דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דאצ'יה סנדרו סטפווי - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

צילומי סטילס, וידאו ועריכה: שלו שטיינבאום

דאצ'יה הגיעה לישראל בקול תרועה רמה בתחילת 2015. המון רעש וצלצולים, כתבות ופרסומים, סביב מותג שאמור להיות עממי, צנוע ופשוט. בישראל של ימינו, כל בית קפה שיוריד את המחיר ל-5 שקלים יקבל את כותרות המהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2, וכל יבואן רכב שיכריז על מכירת רכבים בזול יתקבל בכבוד מלכים.

דאצ'יה סנדרו סטפווי (StepWay) קצת מתחבאת בצילה הגדול של דאצ'יה דאסטר הגדולה ממנה, אך היא בשורה צרכנית מעניינת לא פחות. מדובר במכונית סופר-מיני שתפחה והפכה לג'יפון קטן, ונמכרת במחיר של 70,000 שקל. לא מדובר במחיר שובר שוק, אבל בהחלט זול ביחס לתמורה - לפחות על הנייר, ועכשיו הגיע הזמן לראות מה התמורה על הכביש.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: דאצ'יה סנדרו StepWay


דאצ'יה סנדרו סטפווי, טורבו-בנזין 0.9 ליטר, 90 כ"ס, 69,900 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות בעיר
איכות חומרים

שימושיות ומרווח
בידוד רעשים

תמורה למחיר
התנהגות כביש



צפייה בתוכן דאצ'יה סנדרו סטפווי - מבחן וידאו

עיצוב

אם זו היתה הסנדרו הרגילה, שלא נמכרת בישראל, כנראה שלא הייתם שמים לב לקווים השגרתיים והמעט סתמיים שלה. אבל עבורנו מציעים כאן רק את גרסת ה"סטפווי" שנעזרת בכמה פריטי עיצוב מעולם השטח שמקנים לה מראה קשוח. מדובר בחצאיות שחורות, פגושים אגרסיביים וגגון, שנותנים לה מראה של ג'יפ קטן ומסוקס.


תא הנוסעים

מבפנים אין זכר לסטייל הג'יפי, ודאצ'יה סנדרו סטפווי נראית מאוד פשוטה ואפילו קצת מיושנת. משטחי הפלסטיק דקים וחלולים, העיצוב בסיסי מאוד ואיכות החומרים בינונית בלבד: ברכב המבחן, שעבר כ-2,000 ק"מ בלבד, החלו להיפרם חלק מהתפרים על ידית ההילוכים, ומים חדרו מחלון הנוסע במהלך שטיפה במנהרה.

העיצוב הפשוט הזה עושה סדר בעיניים: קל להבין איפה נמצא כל פריט ולהתמצא בסביבה, וקל להגיע לכל כפתור ומתג. טוב, לפחות לרובם: מתגי החלונות החשמליים נמצאים במרכז הקונסולה מתחת למיזוג, ודורשים הסטת מבט לשם הפעלתם. מתגי החלונות האחוריים נמצאים על הרצפה במרכז הרכב. ככה נחסכו עוד כמה חוטים בדלתות, ועוד כמה לאי ממחירה של הדאצ'יה.

רשימת האבזור טובה מאוד ביחס למחירה של הסנדרו. ניתן למצוא ברכב מערכת מולטימדיה מצוינת דוברת עברית (אותה אחת שקיימת ברנו קליאו) הכוללת מערכת שמע, ניווט ודיבורית בלוטות'. בנוסף יש בקרת שיוט ומחשב דרך, ובתוספת מחיר לא גדולה ניתן לשדרג את המפרט הזה באופן משמעותי.

המושבים הקדמיים בסנדרו נוחים וגדולים למדי, אך תנוחת הישיבה לא מושלמת בשל היעדר כוונון גובה להגה. מאחור המושב פשוט מעולה: הוא גדול, נוח ותומך, מרווח דיו לנוסעים מבוגרים וגם רחב ושטוח, כך שניתן למקם בו אפילו 3 כסאות בטיחות זה לצד זה. הדלתות הגדולות והחלונות הנמוכים יאפשרו שהות נעימה לילדים מאחור.

תא המטען של דאצ'יה סנדרו סטפווי מעניק נפח העמסה נדיב של 320 ליטרים, וגם המבנה שלו שימושי - אך איכות החומרים בתא נמוכה והדיפונים לא משכנעים.

דאצ'יה סנדרו סטפווי

נוחות נסיעה

מי שאוהב את נוחות הנסיעה במכוניות הצרפתיות של פעם, יאהב גם את הסנדרו סטפווי. אני אהבתי. כיול המתלים שלה רך למדי, והיא סופגת היטב שיבושים בתוך העיר. רק רצף שיבושים רציני יוציא אותה משלוותה ויטלטל מעט את המרכב, אך סגירת מתלה בטריקה נדירה ביותר. מחוץ לעיר הנוחות נותרת טובה, אם כי על כבישים משובשים או גליים מרגישים בתנודות יתר של המכונית, שמבקשת הורדת קצב.

בידוד הרעשים לא מוצלח. רעשי רוח במינון נמוך חודרים כל הזמן, ובנהיגה במהירות שיוט בינעירונית מקובלת - סביב ה-110 קמ"ש - מורגשים רעשי רוח וכביש במידה ניכרת. המנוע רועש בעיקר בהאצות אגרסיביות.

דאצ'יה סנדרו סטפווי

מנוע ותיבת הילוכים

דאצ'יה סנדרו סטפווי משווקת עם המנוע הזעיר של רנו קליאו, מה שלא ממש מתיישב עם תפיסת העולם של דאצ'יה שמדברת על פשטות מכאנית ומכלולים ותיקים. מדובר במנוע בנפח 900 סמ"ק, המייצר 90 כ"ס בסיוע של מגדש טורבו. אם בקליאו המנוע הזה הרגיש קצת "רזה" וחלש מדי, בדאצ'יה הוא מייצר כוח בהחלט מספק (וגם נתוני התאוצה מגבים את התחושות האלו). עד לכניסת הטורבו, בסביבות ה-2,500 סל"ד הגבוהים מדי, הוא עדיין מרגיש קצת אנמי וחלש. לאחר מכן הוא מאיץ את הסנדרו בקצב משכנע, מאפשר לה לשייט במהירות גבוהה וגם לעקוף באופן בטוח. רק אל תצפו לכוח מוחץ תחת עומס כפי שקיים במנועי ה-1,200 טורבו של חלק מהמתחרים.

תיבת ההילוכים הידנית לא תמיד מדויקת, אך מהלך הידית באורך נכון והיא גם קלה לתפעול. מערכת עזר לזינוק בעליה היתה יכולה להיות תוספת הולמת למכונית כזו.

צריכת הדלק שמדדנו לסנדרו סטפווי עמדה על 12.8 ק"מ לליטר בתנאי המבחן המעורבים. האמת? ממנוע כזה ציפינו ליותר.

דאצ'יה סנדרו סטפווי

התנהגות כביש

דאצ'יה סנדרו סטפווי, כפי שכתבנו בסעיף הנוחות, היא מכונית רכה. היא רוכנת על צידה בפניות באופן מעט מוגזם, והיא גם לא אוחזת את הכביש באופן אבסולוטי. התוצאה היא מכונית לא מהנה לנהיגה, שגם תצריך נהיגה בקצב מתון על מנת לשמור על נתיב הנסיעה המתוכנן. לא משהו שיפריע לנהגים מן היישוב, אבל חובבי הנהיגה ימצאו מכוניות מהנות ממנה בקטגוריית הסופר-מיני.

שטח

כשתכננו את דאצ'יה סנדרו סטפווי לא חשבו על הלקוחות המפונפנים שצריכים ג'יפון כדי לטפס על המדרכה ליד בית הקפה. המהנדסים הפרקטיים של דאצ'יה ראו לנגד עיניהם את התושב הכפרי המזרח-אירופאי, שבדרך לבית שלו יש שביל בוצי ורעוע - ועבורו הם תכננו מכונית שמסוגלת להתמודד בכבוד גם מחוץ לאספלט. לסנדרו סטפווי יש מרווח גחון מרשים של 20.7 ס"מ - רק 3 מ"מ פחות ממיצובישי פאג'רו, למשל, וזה אומר שאין לה בעיה להסתדר עם שבילים מחורצים. מהלך המתלה הארוך נותן לכך גיבוי משמעותי. עם זאת, צריך לזכור שלסנדרו אין הנעה כפולה - כך שברגע שתיגמר האחיזה, על חול, חצץ, בוץ או סתם בהצלבות - יכולת ההתקדמות שלה תיפגע משמעותית.

דאצ'יה סנדרו סטפווי

סיכום

דאצ'יה סנדרו סטפווי מתמקדת בתכל'ס. היא אולי נראית ומרגישה קצת מיושנת, ואין לה את גינוני הכבוד של מכוניות מודרניות, אבל היא תעניק שירות מצוין למי שיקנה אותה. היא מרווחת באופן מפתיע, נוחה לנסיעה, מסתדרת מצוין על שבילים וגם מציגה יחידת הנעה יעילה. במחיר של 70,000 שקל, יש לה לא מעט יתרונות על מכוניות סופר-מיני מהשורה.


לדגמי דאצ'יה בישראל - דאצ'יה

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה