אקסנט
 
שדה הראיה טוב לכל הכיוונים ומהר מאוד מבינים את גבולות הרכב כך שלא תתקשו בחניות, מה גם שהמצלמה וחיישני הרוורס מסייעים בהחלט.
 
בנוסף, ליושבים מלפנים יש שקע 12 וולט, שקע AUX, שקע USB ושקע מצית. לצד זאת המזגן חלש והתקשה לקרר את תא הנוסעים בימי המבחן החמים, והוא גם לא שקט במיוחד אפילו בעוצמות הנמוכות.
 
יונדאי אקסנט
 
המרווח במושב האחורי מצומצם. מרווח הברכיים גבולי ומרווח הראש סביר בלבד והוא יתאים יותר לילדים מאשר למבוגרים. מאחור תמצאו שתי ידיות אחיזה, וו תליה אחד בצד שמאל ושקע 12 וולט - ללא פתחי מיזוג.
 
יונדאי אקסנט משווקת כיום ברמת גימור אחת תחת השם Inspire. המפרט כולל פנסי ערפל, חיישן תאורה, בקרת שיוט, מחשב דרך משופר הכולל אפשרויות הגדרה למאפייני הרכב השונים, כמו למשל נעילת הדלתות או תאורת הכניסה. מערכת המולטימדיה, המצלמה האחורית וחיישני הנסיעה לאחור הם בהתקנה מקומית. חיישני הרוורס צפצפו בכל שילוב להילוך האחורי, ככל הנראה בשל התקנה נמוכה מדי של החיישנים הקיצוניים. גם מצלמת הרוורס הותקנה בזווית מעט נמוכה.
 
יונדאי אקסנט
 
החסרון הבולט ביותר של האקסנט הוא היעדרותן של מערכות בטיחות אקטיביות. במקומן ישנה מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.
 
הנדסת האנוש, כפי שהורגלנו מיונדאי, טובה. כל כפתור, בין אם על הדשבורד או על ההגה, נגיש וקל לתפעול.
 
יונדאי אקסנט
 
איכות החומרים, כמקובל בקטגוריה, פשוטה מאוד. החומר הנפוץ ביותר הוא פלסטיק, מהסוג המגורען והחלול שפשוט נמצא בכל מקום – אפילו על משענות היד שבדלתות. סביב הנהג ישנם כמה תאים סטנדרטיים כמו מחזיקי כוסות בשני גדלים שונים, תא למשקפיים ומשענת יד מתכווננת למרחק עם תא בתוכה.
 
לתא המטען נפח של 480 ליטרים מכובדים, אך הוא נפתח רק מתוך הרכב או מהשלט - ללא כפתור פתיחה על הדלת עצמה. סף ההעמסה שלו נמוך כך שקל להכניס למשל את השקיות של הסופר, אבל מצד שני הוא עמוק מאוד וישנה "אמבטיה", אז כשתרצו לשלוף ציוד כבד תיאלצו להתכופף. קחו בחשבון את המפתח הצר יחסית, מה שמקשה להכניס ולהוציא פריטים גדולים כמו עגלת תינוק.
 
יונדאי אקסנט
 

נוחות נסיעה

בנסיעה עירונית לאקסנט תגובת בולם ראשונית נוקשה יחסית. היא לא "מתרסקת", אבל גם לא מעלימה שיבושים עירוניים נפוצים. הריסון טוב אבל לא מושלם ובאופן כללי היא לא נוחה כמו חלק מבנות מינה, עליהן השלום, או כמו מכוניות סופר מיני ומשפחתיות רבות.
 
יונדאי אקסנט
 
בנסיעה בין עירונית הנוחות משתפרת. האקסנט מתמודדת בצורה טובה עם כביש גלי למשל, אם כי בורות ושיבושים בהחלט מורגשים ובמהירות גבוהה יותר היא גם תזוז באי נוחות.
 
בידוד הרעשים עבר שיפור קל, אבל גם הוא לא מושלם. זה לא שתסבלו מרעשי רוח מציקים או רעשי כביש מוגזמים, בטח ובטח בנסיעות שגרתיות, אבל בסוף "קצת מכל דבר" מצטבר לכדי אווירה לא שקטה במיוחד.

יונדאי אקסנט
 

מנוע ותיבת הילוכים

יונדאי אקסנט משווקת עם שני מנועי בנזין סטנדרטיים, ללא הגדשת טורבו. מנוע אחד בנפח 1.4 ליטרים בהספק של 100 כ"ס ומנוע שני גדול יותר, זה שנבחן כאן, בנפח 1.6 ליטרים עם הספק של 123 כ"ס ונתון מומנט העומד על 15.4 קג"מ. מדובר במנועים זהים לאלו של ה-i25 עם שינויים קלים בלבד.
 
מנוע ה-1600 סמ"ק מבצע את עבודתו בצורה טובה כל עוד אין לכם דרישות גבוהות מדי. הוא בוודאי לא מרגיש תזיזיתי כמו מנועי הטורבו הקטנים וגם לא "חי" כמו מנועי הבנזין של מאזדה או סוזוקי, למשל, למרות נתונים כמעט זהים.
 
יונדאי אקסנט
 
בהתנהלות עירונית המנוע יספק את הסחורה, אבל ברגע שנבקש להאיץ קצת יותר, נגלה שהוא לא גמיש במיוחד ולא פעם נזדקק להורדה של הילוך אחד או שניים. הצליל דווקא בסדר, לא ספורטיבי אבל גם לא רועש.
 
יונדאי אקסנט
 
לשני המנועים משודכת תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים, וזה כבר חתיכת שדרוג לעומת ה-i25 בעלת 4 ההילוכים. התיבה פועלת בצורה חלקה, אם כי בזמן תאוצות ביניים או קיק דאון התיבה תגיב בהיסוס.
 
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 13.5 ק"מ לליטר. זהו נתון נהדר למנוע אטמוספרי ורחוק בפחות מ-10% מהנתון הרשמי, מה שאומר שאם תקפידו על נהיגה חסכונית בהחלט תוכלו להגיע לנתון היעד של 14.9 ק"מ לליטר.

יונדאי אקסנט
 

התנהגות כביש

יונדאי אקסנט מגיעה אמנם מאותה משפחה שהביאה לכם את ה-i30N, אבל היא מהצד השני של השושלת. ההגה מצופה העור עבה דיו ונעים לאחיזה, אבל אל תצפו ממנו לגדולות. התנהגות הכביש בטוחה בסך הכל עם אחיזה טובה, אבל אין ממש תקשורת מהשלדה ותת היגוי עלול להתגלות בהפתעה.
 
יונדאי אקסנט
 
סיכום
יונדאי אקסנט, בדיוק כמו קודמתה ה-i25, מוכוונת בעיקר לשוק המוסדי - כך שלא מפתיע לפגוש אותה עם אבזור בסיסי. אבל בימים בהם ספירת כריות אוויר כבר אינה מספיקה מאכזב לגלות שגם בדור החדש נסתמך על מערכת מובילאיי בלבד ולא נפגוש במערכות בטיחות אקטיביות.
 
האקסנט לא מצליחה להרשים באף סעיף, אבל מצד שני היא גם לא ממש נכשלת באף סעיף ומספקת תחבורה יעילה למשפחה, חסכונית למדי, עם שווי שימוש נמוך ביחס למשפחתית "אמיתית". בקטגוריה הזו זה אמור להספיק לה, במיוחד בעידן בו אין לה ממש מתחרות.
 
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. רכב ליסינג מיושן במחיר מְגוּחָךְ - בעיקר לשוק המוסדי   חבל. יש כזו לקרובים שלי בחו"ל כבר שנה - שם היא עול...

א-א,09.09.2019

2. אני  פשוט הופכת את האקסנט למיותרת.

סקודה סקאלה החדשה,09.09.2019

3. ל-"אני": אחרי אחזקת סקודה אתה תהפוך ל"עני"  טוב לקחת סקודה בליסינג, אבל לא לרכוש כפרטי - ביטוח...

Been there, done that),09.09.2019

4. ל-"אני": אחרי אחזקת סקודה אתה תהפוך ל"עני"  טוב לקחת סקודה בליסינג, אבל לא לרכוש כפרטי - ביטוח...

Been there, done that),09.09.2019

5. כבר ניתנת לרכישה בערוץ 0 ק"מ מליסחנג ב-104 אלף  ככה זה בארץ

א-א,09.09.2019

6. מזל טוב מבחן מספר 1000  מרגיש כמו רכב משנות ה90

מאיר ,11.09.2019

7. אחלה רכב  הרכב ברמת איבזור עשירה ובהנחות משמעותיות

מי שממהר לא מאחר,19.09.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים