בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

טויוטה יאריס (מתיחת פנים) - מבחן רכב



טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים, והיפנים מבטיחים שכל הבעיות שהתלוננו עליהן בעבר - טופלו. יצאנו לבדוק מה השתנה



מאת נועם ריין

בחודש מרץ 2012, לפני שנתיים וחצי בדיוק, פגשנו לראשונה את הדור השלישי של טויוטה יאריס. אז, במבחן מקיף וארוך שערכנו לה, קבענו שמדובר בסופר מיני מוצלחת, שימושית וחסכונית - אך גם הצבענו על מספר נקודות תורפה, ובהן העיצוב המשעמם, בידוד הרעשים ונוחות הנסיעה. אנחנו לא היינו היחידים ששמנו לב למגרעות של היאריס, ובהתחשב בביקורת הדומה של שאר עיתונאי העולם, וגם של הלקוחות כמובן - לקחה טויוטה את היאריס למקצה שיפורים מקיף, והגישה אותה במהדורה מעודכנת לשנת 2014.

כדי לנתח טוב יותר את השינויים שחלו בטויוטה יאריס במסגרת מתיחת הפנים, העמדנו אותה גם למבחן השוואתי קצר מול הדגם היוצא, מה שעזר לנו להבחין בפערים בין השתיים. ותודה לגולש עידן פ. על השאלת היאריס הפרטית שלו לטובת המבחן.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה יאריס


טויוטה יאריס, 1.3 ליטר בנזין, 99 כ"ס, החל מ-101,900 שקל
יתרונות
חסרונות
נוחות ותמרון בעיר
ביצועי מנוע
בידוד רעשים
תא מטען
צריכת דלק
מערכת מולטימדיה לא קריאה בשמש

טויוטה יאריס
טויוטה יאריס, מהדורת 2014. יפה יותר ללא ספק / צילומים: נועם ריין

עיצוב

עיקר השינויים מתמקדים בחרטום, שקיבל את האופי הייחודי של טויוטה אייגו החדשה. שתי קשתות בגימורי כרום יוצרות מבנה עגלגל בצורת האות X, ומפיחות חיים בפרצוף של טויוטה יאריס. יחידות תאורה חדשות הותקנו אף הן (למעט בגרסת ה-SOL הבסיסית) וגם מאחור הוחלפו הפנסים - אם כי שם השינוי עדין יותר. בסך הכל אהבנו את המראה החדש של היאריס, שנראית פתאום צעירה ודינאמית מבעבר. עם זאת, היא עדיין לא סקסית כמו רנו קליאו או אלגנטית כמו פיג'ו 208, למשל.

טויוטה יאריס החדשה

תא הנוסעים

גם בתוך הרכב נמשך מקצה השיפורים העיצובי, והסגנון החיצוני נכנס פנימה עם שתי קשתות שנושקות זו לזו מעל לוח השעונים וממקמות את ה-X החדש של טויוטה מול עיני הנהג. פס הכרום שפגשנו בחוץ על הגריל מתמקם כאן לרוחב הדשבורד, ותוחם את יציאות המיזוג בעדינות ובחן.

חומרי דיפון חדשים נוספו בנקודות שונות בתא הנוסעים, והם רכים יותר למגע ואיכותיים יותר מבעבר. הצבע הבהיר, שעד היום הופיע רק בגרסה ההיברידית או בגרסת ה"טרנד" היקרה, מפאר כעת את כל גרסאות היאריס (אם כי פה הגוון מעט יותר אפור). חומרים נעימים מצפים גם את הדלתות, ההגה ובלם היד.

רשימת האבזור כמעט ולא השתנתה, וטוב שכך. התיקונים הקלים שנעשו הם הוספת 2 חלונות חשמל מאחור, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ושדרוג של מערכת המולטימדיה (בגרסאות ה-Style וה-Sky) למערכת עם מסך גדול יותר שנקראת "Toyota Touch 2". למערכת הזו יש גם את היכולת להקרין על המסך את מה שקורה אצלכם על הסמארטפון, אך כרגע המערכת הזו תומכת במעט מאוד מכשירים. לא אהבנו את העובדה שתחת אור השמש קשה מאוד לראות את מה שקורה על המסך, וזה אומר שגם מצלמת הרוורס פחות שימושית בתנאים אלו.

טויוטה יאריס - תא הנוסעים

הנדסת האנוש נותרה מצוינת, כמקובל אצל טויוטה. גם חייזר שמעולם לא נהג במכונית ארצית יוכל תוך 5 דקות לתפעל את כל מה שיש ברכב, ואם הוא ניחן במנטליות ישראלית - הוא יוכל גם לעשות זאת תוך כדי שליחת SMS ונזיפה בשותפיו לפקק.

תנוחת הישיבה ביאריס זקופה וקו החלונות נמוך יחסית, מה שמעניק שדה ראיה מעולה בעיר. אמנם, לעיתים התחושה הזו קצת מזכירה "נהיגת סבתא" וצעירים חובבי נהיגה ירגישו פה קצת מוזר, אבל הניסיון מלמד שרוב הנהגים מעדיפים את צורת הישיבה הזו - בעיקר בתוך העיר. גם מאחור המושב זקוף, והעובדה שמרווח הרגליים מצומצם יחסית לא ממש מפריעה - כי הספסל עצמו גבוה. נוסע בגובה 1.85 מ' הרגיש מאוד בנוח מאחור. קל גם להכניס ולהוציא כסאות בטיחות מהספסל האחורי של טויוטה יאריס.

תא המטען קטן יחסית, ובאופן מעט מוזר יש חלל די גדול ולא מנוצל בין הגלגל הרזרבי לבין רצפת תא המטען. אנחנו היינו בוחרים לאכסן שם חפצים "שטוב שיש ברכב" כמו כבלי הנעה, שישיית מים, שמנים וערכת קפה.

נוחות נסיעה

במסגרת מתיחת הפנים החליפה טויוטה את כל מערכת המתלים של היאריס: קפיצים, בולמי זעזועים ומוטות פיתול. החליפה, לא סתם עדכנה. השינוי בהחלט מורגש, במיוחד במבחן המשווה מול היאריס היוצאת. השיכוך בעיר השתפר משמעותית, ולמרות שחלק גדול מהשיבושים עדיין מורגשים - הספיגה שלהם כיום רכה, "מעוגלת" ונעימה מאוד. תנועת הפתיחה המחודשת של המתלה לאחר מעבר על בורות או פסי האטה מתבצעת באיטיות ובעדינות, מה שמונע תחושה של נדנוד ומרסן היטב את הרכב הקטן. גם מחוץ לעיר שומרת היאריס על נוחות נסיעה טובה, אם כי כאן מורגשות בהחלט תזוזות קטנות וויברציות. המושבים הקטנים לא תומכים מספיק בנהיגה ארוכה.

בתחום בידוד הרעשים השיפור בולט אפילו יותר. היאריס הפכה למכונית שקטה מאוד, וזה עוד לפני שמדברים על הגרסה ההיברידית שלה. המנוע רועש רק בהאצה חזקה, וביתר המקרים אפילו הגיר הרציף כמעט ולא נשמע. גם רעשי רוח לא חודרים, לפחות לא מתחת ל-110 קמ"ש.

טויוטה יאריס מתיחת פנים

מנוע ותיבת הילוכים

בסעיף הזה אין חדש. היאריס עדיין מצוידת במנוע בנפח 1,300 סמ"ק, עם כמעט 100 כוחות סוס. בתוך העיר היא מרגישה קלילה וזריזה, ונעה בחופשיות ובקצב מצוין מרמזור אחד לשני. התפעול של יחידת ההנעה גם הוא קל ונעים, והדוושה מגיבה מהר (אך לא בעצבנות) לפקודת רגל ימין.

מחוץ לעיר, ובמיוחד בעליות ממושכות, הכוח לא התפרץ בבעיטה אכזרית (בלשון המעטה), ולכך גם קשורה העובדה שנהגנו ברכב בתול לגמרי - קיבלנו אותו עם 11 ק"מ על השעון. גם במקרים אלו, חשוב לציין, כוח המנוע היה בהחלט מספק, אם כי לא העניק חוויה יוצאת דופן. את העליות לירושלים מכביש 443 תפרנו בקצב של 120 קילומטרים בשעה, לא רע בכלל עבור סופר מיני. תיבת ההילוכים הרציפה ממקמת אותו רוב הזמן בתחום היעיל, שומרת על סל"ד נמוך בשיוט ומגיבה היטב לבקשת קיק דאון באמצעות הדוושה או המנופים שמאחורי ההגה.

צריכת הדלק היתה טובה מאוד בהתחשב בתנאי המבחן, שכללו לא מעט נהיגה עירונית וגם עליה מאומצת לעיר הבירה. בתחנת הדלק נעצרה המשאבה על 12.6 ק"מ לליטר, ונתון זהה לחלוטין הציג גם מחשב הדרך. אנחנו משוכנעים שעם רכב שעבר כמה אלפי קילומטרים ניתן יהיה בקלות לשפר את הצריכה.

התנהגות כביש

הריסון שעברה מערכת המתלים משפיע באופן ישיר גם על התנהגות הכביש. הזנב של טויוטה יאריס מרגיש יותר נטוע על הכביש ופחות שמח, וגם אם יהיו כמה חובבי נהיגה שישתעממו - לקוחות היאריס יברכו על אחיזת הכביש המשופרת. היצרנית טוענת שגם ההגה עבר עדכון לטובת שיפור התחושות, אך אנחנו לא הרגשנו בשינוי משמעותי. היאריס היא עדיין לא מכונית כיפית, אך היא בהחלט בטוחה, יציבה וצפויה מאוד.

טויוטה יאריס 2014

סיכום

טויוטה יאריס השתפרה בדיוק בנקודות שבהן היא היתה זקוקה לכך. היא כיום יפה יותר, נוחה יותר לנסיעה, שקטה יותר ונעימה יותר מבעבר - והיא שומרת על היתרונות המוכרים שלה בסעיפי המרווח, השימושיות וצריכת הדלק. מי שמרבה לנסוע בכבישים בין עירוניים אולי יעדיף מכוניות נוחות יותר או חזקות יותר, אך בתוך העיר היאריס המחודשת גורפת מחמאות רבות בכל הסעיפים. אם יש משהו שבכל זאת עדיין חסר לנו זו גרסה ידנית במחיר תחרותי.


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. עגלה  קטנה מדי ובפנים כמו צעצוע

עדה,07.09.2014

2. אריה  עדיף סקודה או סוזוקי

קטנה ויקרה מדי,07.09.2014

3. ברמת הסופרמיני הרכב המוביל בישראל היא קיה ריו   יש לי טיויטה קורולה ולמרות זאת מהיכרותי ומומחיותי ...

מהנדס מומחה,07.09.2014

4. תגובה ל2   לי היתה גם אי 20 וגם סוזוקי ועכשיו יש לי מזדה 2 וה...

מוט,07.09.2014

5. מאכזבת  נעשיתי אתמול נסיעת מבחן והאכזבה היתה גדולה. ציפיתי...

מוטי,09.09.2014

6. יבואן נבזה ורודף בצע,לא להתקרב  סתם אוטו שלא מצדיק את המחיר

עמיר,14.09.2014

7. חולה על טויוטה. יש לי יאריס ולאשתי קורולה.  אני מאוד מרוצה מטויוטה. לי יש יאריס 2015 ולאשתי קו...

להב,24.06.2015

8. טויוטה יאריס  האוטו נועד בעיקר למי שמחפש סופר מיני חסכונית

יונתן, לא נוהג עוד אבל שרוף על רכבים,06.12.2015
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים