בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

דאצ'יה לוגאן MCV סטפווי - מבחן רכב

דאצ'יה לוגאן MCV סטפווי - מבחן רכב


משפחתית הסטיישן הזולה של דאצ'יה מקבלת גרסת פנאי מוגבהת, ושומרת על תג מחיר אטרקטיבי. יצאנו למבחן עם גרסת הסטפווי של דאצ'יה לוגאן MCV



כתב וצילם: דניאל סקלי
 
סגמנט הסטיישן עבר לאחרונה דעיכה מסוימת, לאחר ההתעוררות של השנים האחרונות. אבל למרות המעבר מסטיישנים לג'יפונים, מכוניות הסטיישן עדיין שכיחות יותר על הכביש מכפי שהיו לפני עשור. רובן המכריע של גרסאות הסטיישן מתבסס על דגמים משפחתיים שמחירם עומד על כ-130 אלף שקלים. ומה קורה אם אתם רוצים לרכוש רכב סטיישן חדש ולקבל הרבה עודף מ-100 אלף שקלים? 
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: דאצ'יה לוגאן MCV


דאצ'יה לוגאן MCV סטפווי, מנוע 0.9 ליטר, טורבו-בנזין, רובוטי, 82,990 שקל
יתרונות
חסרונות
מנוע חזק וחסכוני ביחס לנפח
תיבת הילוכים
שימושיות
בטיחות
מחיר
  איכות

דאציה לוגאן MCV סטפווי

תכירו את ה-MCV. הלוגאן MCV היא גרסת הסטיישן של דאצ'יה לוגאן, המשפחתית הקטנה של היצרן הרומני שבבעלות רנו. כשבחנו אותה בזמנו, היא הרגישה כרכב שמתאים לבעלי עסקים קטנים שמחפשים לחסוך בעלויות ופחות מתרגשים מהסקס-אפיל של הרכב שלהם. כעת מגיעה גרסת ה-stepway של ה-MCV. גרסאות הסטפווי של דאצ'יה מוסיפות אלמנטים עיצוביים של רכבי פנאי בעיקר בשביל אפקט הרושם וכדי לקרב אותה למגזר הפרטי, וגם מוסיפות כמה סנטימטרים לגובה כדי להשיג בכל זאת אפשרות מסוימת לנסיעה בשבילים. אז יצאנו לתהות על קנקנה של מכונית הסטיישן-פנאי האוטומטית הזולה בארץ (ולמעשה, היחידה - למעט אולי סובארו אאוטבק היקרה).
 
 

עיצוב וסגנון

אי אפשר לומר על עיצובה של ה-MCV בפרט או של הלוגאן בכלל שהוא מיוחד, מסעיר או מפיל מהכסא. מדובר בעיצוב תכליתי ונעים, גם בצבע הכחול המטאלי הנאה (בתוספת תשלום כמובן). גרסת ה-stepway נאה יותר ומוסיפה אלמנטים עיצוביים לשיפור האווירה: קשתות הפלסטיק מסביב לבתי הגלגלים, תוספות הפלסטיק הכסוף בפגושים א-לה מיגוני גחון וצלחות הגלגלים האפורות הנאות בקוטר 16 אינץ'. צריך להקיש עליהן כדי להאמין שאכן מדובר בפלסטיק ולא במתכת. הודות למרווח הגחון המרשים למראה ושלל האלמנטים העיצוביים, הסטפווי בהחלט נראה כמו גרסה משודרגת של ה-MCV. 

דאציה לוגאן MCV סטפווי
 

תא הנוסעים

כשנכנסים לתא הנוסעים פוגשים תא נוסעים דאצ'יה טיפוסי, במובן הפחות טוב של המילה. גם כאן אין עיצוב מיוחד או פינוקים מיותרים אבל יש הרבה מאוד פלסטיק קשיח ואין בד בדלתות. כיתובי stepway על ההגה והמושבים בתוספת חסרונה של מערכת מולטימדיה מייחדים את תא הנוסעים מגרסת ה-MCV הרגילה. 
 
כפי שפגשנו בעבר בדאצ'יות, הנדסת האנוש לא מבריקה ונמצאת מתחת לסטנדרט המקובל ב-2018: הכפתורים מבולגנים ברחבי תא הנוסעים, מתג כיוון גובה אורות בגובה השוק, לא ניתן לצפות במחשב הדרך בעת שימוש בבקרת השיוט ותצוגת מערכת השמע לא נראית בשמש ישירה.

דאציה לוגאן MCV סטפווי
 
גם איכות החומרים וההרכבה נמוכה ולא מרשימה: ידיות האחיזה מצקצקות, חיתוכי משטחי הפלסטיק לא מדויקים, בד המושבים גורם להזעה במזג אוויר חם וגימור "כאילו קרבון" נראה מבריק וזול. על צד הזכות ניתן למנות את קיומן של שתי יחידות תאורה פנימיות והגה מצופה עור (לכאורה) נעים למגע.
 
ה-MCV לא מצטיינת בהיבט הבטיחות: מפרט הבטיחות של הדאצ'יה כולל 4 כריות אוויר בלבד בתוספת מערכת התראה בהתקנה מקומית. במבחן ריסוק שנערך ע"י Euro NCAP בשנת 2014 היא זכתה בשלושה כוכבים בלבד. 

דאציה לוגאן MCV סטפווי
 
למרות השורשים מקבוצת הסופר מיני, תא הנוסעים יכול להכיל בקלות 4 נוסעים מבוגרים, כאשר נוסע חמישי מאחור כבר יחוש צפיפות. מרחב הרגליים במושב האחורי מצוין ושלושה מושבי בטיחות בגודל מלא יצליחו להיכנס בלחץ במושב האחורי. מרחב המחיה לנהג ולנוסע מצוין אך נהגים עם מידת נעליים גדולה מהממוצע יתקלו בצפיפות באזור הדוושות. תנוחת הנהיגה ולוח המחוונים מזכירים רנו מלפני עשור לפחות. חבל שההגה לא מתכוונן לעומק ושמנגנון כיוון גובה המושב לא נוח לשימוש.
 
לחצן פתיחה מיושן פותח את הדלת האחורית ומגלה לנו תא מטען ענק ופרקטי אך בסיסי: יש תאורה ו-ווי תליה אך אין שקעי כוח או רשתות כלשהן. סף ההטענה נמוך ומאפשר העמסת ציוד קלה. דוז פואה.
 
דאציה לוגאן MCV סטפווי
 

נוחות נסיעה

אז אם תא הנוסעים לא כל כך הרשים, אז איך היא על הכביש? מערכת המתלים מכוילת באופן רך ומספקת נוחות נסיעה טובה בכבישים עירוניים. בזמן נסיעה עירונית מתגלה בעיית בידוד: רעש המנוע חודר לתא הנוסעים כבר בסל"ד נמוך. במהירות בינעירונית חודרים לתא נוסעים רעשי רוח אך בידוד רעשי הכביש לא רע בכלל ונוחות הנסיעה טובה כל עוד האספלט טוב. הכיול הרך של מערכת המתלים מגלה את צדדיו השליליים במהירות הללו: הדאצ'יה חוטפת תזוזות מאספלט שבור או מהמורות בכביש.
מנוע ותיבת הילוכים

דאציה לוגאן MCV סטפווי
 

מנוע ותיבת הילוכים

מתחת למכסה המנוע הקצר נמצא מנוע בנזין מוגדש עם 3 צילינדרים בנפח 900 סמ"ק. אותו מנוע שנמצא גם בדגמי רנו השונים (קליאו וטווינגו, למשל) מספק 90 כ"ס ב-5000 סל"ד ומומנט של 15.3 קג"מ ב-2250 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים רובוטית עם 5 הילוכים ומצמד בודד. המנוע מוכיח את עצמו כמנוע מצוין: זמינות הכוח שלו טובה, הוא מספיק חזק כדי להזיז MCV מלאה בנוסעים וציוד. לחובתו ניתן למנות רעידות קלות בסל"ד סרק ואותו רעש לוואי שחודר לתא הנוסעים. 
 
אבל הבעיה הגדולה של יחידת הכוח היא תיבת ההילוכים הרובוטית. תחילת הנסיעה מתאפיינת ביציאה הססנית מהמקום והעברת הילוכים איטית בהילוכים הנמוכים. גם בפקקים התיבה מעט מתבלבלת בהילוכים הנמוכים. במהירות גבוהות התנהגות התיבה סבירה יותר והחלפות ההילוכים מהירות יותר. לטעמי התיבה הזו היא עקב אכילס של ה-MCV. 
 
צריכת הדלק בנסיעות של גוש דן של אוגוסט, כביש שש ומעט פקקים, עמדה על כמעט 16 ק"מ לליטר. 
בנהיגה תחת עומס צריכת הדלק ירדה ל-11 ק"מ לליטר.

דאציה לוגאן MCV סטפווי
 

התנהגות כביש

מודים, לא יצאנו לחפש כבישי נהיגה עם ה-MCV, אבל הופתענו לטובה. הדאצ'יה מזכירה רנו שיוצרו בעשורים קודמים וגם בפרק ההתנהגות היה לנו דז'ה-וו. הדאצ'יה מצליחה להעביר קצת תקשורת לנהג אבל אל תפתחו כאן ציפיות לאיזו מכונת נהיגה. אחיזת הכביש גבוהה תודות לצמיגי קונטיננטל ירוקים ברוחב 205 מ"מ, ההגה מהיר אך קליל מדי והתנהגות הכביש בטוחה רוב הזמן. מאידך, זווית הגלגול די גבוהה וכיול המתלים הרך לא תורם לפאן. לקראת מגבלות האחיזה, הדאצ'יה יכולה להפתיע עם היגוי יתר בעת הרפיית דוושה עד שבקרת היציבות תחתוך את החגיגה. דוושת הבלימה מעבירה תחושה טובה ומדויקת ולא חשנו בדעיכה או ירידה ביכולת לאחר שימוש ממושך בבלמים. 
 
למרות מימד הגובה המרשים של המרכב מהקרקע, ל-MCV יש הנעה קדמית בלבד ואין לו יכולת שטח  שיכולה לספק משהו שמעבר לנסיעה בשבילים. זה לא הדאסטר.

דאציה לוגאן MCV סטפווי
 

סיכום

דאצ'יה לוגאן MCV הוא רכב הסטיישן האוטומטי הזול ביותר בארץ. גרסת ה-stepway שלו מנסה לקרוץ ללקוח הפרטי שמחפש רכב פנאי משפחתי.  גרסה זו עולה 13 אלף ש"ח יותר מגרסת הבסיס וגם עם תג מחיר של 83 אלף ש"ח היא מציעה דיל מאוד מעניין. ה-MCV מרווח למדי, נוח למדי, חסכוני וגם מספיק חזק. הבעיות הגדולות שלו הן תיבת ההילוכים הרובוטית ומפרט האבזור והבטיחות. אם אתם בעניין שלו, חובה לקיים נהיגת מבחן כדי להבין האם תסתדרו עם התיבה. 
 
לדגמי דאצ'יה בישראל - דאצ'יה
 
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. טעות בicar  אני לא אשלם לעולם לדאצ'ה 720,000 שקלים על רכב שהוא...

,19.08.2018

2. ל-1  הרבה דאצ׳יות אפשר לקנות ב 720 אלף שקל.

עשר דאצ׳יות,19.08.2018

3. ל-1  הרבה דאצ׳יות אפשר לקנות ב 720 אלף שקל.

עשר דאצ׳יות,19.08.2018

4. beshnui  בערך 8 דאציות

,27.09.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים