דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה קורולה (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


טיוטה קורולה המחודשת, נעים מאוד. אתם לא באמת צריכים עוד הקדמה, נכון? אבל אם בכל זאת, אז טויוטה קורולה היא המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל, היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם (גם מבחינה שנתית וגם במצטבר) ובגדול, היא מכונית שאמורה לפנות לקהל רחב ככל האפשר. היא צריכה לתת לכל אחד משהו, אבל בגלל הרשת הכה רחבה שהיא זורקת, היא גם עשויה להידרש ללא מעט פשרות.

עכשיו הקורולה עברה מתיחת פנים, שכיאה לטויוטה משנה מעט יחסית במראה החיצוני, אבל גם משפרת את תא הנוסעים ומוסיפה - לראשונה במשפחתית של טויוטה - גם מערכות בטיחות סמי-אקטיביות. האם אחרי כל ההתקדמות שעבר השוק בשלוש השנים מאז הושק הדור האחד עשר של הקורולה, השינויים הקטנים האלה יספיקו?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה קורולה


טויוטה קורולה, בנזין 1.6 ליטר, גיר רציף, 132 כ"ס, מ-128,900 שקל
יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה
תא מטען לא נוח להעמסה

מרווח
צריכת דלק

מערכות מולטימדיה ובטיחות
לא מרגשת


טויוטה קורולה

עיצוב

קחו לכם כמה דקות, ותביטו טוב טוב בתמונות. כן, אתם לא מתבלבלים. זאת אכן הקורולה החדשה. טויוטה, כרגיל במתיחות הפנים שלה, לא הלכה רחוק עם השינויים הקוסמטיים במסגרת המתיחה, ולמען האמת טוב שכך. כבר לפני המתיחה הקורולה הייתה מכונית נאה ומעניינת עיצובית - בוודאי שיותר מכפי שהייתה בשניים-שלושה דורות הקודמים - עם פנסים מגודלים וחדים מלפנים ומאחור, שפע כרום וגריל קדמי גדול ואגרסיבי.
המתיחה טיפלה בפנסים הקדמיים והאחוריים, מיזגה את שני פסי הכרום הדקים בחרטום לאחד והסירה את הכרום מהשכבה הקדמית והוסיפה במקומה חריצים אנכיים גדולים. מעבר לזה, השינוי הגדול ביותר בעיצוב נעשה בתא הנוסעים.

טויוטה קורולה

תא הנוסעים

תא הנוסעים של הקורולה המחודשת, מציע קודם כל את האופציה לצביעה דו-גונית. חלק מצבעי המרכב משווקים עם פנים בצבע בז', מה שמצד אחד הופך את הכניסה לרכב לנעימה יותר ופחות רותחת בימים חמים, אך מצד שני גם משווה לו מראה מעט מבוגר - לטעמי לפחות.

מה שאי אפשר לקחת מתא הנוסעים של הקורולה, הוא העיצוב החדש של הדשבורד והקונסולה. שניהם מרגישים הרבה יותר מודרניים ונקיים, עם מעט מאוד כפתורים ורוב השליטה שעברה למערכת המולטימדיה.

אגב המולטימדיה, שני דברים. טויוטה ישראל פיתחה מערכת רכב מחובר, הלכה למעשה תוכנה שמתלבשת על מערכת המולטימדיה המקורית של הרכב ומוסיפה לה המון אפשרויות נוספות. בין היתר יש כאן ניווט עם התראות בזמן אמת על כניסה לאזורי בית ספר או כבישים משובשים, שפע אפליקציות כגון רדיו אינטרנטי וגם קשר עם היבואן לקביעת תור לטיפולים וגם חיישן תאונה שמתקשר לכוחות חירום במידה וזוהתה תאונה ומקפיץ אותם למקום האירוע. המערכת הזו עדיין נמצאת בשלבי פיתוח (סופיים), כך שברכב המבחן היא לא הותקנה, אך היא אמורה להגיע ללקוחות שיזמינו את הרכב כבר בשבועות הקרובים.

טויוטה קורולה

הדבר השני בנוגע למערכת פחות סימפטי, ונוגע דווקא למערכת המקורית. בדרך כלל אנחנו מתלוננים על הרכבות מקומיות מרושלות ומערכות הפעלה לא "אפויות", אבל דווקא כאן המצב הפוך. מהמעט שניתן לנו להתנסות בה באירוע ההשקה של הרכב, המערכת הישראלית הרגישה נקיה ומתוכננת היטב, בעוד זו המקורית הרגישה איטית, לא אינטואיטיבית, ובאופן כללי מאוד מיושנת.

מטרתה של טויוטה, עיצוב תא נוסעים נקי מאוד, הביאה לכך שמערכת המולטימדיה נשלטת מכפתורי מגע שהיו מאוד איטיים להגיב לסדרות של לחיצות מהירות, כמו למשל בהנמכת הווליום. התוצאה היא שאת כל הפעולות שאפשר לעשות מההגה, עדיף לעשות מההגה.

רשימת האבזור של הקורולה סטנדרטית לחלוטין, וכוללת את כל הפריטים שאנחנו רגילים למצוא בקטגוריה: בקרת אקלים מפוצלת (הערת אגב: עם המזגן הכי חזק שחוויתי בחיי), ארבעה חלונות חשמל אוטומטיים, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה, מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.

טויוטה קורולה

לקורולה יש מעכשיו גם אס בשרוול. מערכת בטיחות אקטיבית המגיעה כסטנדרט וכוללות התרעה על אי שמירת מרחק עם בלימת חירום אוטונוטית והתרעה על סטיה מנתיב. מצד אחד זה מצוין שהיא מגיעה כסטנדרט, אבל מצד שני המערכת הזו לא מהמתקדמות בשוק, וישנן היום מערכות שגם מתקנות סטייה מנתיב, מנטרות את השטחים המתים במראות הצד ועוד. אין ספק שזה צעד בכיוון הנכון, אבל יש עוד לאן ללכת.

מרווח מעולם לא היה מנקודות החולשה של הקורולה, וגם כאן אנחנו שמחים להודיע שאין הפתעות. הקורולה הייתה, ונותרה, אחת המשפחתיות המרווחות ביותר. המושב האחורי שלה יוכל לאכלס שלושה ילדים בלי שום בעיה, ובזכות תקרה גבוהה ורצפה שטוחה, גם שלושה מבוגרים לא יסבלו יותר מדי.

תא המטען, כצפוי, סובל (או נהנה, תלוי בהעדפותיכם) מדואליות ה"סדאן". הוא נהנה מנפח גדול - 452 ליטרים, אך הפתח קטן יחסית ויקשה על העמסת חפצים גדולים. בתוך התא יש וו לשקיות, רצפה כפולה ותאים נפתחים בצדדים.

טויוטה קורולה

נוחות נסיעה

יש רחוב אחד בחיפה, שיש לו ערך מאוד מיוחד עבורי. הוא חתיכת האספלט הכי משובשת והכי פחות נוחה שאני מכיר. אפילו במכוניות שהייתי מחשיב כנוחות, מעבר על הקטע הזה היה מסתיים לא פעם בגב דואב ו"עמוד שדרה שנטחן לאבק". אחרי שהקורולה הוכיחה את עצמה כנוחה, לקחתי אותה לשם. את הבעת התדהמה שהיתה על הפנים שלי בסוף הקטע קשה לתאר במילים.

אם את כל הדברים הקורולה עושה טוב מספיק כדי לקלוע למכנה המשותף הרחב ביותר באוכלוסייה, הרי שאת כל מה שנוגע לנוחות נסיעה היא עושה בצורה פשוט מופלאה. גם השיבושים הגרועים ביותר שפגשנו במהלך המבחן נעלמו מתחת לגלגלים כשהמקסימום שעלה היה מדי פעם רעש של הצמיג שפוגש בשפה החדה של הבור או הבליטה.

למעשה, אפשר להגיד שהקורולה אפילו הייתה נוחה מדי, עם נדנודי מרכב שנמשכו מדי פעם יותר ממה שהיינו רוצים ותחושה "ספינתית" שלא כולם יאהבו.

בידוד הרעשים, כמו הנוחות, מצוין. רעשי רוח חדרו לתא הנוסעים רק במהירויות שבכלל לא נסענו בהן כי זה לא חוקי.



מנוע ותיבת הילוכים

המנוע והתיבה של הקורולה לא השתנו במסגרת מתיחת הפנים. אלו עדיין אותם מנוע 1.6 ליטר 132 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה. גרסת GLI משווקת גם עם תיבה ידנית, אם אתם בעניין.

בניגוד למצופה, תגובת הדוושה של טויוטה קורולה לא סובלת מהספוגיות שמאפיינת תיבות הילוכים רציפות. היא חדה יחסית ונעימה למדי. אופי הפעולה של התיבה נעים, בלי הנהמה הקבועה והמעצבנת של הרבה תיבות רציפות ועם תחושה "חיה" של מחט הסל"ד שלא נתקעת על מספר כלשהו מבלי לזוז ממנו.

המנוע מפיק בדיוק את כמות הכוח שצריך - מספיק כדי להתנהל מהר יותר מהתנועה וכדי לעקוף מדי פעם בכביש הראשי, אבל לא מספיק כדי לדרבן את הנהג לנסוע מהר או כדי לפגוע משמעותית בצריכת הדלק. בסך הכל, יחידת ההנעה של הקורולה משרת בדיוק את המטרה שלקוחותיה של הקורולה צריכים - להגיע מפה לשם. בלי דרמה או צלצולים.

בסעיף צריכת הדלק הקורולה פחות הרשימה, עם 10.5 ק"מ לליטר בתנאים קלים למדי שכללו בעיקר נסיעה בין עירונית. אולי לעובדה שבחנו מכונית חדשה כמעט לחלוטין יש חלק בכך.

טויוטה קורולה

התנהגות כביש

עם למעלה מ-50 מליון קורולות שנמכרו ברחבי העולם, נראה שטויוטה יודעים שרוב האנשים רוצים להגיע למחוז חפצם. פחות מעניין אותם כמה מהר הם עושים את זה וכמה הפיתולים בכביש הצדי מלהיבים אותם. ועל טהרת ה"התנהגות נייטרלית, בטוחה ולא מעניינת" תוכננה התנהגות הכביש של הקורולה.

כל עוד אתם שומרים על קצב סביר (או מעט יותר מהר) היא תאחוז מצוין ותביע מחאה רק בדמות זוויות גלגול לא מבוטלות. תגבירו את הקצב והחזית שלה תרחיב את הפניה בצורה שמרגישה כמעט כמו הילוך איטי, בעדינות ובצורה מאוד נשלטת והדרגתית. כך שיהיה לך שפע של זמן לראות את נורת ה-ESP מהבהבת, להוריד מעט את הרגל מהגז ולהחזיר אותה לתלם.



סיכום

טויוטה קורולה שולטת ביד רמה על פלח השוק שלה, מה שאומר שהיא מכונית מצוינת שמתאימה לסט פרמטרים מאוד רחב שעומד בפני הרוכש המשפחתי הפונטציאלי. היא נוחה, מרווחת, וככל הנראה גם תהיה אמינה כמו פטיש ותשמור על הערך שלה כמו דירה במרכז תל אביב.

מצד שני, בשביל להגיע למכנה המשותף הזה נאלצת הקורולה לעשות פשרות כמעט בכל תחום. היא יכלה להיות חזקה יותר, אבל זה היה פוגע בצריכת הדלק; היא יכלה להיות דינאמית יותר, אבל זה היה פוגע בנוחות; היא יכלה להיות טכנולוגית יותר, אבל אז היו יותר דברים שעלולים להתקלקל.

בקיצור, התוצאה היא - בהיעדר מילה אחרת - קורולה. שמרנית וצפויה, לטוב לרע, ופונה לקהל רחב מאוד של לקוחות משפחתיים.


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה