בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

ב.מ.וו X2 - מבחן וידאו

ב.מ.וו X2 - מבחן וידאו


הוא שייך לסדרות המספרים הזוגיים בב.מ.וו, כלומר - סביבת הקופה והלייפסטייל, אבל דומה במאפייניו ל-X1. מי הוא, ב.מ.וו X2, ולמי הוא מכוון



כתב וצילם סטילס: אסף בר-שי
צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום

בדרך כלל, כשאנחנו הולכים לחנות, או לאולם תצוגה, אנחנו עשויים לבחור לשלם יותר כדי לקבל משהו יותר גדול, או לשלם פחות ולהסתפק במוצר מוקטן. אם נלך לאולם התצוגה של ב.מ.וו, אנחנו עשויים להתבלבל: יש את ב.מ.וו X1 ויש את ב.מ.וו X2, שהוא יותר יקר ויותר גדול. רק שזה לא נכון, כלומר, הוא כן קצת יותר יקר אבל יותר קצר, יותר נמוך ואפילו תא המטען שלו יותר קטן. ה-X2, לפחות, רחב ב-3 מילימטרים מה-X1, אם זה עוזר.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו X2


ב.מ.וו X2, מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 192 כ"ס, מ-245,000 שקל
יתרונות
חסרונות
תנוחת נהיגה
אבזור
נוחות מושבים
נוחות נסיעה
מערכת הנעה
  לא מספיק מובדל מ-X1



אז אם יש רכב פנאי גדול וזול, למה לקנות את אחיו הקטן והיקר? הרמז המרכזי נמצא בעצם השם של הדגם: הסדרות האי-זוגיות של ב.מ.וו (סדרה 1, 3, 5 וכו', וגם X1 או X5 למשל) מייצגות את הדגמים המרכזיים, דגמי המיינסטרים של היצרן. מיינסטרים במונחים של פרימיום, כמובן. הדגמים הזוגיים (סדרה 2, 4 או 6, למשל, או X4 וגם X6) מייצגים את רכבי הלייפסטייל. ב.מ.וו סדרה 3 היא המכונית המשפחתית-יוקרתית; סדרה 4 קרובה אליה מכאנית, אבל היא מכונית הקופה, פחות פרקטית אבל מעוצבת באופן מלוטש ושונה. ב.מ.וו X5 הוא רכב הפנאי הגדול והיוקרתי; ה-X6 דומה לו מתחת לפני השטח, אבל הוא צפוף יותר ומאידך מעוצב ומלוטש באופן שמבדל והופך אותו למיוחד.

אם כך, כמו שסדרה 1 היא מכונית האצ'בק משפחתית פרימיום קומפקטית ולעומתה סדרה 2 היא גרסת הקופה המפונקת שלה, כך ה-X1 הוא רכב הפנאי הקטן של היצרן וה-X2 הוא גרסה בעיצוב שונה ומיוחד.


עיצוב

מה שונה ומיוחד בעיצוב ה-X2? צריך, בכל זאת, להבין שבמרבית מותגי היוקרה, בעיקר הגרמניים שבהם, עיצוב מוחצן וחריג אינו מקובל. גם רכב הפנאי שלפנינו אינו חריג בעיצובו, אבל מבט מעיין מגלה הבדלים לעומת האח ה"שימושי", גם אם לא מרחיקי לכת.

העיצוב הכללי מעוגל ומעודן יותר, פחות קופסתי ורבוע. כמות הזכוכית קטנה יותר מהמקובל ברכבי הפנאי הדומים וכך הרכב נראה כאילו יש לו לחיים גבוהות, מבע עוקצני כשל נחש (הדמיון הלבנטיני שלי...) ועיניים במבט מעט מצומצם, כמו של כוכב קולנוע, מה שקרוי באנגלית, "סקווינץ'" (squinch).

בתוך תא הנוסעים צריך עוד יותר להתאמץ כדי לזהות אופי ייחודי בסגנון של מכונית קופה. באופן כללי זהו תא קלאסי של היצרן מגרמניה, עם מחוונים עגולים וברורים וסידור פשוט וברור של הכפתורים והחוגות. עם זאת יש בו אלמנטים מעולם הפרימיום, כמו פסי עיצוב העץ, התפרים הגלויים בעור והאלמנטים המתכתיים המוברשים.

ב.מ.וו X2


תא הנוסעים

רכב שמכוון את עצמו לעולם הלייפסטייל צפוי להעתיר על דייריו באבזור פינוק, אבל במקרה שלנו האבזור המעתיר יותר שמור לגרסת העל "אקסקלוסיב", שצפויה להגיע לישראל בתוך מספר חודשים. כשתגיע, יוכלו רוכשי הרכב ליהנות ממערכת בקרת אקלים (לעומת מזגן פשוט), מבקרת שיוט (ולא רק מגביל מהירות), חיישני חניה ומצלמת נסיעה לאחור. שמירה אקטיבית על הנתיב, בקרת שיוט שומרת מרחק או כריות אוויר לברכיים אין גם בגרסת העל.

מה כן כלול ברמת הגימור M-Pack הזמינה כעת, ובגרסת הבסיס, Vibe? בלימה אוטונומית עד מהירות של 60 קמ"ש, תאורת LED עם הארה של הפנייה ואור גבוה אוטומטי, חלון נפתח חשמלי בגג ומושבים חשמליים. ה-M-Pack מוסיפה מתלים אדפטיביים וכניסה והתנעה ללא מפתח ומעבר לזה, בעיקר מאפיינים ספורטיביים כמושבי ספורט, גלגלים גדולים יותר ופרטי עיצוב אופייניים.

מערכת המולטימדיה אינה כוללת עברית או התאמה לאנדרואיד אוטו וכד'. מסך ה-6.5 אינץ' אינו מסך מגע אבל הוא נשלט בקלות באמצעות מערכת ה-i-Drive היעילה, עם החוגה-ג'ויסטיק המוצלחת.

ב.מ.וו X2

המושבים הקדמיים בגרסת ה-M-Pack מצוינים. הם יתאימו בעיקר לבעלי גוף שאינו גדול מדי, אבל לכולם התמיכה תהיה מצוינת והאיזון בין רכות נעימה ובין תמיכה טובה לנהיגה אגרסיבית יותר הוא מצוין. זאת, בין היתר, בזכות כוונון חשמלי (סטנדרטי בכל הגרסאות) פשוט ויעיל לרוחב המושב והתמיכה הצדית במותניים. המושבים מצטרפים לכוונון הטוב של ההגה ליצירת תנוחת נהיגה יעילה וטובה מאוד.

המושבים האחוריים מעט פחות רכים ותומכים מהקדמיים. ליושבים מאחור אין פתחי מיזוג או נוריות קריאה וקו החלונות מעט גבוה, אבל המרחב הגון וגם אפשר לכוון את זווית הגב לתנוחת ישיבה מותאמת אישית.

מהמושבים האחוריים אפשר לגשת ישירות לתא המטען, וגם אפשר לקפל אותם כדי להגדיל אותו. רף ההעמסה של התא עצמו מעט גבוה, אבל התא נגיש, שימושי וטוב. הוא מצויד בווים לשקיות, ברצועת עיגון ובתא צדדי.

מתחת לרצפה אין גלגל רזרבי (גלגלי "אל תקר" אינם מחייבים בחוק צמיג שכזה; בגרסת Vibe יש גלגל רזרבי) או ערכת ניפוח, אבל במקומם ישנו תא גדול, מרופד ושימושי לאורך הרצפה כולה.

ב.מ.וו X2


נוחות נסיעה

התנהלות עם ב.מ.וו X2 בעיר היא תענוג: למרות שמדובר ברכב פנאי, הוא אינו גדול ומסורבל כלל, אבל כן מאפשר ישיבה גבוהה ושולטת. נוסף על כך, למרות שקו החלונות האחורי גבוה, הנהג רואה היטב את העולם שבחוץ וכך קל ונעים מאוד לנהוג ברכב הן במבטים מעל גגות המכוניות הנמוכות בפקקים והן בחיפושי חניה צפופים.

לתנוחת הנהיגה הטובה מצטרף גם היגוי שבמצבים רגילים הוא קל ונעים לפעולה מאין כמותו. נראה שקל ונעים מאוד לנהוג ב-X2: מושב נוח, עמדה מצוינת עם שדה ראייה טוב, מחוונים ברורים, הגה נעים ומנוע מצוין, שעוד נגיע אליו.

ב.מ.וו X2

מתלי הרכב מנעימים פחות; במצבי שגרה הרכב נעים ובוטח, אבל הגלגלים מעבירים היטב לנהג ולנוסעיו את פני הכביש ואת השברים שעליו ובתוכו. המתלים מצוידים במערכת של התאמה לסגנון הנהיגה - מצב נוחות או מצב ספורטיבי נוקשה יותר. בשני המצבים בולמי הזעזועים אינם מרככים פגמים ובורות בכביש. אנחנו מעריכים שהאופי הנוקשה הוא, בין היתר, תולדה של גלגלי ה-19 אינץ' הגדולים והמעוצבים בגרסת ה-M-Pack שבמבחן; גלגלים קטנים יותר (שמגיעים בהתאם עם יותר גומי סביבם) ירככו ויהיו נוחים יותר.

מחוץ לעיר היציבות הרבה והאופי הנוח כשאין פגמים ברורים, מאזנות מעט את הנוקשות היחסית של המתלים. במהירויות גבוהות נשמעים לא מעט רעשי דרך ותהודה בתא הנוסעים, ולכך מצטרפים גם רעשי רוח.

ב.מ.וו X2


מנוע ותיבת הילוכים

מנוע ה-2,000 סמ"ק שמותקן בחזית רכב המבחן מענג. הוא מייצר 192 כ"ס וזמינות מרשימה של הכוח (28.5 קג"מ כבר ב-1,350 סל"ד). המנוע מפגין את היכולות של יצרן המנועים הבווארי בכך שהוא מעביר את הכוח שלו בקלילות ובנעימות אל הכביש. הוא יודע להיות חזק ואגרסיבי בנהיגה ספורטיבית ונינוח וחלק בתנועה יומיומית.

המנוע הזה זהה למנוע שמוצע עם ה-X1, אבל תיבת ההילוכים ב- X2שונה - זוהי תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד, לעומת אוטומטית מסורתית יותר, אבל עם שמונה הילוכים, ב-X1. לתיבה יש מצב רגיל ומצב ספורטיבי (הבחירה בין המצבים מתבצעת בנפרד מהבחירה במצבי המתלים). במצב הרגיל התיבה מגיבה לעתים מעט באיטיות, כפי שקורה לעתים עם תיבות רובוטיות, בעיקר ביציאה מהמקום ובתמרוני חניה. עם זאת, הפעולה שלה נעימה. במצב ספורט היא זריזה הרבה יותר ומגיבה טוב יותר לדרישות הנהג.

ב.מ.וו X2

וישנו גם מנוע נוסף, בנפח של 1,500 סמ"ק. המנוע הוא בן שלושה צילינדרים ועם מגדש טורבו. ההספק שלו הוא 140 כ"ס והמומנט - 22.4 קג"מ ב-1,480 סל"ד נמוכים יחסית. גם המנוע הזה מוצמד לתיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמד בת שבע המהירויות.

צריכת הדלק במנוע ה-2,000 סמ"ק במהלך המבחן היתה כ-11 ק"מ לליטר, נתון הגון בהחלט לרכב פנאי חזק.

ב.מ.וו X2


התנהגות כביש

כפי שאפשר לצפות, רכבי פנאי, שהם גדולים, גבוהים וכבדים יחסית, מתנהגים באופן פחות מחודד וספורטיבי ממכוניות כביש מקבילות. כאן מדובר ברכב פנאי, אמנם, אבל הוא של ב.מ.וו והוא נמוך מחבריו. ה- X2מתנהג כמו רכב פנאי, אבל השורשים הבוואריים שלו ניכרים ובלי ספק הוא מהנה לנהיגה יחסית לקבוצת הרכב שלו.

ההיגוי של הרכב מעט ארוך מדי (צריך לסובב הרבה כדי לקבל פנייה הגונה) והתחושה גם מעט מלאכותית, אבל ההיגוי מדויק מאוד, המשקל נעים וטוב ונראה שהרכב מתנהל באופן ממושמע ואלגנטי בין העיקולים, גם כשהם מלווים לשינויי גובה תכופים ומורכבים. העברת מערכת המתלים למצב הספורטיבי מחדדת את היכולות של הרכב, אולם הנוקשות שלו עלולה גם להקפיץ ולהסיט אותו מעט מקו הפנייה, כשהרכב נתקל בסדק רוחבי או בשבר באספלט.

יצוין שה-X2, בדומה ל-X1, מבוסס על פלטפורמה של הנעה קדמית, כלומר - כוח המנוע מופנה אל הגלגלים הקדמיים. זהו המשך לשבירת המסורת של ב.מ.וו, שהתמקד במהלך השנים ברכבי הנעה אחורית. הנעה אחורית נחשבת להנעה שמאפשרת הנאה רבה יותר מנהיגה, מעט פחות צפויה וכנועה אבל מסוגלת להתמודד עם עוצמות מנוע גבוהות הרבה יותר. ההנאה שמסב ה- X2בנהיגה היא למרות המעבר להנעה קדמית.

ב.מ.וו X2


שטח

רשמית, מדובר ברכב פנאי ומרווח הגחון שלו, למעלה מ-18 סנטימטרים, טוב משמעותית מהמקובל במכוניות כביש. מאידך, ה- X2נמכר במקומותינו עם הנעה קדמית בלבד ובלי אמצעי שטח מיוחדים. אפילו חצאיות הצד שלו, אלו שצפויות לפגוש אבנים וסלעים, מצופות ברכיבים בצבע הרכב היפה והעדין. מובן שהרכב אינו מותאם לנסיעות בשטח מורכב. מובן גם שאפשר לנסוע איתו בשבילים - גם בשבילים לא סלולים במיוחד, ולהגיע למקומות שמכוניות כביש אינן מותאמות אליהם.

ב.מ.וו X2


סיכום

אם ב.מ.וו X2 מרווח פחות אבל מלוטש ומיוחד לעומת אחיו, ה-X1, אזי למי הוא מכוון? למרות מחירו, שאינו מתאים אותו לכל אחד, הוא מיועד להיות דווקא הרכב השני (או השלישי) במשפחה. מנכ"לית, למשל, שנוסעת ביומיום ברכב "בגודל מלא" של ב.מ.וו, למשל סדרה 5, או X5 או סדרה 7, ומעוניינת לרכוש לבעלה, למשל, רכב נוסף, עשויה להחליט שלא להצמיד אליו "ג'יפ" רבוע, אלא משהו יותר מעודן ואלגנטי. מצד שני, לרכב גבוה ישנם עדיין היתרונות של קלות הכניסה והיציאה ושל נקודת המבט הגבוהה והשולטת בפקקים וחניות. ב.מ.וו X2 הוא בדיוק כזה: הולם את עיצוב ואופי המותג (גם במובנים של ביצועים והתנהגות), גבוה ושולט, אבל מעוצב ומוגש באופן שהוא יותר מעודן ואלגנטי.

היינו שמחים לראות אבזור מקיף יותר ברכב קומפקטי יחסית שעולה כ-300,000 שקלים וגם מתלים מעט סלחניים יותר (ולחלופין, גלגלים קטנים יותר עם כמות מוגדלת של גומי) אבל אין ספק ש-X2 מעניק לא רק עיצוב ייחודי, אלא גם מנוע מצוין, התנהגות מדויקת ועמדת נהיגה קלה ונעימה במיוחד.

לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו


למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים