בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

ב.מ.וו סדרה 7 - מבחן רכב



ב.מ.וו סדרה 7 אמורה לתת לבעלים המאושרים שלה פחות או יותר כל דבר שהם אי פעם יכולים לרצות. אבל איך היא במציאות? יצאנו לבדוק את ספינת (תרתי משמע) הדגל - ב.מ.וו 750Li



מאת פבל צ'רניצקי / צילום: פבל צ'רניצקי

ב.מ.וו סדרה 7 החדשה הושקה בסוף שנת 2015, ונחתה במחוזותינו בתחילת השנה. באופן טבעי, לקחנו למבחן את ספינת (תרתי משמע) הדגל, גרסת ה-750Li ארוכת בסיס הגלגלים. מבחן שהסתיים - באופן די מפתיע, אם מכירים את הנפשות הפועולת - בשתיקה רועמת.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar - ב.מ.וו סדרה 7

ב.מ.וו סדרה 7 (750Li), טורבו-בנזין 4.4 ליטר, 450 כ"ס, אוטומטי, 1,100,000 שקל
יתרונות
חסרונות
טכנולוגיה
עולה כמו דירה בחדרה
נוחות
התנהגות לא ספורטיבית
איכות חומרים
צריכת דלק

ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7. מבחן שהסתיים בשתיקה רועמת

עיצוב

אקדים ואומר שמעולם לא הייתי חובב גדול של עיצובי ב.מ.וו. למעשה, אחת המכוניות הנאות ביותר לטעמי שיצאו תחת ידה של מחלקת העיצוב הבווארית, היתה קודמתה של הסדרה 5 הנוכחית. זו שזכתה לכינויים כמו "שיקוץ", "בושה", ועוד הרבה מילים שהאינטרנט הציבורי יסתדר יפה מאוד בלעדיהן.

לכן, הפגישה הראשונה - גם מעבר למסך וגם פנים מול פנים - עם סדרה 7 החדשה, השאירה אותי די קר. נכון, היא מאוד גדולה ומאוד מרשימה - פועל יוצא של בסיס הגלגלים המוארך של הגרסה הנבחנת שמשתרע על פני 321 ס"מ מעוררי יראה. אבל "יפה"? את זה תצטרכו להחליט בעצמכם.

ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7. ספינת (תרתי משמע) הדגל

תא הנוסעים

כל התלבטות שהייתה באשר לדעתנו על ב.מ.וו סדרה 7 מבחוץ, נעלמה כלא הייתה מיד עם הכניסה לתא הנוסעים. הגרמניה מתקיפה את החושים עם דונמים של עורות משובחים ונעימים, מסך מרכזי גדול (12.3 אינץ', לראשונה מופעל במגע) עם תצוגה באיכות שלא תבייש את הטלוויזיה שלכם בבית ולוח מחוונים דיגיטלי שבתוכו מוטמעים עיגולי כרום פיזיים שמקיפים את השעונים.

כל אחד מהמרכיבים הללו תורם את חלקו לתחושת יוקרה מופלגת, שמצליחה להתעלות אפילו על המתחרות הישירות והמשובחות שלה כדוגמת מרצדס S קלאס ואודי A8, אבל מן הסתם לא מגיעה לעולמות של ספינות הפאר ה"אמיתיות" כמו רולס רויס פאנטום ובנטלי מולסאן.

ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7. מתקיפה את החושים עם דונמים של עורות משובחים

התלונה היחידה היא כלפי אשכול הכפתורים שמתחת לפתחי המיזוג המרכזיים, ששולט במערכת השמע והמיזוג, אבל זאת בעזרת הרבה יותר מדי כפתורים. ההגיון ברור: עיצוב דומה ופונקציונאליות כמעט זהה לאותו האשכול שקיים בדגמי ב.מ.וו האחרים, לטובת המשדרגים מסדרה 5 או דומותיה. אבל כל מי שבוחר להחליף "הצידה", כלומר ממרדצס S קלאס או אודי A8, עשוי לעמוד בפני תקופת הסתגלות מסוימת.

מלבד אותו אשכול, הנדסת האנוש של הסדרה 7 דווקא טובה ואינטואיטיבית, בוודאי כשלוקחים בחשבון את כמות המערכות המותקנות בה. מערכת ה-iDrive Touch, שהיא הראשונה בהיסטוריה של ב.מ.וו שעושה שימוש במסך מגע, מצליחה להיות מאוד אינטואיטיבית למרות מספר אסטרונומי של תפריטים ואפשרויות. 

ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7. השליטה אינטואיטיבית, אבל אשכול הכפתורים ידרשו הסתגלות מהלא מורגלים

מבחינת אבזור - לא מאוד מפתיע, אבל יש כאן פחות או יותר כל דבר שתוכלו להעלות על הדעת, ואם יש פריט שאינו קיים ברכב המבחן - כמו למשל עיסוי במושבים - הוא בוודאי נמצא במרחק סימון ריבוע אחד מכם.

כדי שהמבחן הזה לא יהפוך לסקירת מערכות ארוכה ומייגעת עד פיהוק, נציין רק את הדברים ה"מגניבים באמת", גולת הכותרת של רשימת האבזור של הסדרה 7.

הראשון הוא מערך המצלמות ההיקפי, אבל לא עוד "סתם" תמונת מבט על של הרכב, אלא שילוב של ארבע מצלמות רחבות, תוכנה מתוחכמת וכנראה גם קצת אבקת פיות או מאגיה שחורה, שנותנת תמונת "מעבר לכתף" של הרכב.

ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7. לא "סתם" מערך מצלמות היקפי

הגאדג'ט השני הוא המפתח. עכשיו בטח תגידו לעצמכם "נו, מפתח, מה כבר יכול להיות בו כל כך מעניין". ובכן, מסך מגע. המפתח של הסדרה 7 הוא לא רק כלי שפותח את הדלתות, אלא מרכז שליטה שמאגד נתונים חשובים על הרכב כמו טווח נסיעה שנותר, האם הרכב נעול, וגם מאפשר לכם להפעיל את בקרת האקלים מבעוד מועד.

בישראל, החוק עדיין אינו מתיר את השימוש באחד הצעצועים היותר מגניבים של הסדרה 7, אבל במדינות שאינן "מאותגרות בירוקרטית", תוכלו גם לנהוג את המכונית אל ומתוך חניות בשלט רחוק, כשאתם בכלל לא נמצאים בתוכה.

ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7. מה כבר יכול להיות מעניין במפתח? מסתבר שממש הרבה

אחרון חביב הוא מערך ה"שליטה במחוות". בתקרת המכונית מותקנת מצלמה שסורקת כל הזמן את האיזור שמול המסך המרכזי, והיא יכולה לקלוט מספר (מצומצם יחסית כרגע) של מחוות ידיים. רוצים להנמיך את הווליום? סובבו את היד עם האצבע מושטת קדימה עם כיוון השעון. רוצים לסובב את הזווית של המצלמה? הצמידו את האגודל והאצבע המורה והזיזו את היד ימינה או שמאלה. בכל אופן, אם לא תבינו מה בדיוק צריך לעשות, יש במערכת המולטימדיה ספריה שלמה של סרטונים שידריכו אתכם ויסבירו בדיוק מה צריך לעשות. סרטונים בקריינות של איש עם מבטא יותר מדי בריטי בשביל להיות גרמני.

המרווח, כמצופה, עולה על כל דמיון. מלפנים תוכלו לקחת את המושבים אחורה עד שלא תגיעו עם הרגליים לדוושות, ומאחור - בייחוד כאן בגרסה הארוכה, גם כשהמושבים הקדמיים נמצאים מאוד אחורה, עדיין תוכלו ליהנות משפע של מקום לכל האיברים. עוד נקודה חביבה במושב האחורי היא הטאבלט הנשלף שמאוכלס במושענת היד המרכזית ושולט על תאורת האווירה, מערכת השמע, הווילונות וחלונות הגג ועוד כמה דברים.

תא המטען גדול, אך בתי הגלגלים נוגסים לא מעט מקום בשני צדדיו. זה של ה-S הקלאס גדול ונוח יותר להעמסת מזוודות או סטים של מחבטי גולף.

ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7. המרווח עולה על כל דמיון, ובמרכז המושב יש טאבלט נשלף

נוחות נסיעה

למרות צמיגי אל תקר, מתלי האוויר של הסדרה 7 מצליחים לגרום לה להיות נוחה בצורה פנומנאלית (!). מדי כמה זמן, בערך פעם בחצי שעה או משהו כזה, אתם מקבלים תזכורת לכך שאתם עדיין נמצאים פיזית על אספלט ישראלי "משובח", תזכורת בדמות תזוזה קלה של המרכב או מכה פצפונת מכיוון הצמיגים, אבל רוב יכול מאוד להיות שכמעט תשכחו שאתם בתוך מכונית. שזזה.

אמנם קשה לחתום את סעיף הנוחות ב"מאוד נוחה", אבל זה בדיוק המצב. במהלך המבחן לא נתקלנו ולו במקרה אחד בו הנוחות של הסדרה 7 הייתה פחות ממצוינת. שתבינו עד כמה ב.מ.וו השקיעו בעניין הנוחות: בורר מצבי הנהיגה, שברוב מכוניות היצרנית כולל מצבי נוחות, רגיל, ספורט וספורט פלוס, מחליף פה את מצב הספורט פלוס במצב "נוחות פלוס", שהתיאור שלו הוא "מצב נוח במיוחד". והוא אכן כזה. נוח במיוחד.

ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7. נוחה להפליא למרות צמיגי אל-תקר

מנוע ותיבת הילוכים

עד שתגיע ארצה גרסת ה-M760, המנוע בסדרה 7 שנבחנה כאן הוא החזק ביותר שבהיצע של ב.מ.וו ישראל. וזה מורגש, מאוד מורגש. בחזית נמצאים שמונה צילינדרים בנפח של 4.4 ליטרים. הם מקבלים אוויר דחוס בחסות שני מגדשי טורבו, אוויר שהופך אחרי סדרה של פיצוצים ל-450 כ"ס שעוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך גיר שמונה הילוכים אוטומטי.

מרגע רמיסת הדוושה ועד שתראו 100 קמ"ש על מד המהירות הדיגיטלי, עוברות 4.5 שניות. וברוב המקרים, משם ועד מהירויות לא חוקיות בעליל, המעבר כמעט מיידי. התחושה היא שהסדרה 7 לא מאיצה, אלא פשוט מחליפה מהירויות. רגע אתם ב-60 קמ"ש ורגע נושקים ל-160. לכאורה.

ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7. מרגישה כאילו היא "מחליפה מהירויות" ולא סתם מאיצה

אבל התחושה הכללית של כל המספרים האלה, שאת רובם רוב האנשים יתקשו אפילו לדמיין, היא אחרת לחלוטין מהרגיל. אין בעיטה בגב, אין רעש, אין ראש שפוגש משענת בהרבה יותר מדי כוחות G. יש רק חמישה ורבע מטרים של ליבת סיבי פחמן ושלדת מתכות מרוכבות ופלסטיקים סופר מתוחכמים, 10 ק"ג פחות משני טון שרוכנים טיפה על המתלים האחוריים ופה אחד שמתרחב במישור האופקי. קשה לדמיין שכוח שמגיע בצורה כל כך חלקה מגיע ממשהו כה גס כמו דלק מאובנים ושהוא לא מתודלק באיזה קוניאק סופר משובח.

אי אפשר להגיד שצריכת דלק של 6 ורבע ק"מ לליטר הפתיעה אותנו. אבל כשצריך לרשום אז צריך לרשום.

ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7. עם כח גדול, באה צריכת דלק גדולה

התנהגות כביש

עצם העובדה שב.מ.וו החליפו את מצב "ספורט פלוס" בבורר מצבי הנהיגה במצב "נוחות פלוס", נותנת יותר מכל הרמזים שצריך באשר לכמה כבישים מפותלים מעניינים - וליתר דיוק לא מעניינים - את הסדרה 7. גם מערכת ההנעה הכפולה, סטייה רחוקה מנתיב מכוניות ההנעה האחורית של ב.מ.וו, צועקת עד השמיים שהמכונית שמולכם לא באה להשתובב במסלול, אלא לגמוע קילומטרים בצמא שלא ניתן להרוות.

קשה גם להגיד שהמעבר למצב "ספורט" ממש מספק את הסחורה. כן, המתלים מתקשחים, וכן, ההגה נהיה כבד יותר, ואפילו האגזוזים מתחילים לחרחר ונהום באגרסיביות מובהקת יותר, אבל את בסיס הגלגלים אי אפשר לקצר באמצעות כפתור, ומתלי האוויר עדיין נשארים רכים מדי בשביל לשלוט כמו שצריך בנטיית המרכב לרכון לצדדים בפניות או קדימה אחורה תחת עומס של בלימה והאצה.

ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7. החליפה את "ספורט+" ב"נוחות+", וזה מורגש

סיכום

כשחוצים את רף מיליון השקלים, מתחילים להסתכל על מכוניות בצורה אחרת לגמרי. כבר לא בודקים "מה היא עושה טוב", אלא מתחילים לחפש פגמים במעטפת השלמות. לרוב אנחנו מצליחים אפילו לעשות את זה בהצלחה מסוימת, אלא שנראה שהפעם נכשלנו. כי מלבד העובדה שהסדרה 7 היא לא מכונית שמאוד מתגמלת בנהיגה אגרסיבית בכבישים מפותלים, למרות שב.מ.וו דווקא הצהירו בפנינו שהנאה מנהיגה היתה די גבוה בלוח ה"דברים שהסדרה 7 החדשה צריכה להיות", לא מצאנו בה ולו פגם מהותי אחד.

ב.מ.וו סדרה 7 היא כל מה שתוכלו לרצות ממכונית יוקרה. היא נוחה ברמות לא הגיוניות, חזקה עד כדי הבכת מכוניות ספורטיביות והטכנולוגיה שלה כמעט נטולת מתחרות היום, לפחות בשוק הישראלי. היא מכונית מעולה, מצוינת, מודרנית, משוכללת ומופלאה.

לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. ב.מ.וו סדרה 7  מצוין, רכב חלומי

יונתן,20.03.2016

2. ראיתי עבריין עם כזה. רכב של עבריינים (לת)  

,20.03.2016

3. אין לו את הליטוש של מרצדס ויגואר.   בקיצור BMW נעצרת מבחינתי בסדרה 6...

Nוטי,21.03.2016

4. מגיב  במחיר הזה, מעבר למרצדס S קלאס או אוודי A8, באמת צר...

השאלה היא האם אחת המתחרות,21.03.2016

5. פבל אוהב את כתבותיך ומפרגן אבל תקרא את הכתבה ותסכים שיש המון חיסורים ושגיאות במילים (לת)  

DNA,21.03.2016

6. כן....  זה לא נכון מה שכתבתם שב.מ.וו. סדרה 7 החדשה ..... ה...

,26.04.2016
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים