דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 3 הייבריד - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



שתיים בצהריים, כביש הגישה לאיזור התעשיה של מודיעין. מבני תעשיה בתהליכי בניה מתקדמים, רצועות אספלט ריקות ושבורות, תחנות דלק בהקמה. מקום יותר אפור מזה לא תמצאו, וגם השמיים נתנו את הסכמתם לשעמום הסביבתי והחליטו על יום קודר וסגרירי. אני משתרך בב.מ.וו מאחורי שיירה קטנה שבראשה מערבל בטון, מנסה לחשב את אפשרויות העקיפה לפני שיגמר שדה הראיה. עם הרכב שלי אין סיכוי שהייתי יוצא פה לעקיפה, אבל היום יש לי 340 כ"ס מתחת לרגל ימין. עקיפה אחת או שתיים, ואני אשתחל ברווח שבין מיצובישי משפחתית לטנדר איסוזו. את המשאית נעקוף בישורת הבאה.

איתות, מראות, מעבר נתיב. רגל ימין נדבקת לדוושה. רבע שניה של המתנה שמרגישה כמו נצח, ואז זה מגיע. פרץ כוח מטמטם מדביק אותי למושב, מחט הסל"ד נושקת ל-7,000, הנוף מסביב נמרח כמו בפוטושופ, ומערבל הבטון הופך תוך שניות לכתם קטן על המראה. אלוהים אדירים. מה זה היה? בעוד הב.מ.וו חוזרת בנונשלנט למהירות שיוט בנתיב הימני, המוח עדיין מנסה להבין את מה שקרה פה. ברגעים כאלה ההסברים הטכניים מפנים את מקומם לטובת הפילוסופיה, ואני מתחיל לחשוב על ההבדל הדק שבין העור שלי לזה שמרפד את הכסא, שכמעט ואוחדו במחי לחיצת דוושה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו סדרה 3


ב.מ.וו סדרה 3 אקטיב-הייבריד, טורבו-בנזין היברידי 3.0 ליטר, אוטומטית, 340  כ"ס, 426,000 שקל

יתרונות

חסרונות

ביצועי מנוע

מחסור באבזור בסיסי

נוחות נסיעה

התנהגות פחות חדה מהרצוי

צריכת דלק

מחיר רכישה יקר



ב.מ.וו סדרה 3 אקטיב הייבריד

תא הנוסעים

לזכותה של הפרה שתרמה את לבושה עבור המושבים של הב.מ.וו (רק בגרסה הזו העור אמיתי, יש לציין), נאמר שהיא אכן היתה בחירה טובה יותר ממני למשימה הזו. תא הנוסעים של הב.מ.וו בגרסה הזו מגיע בורסיה היוקרתית ביותר שלו, במה שמכונה "גרסת מודרן" ובעצם מחליף את גימורי הכרום הבוהקים בכסוף-מט אלגנטי, ומוסיף עוד קצת לאווירה היוקרתית. על איכות חומרים והרכבה אין טעם לדבר - הבווארים יודעים לחבר פלסטיקים יותר טוב מכל אחד אחר, ובעידן של מכוניות יוקרה שמיועדות לשוק הצעצועים הסיני, זו אמירה חשובה. רשימת האבזור נדיבה כמקובל, ומסך המולטימדיה מגיע הפעם בתצורה מורחבת עם מערכת i-Drive משודרגת, כולל אפשרות לשרבוט באצבע של אותיות ומספרים למטרות חיוג. בלטו בחסרונם, לאור תג המחיר, מצלמת רוורס וחיישני חניה קדמיים. אם אני אשרוט מכונית של 426,000 שקל רק בגלל שמישהו חסך פה על אביזר שמגיע כסטנדרט בטויוטה קורולה, זה לא יגמר בטוב לאף אחד מהמעורבים.

המרווח מאחור יספיק לשני מבוגרים, כאשר תעלת ההינע (שבאמת מעבירה כוח לאחור, בניגוד למתחזות הרבות שסתם הגביהו את הרצפה) תפריע לרגלי הנוסע השלישי. אבל האם "מרווח מספק" זה לא מעט מדי? נוסע מבוגר שישב מאחור טען כך, וכנראה שהוא צודק. מאזדה 6 תהיה מרווחת יותר מהבימר הזו, ולנו זה בהחלט הפריע. תא המטען גדול למדי, והסוללות שהותקנו מתחתיו לא גוזלות כמעט מהנפח.


איכותית, יוקרתית - אבל למה אין מצלמת רוורס? / תמונת יצרן


נוחות נסיעה

זו ב.מ.וו, זו מכונית גרמנית, זו מכונית יוקרה עם קריצה חזקה לתחום הספורט - אבל למרות הכל זו מכונית רכה. מערכת המתלים בולעת בשקט שיבושים מכל הסוגים, ומדווחת עליהם לנהג בתנודה חרישית וקלילה בלבד. תוסיפו לזה את רמת השקט של הגרסה ההיברידית במהירויות עירוניות נמוכות, ותוכלו לחשוב לרגע שאתם בלקסוס מעודנת ולא בב.מ.וו אגרסיבית. מחוץ לעיר הרכות הזו מביאה את הב.מ.וו לתנודות מעט יותר מורגשות על גלים בכביש, וגם לזווית גלגול מוחשית בפניות. במונחים של מכוניות יוקרה זו אולי נקודת תורפה קטנטנה, אבל בכל פרשנות אחרת הב.מ.וו תוגדר כמכונית נוחה מאוד.

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה של הגרסה הזו מורכבת ממנוע הבנזין של ה-335i, בנפח 3.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו. בימים כתיקונם הוא מנפק 306 כ"ס חורכי אספלט, אבל היום אנחנו פוגשים אותו בשילוב עם מנוע חשמלי, ובהספק כולל של 340 כ"ס. מיד נגיע להיבטים הלא שפויים של סימפוניית המתכות הזו, אבל עד אז נספר לכם על המשמעות של ב.מ.וו היברידית.

ובכן, "זו לא מכונית לאוכלי חסה", כפי שהגדיר זאת אחד מסמנכל"י היבואנית. אבל למרות ההצהרות הלוחמניות, יש סיכוי לא רע שבוגרי טויוטה פריוס יהנו מהדקות הראשונות בב.מ.וו הזו. לחיצה על כפתור ההתנעה מעבירה את לוח השעונים למצב Ready, והגרמניה מתחילה לנוע באיטיות באופן חרישי. שילוב מנוע הבנזין מעל 40 קמ"ש מתבצע באופן חלק לחלוטין, וגם במהירויות שיוט נשמר השקט המופלא. ומה באשר לצריכת הדלק? ובכן, בשיוט רגוע מדדנו 11.5 ק"מ לליטר. במהלך ימי המבחן, בהם דוושת הגז היתה יותר על הרצפה מאשר בכל מצב אחר, חיסלנו בנזין בקצב של 8.2 לליטר - ואם זה נשמע לכם הרבה, אתם מוזמנים לחשוב כמה הייתם מצליחים להשיג ממאזדה 3 באותם תנאים. התשובה היא אותו הדבר בדיוק, וזו חתיכת אמירה על מפלצת ההייבריד של ב.מ.וו.

ב.מ.וו סדרה 3 אקטיב הייבריד

אחרי שהשחתנו מאות מילים על סגולותיה החשמליות של הב.מ.וו, הגיע הזמן להתמקד בתפקידה האמיתי של המכונית הזו - כי בסופו של יום, אף אחד לא יקנה אותה כתחליף להונדה אינסייט ואפילו לא כאלטרנטיבה ירוקה ללקסוס IS. האקטיב הייבריד היא הגרסה החזקה ביותר של סדרה 3, וככזו מתבקש לבחון אותה בזירה הנצחית של ה-3: הספורט.

שתי לחיצות על כפתור קטן ליד ידית ההילוכים יעבירו את מצב הרוח מ-"Eco pro" ל-"Sport", והעסק יתחיל לחיות. תגובות הדוושה מתחדדות, לוח המחוונים עובר לגוונים אדומים והב.מ.וו מחליפה את הבייגלה התמים בקלשון המחודד. לא צריך יותר מליטוף קל על הדוושה כדי לפתוח מבערים ולהביא את המנוע הזה לגבהים ווקאליים ולמהירויות שאסור להעלות על הכתב, ומה שאולי הכי מרשים פה זו הגמישות האינסופית: שיא המומנט מגיע ב-1,200 סל"ד, שיא ההספק ימתין עד ל-6,000 סל"ד, ובכל האוקיינוס העצום שבין שני המספרים הללו מספקת הבימרית כוח שיספיק להזיז גם אוניית קרב בקצב נאה. כולל החימוש.

מי שמתעקש יוכל להעביר ביקורת על תיבת ההילוכים, שלמרות פעולה חלקה ומהירה להפליא יכול להיות שפשוט העמיסו עליה יותר מדי הילוכים. מעבר מהילוך שמיני בשיוט לשלישי בהאצה יכול לקחת יותר משניה-שניה וחצי, וזה לגיטימי - אבל כשרוצים את הכוח עכשיו ומיד זה יכול קצת לעצבן.

ב.מ.וו סדרה 3 אקטיב הייבריד

התנהגות כביש

הציפיות מהתנהגות הכביש היו גבוהות מאוד לאור המסורת המפוארת של סדרה 3, וביצועי המנוע המלהיבים רק העלו את רף הציפיות. במצב "Sport" זו תהיה כנראה אחת המכוניות הכי מהירות שתנהגו בהן אם עיסוקכם אינו בתחום המירוצים, והב.מ.וו שומרת על "נקיון" מוחלט של הנהיגה ומאפשרת יצירת קצב מדהים גם בכבישים מפותלים. אממה? חסר פה הפאן. בשלב מסוים המהירות לא מספקת את מלוא האקשן הנדרש, והבורר מועבר אחר כבוד למצב "+Sport" שבו בקרת האחיזה עוברת למוד ליברלי. ברגעים האלו, כשהזנב מתחיל לרדוף אחרי החרטום, מתחילות להגיע התחושות האמיתיות לגבי המכונית הזו. השלדה מעבירה מידע, גם ההגה מדויק ואפילו קצת מתקשר, וניתן בהחלט לעשות חיים עם המפלצת ההיברידית הזו.

אבל בסופו של כביש מפותל, נימה של אכזבה קלה מופיעה כאשר הדופק חוזר לאט לאט למצב סדיר. המכונית הזו, עם כל המהירות הפסיכית שבה היא תוקפת פניות בדיוק מירבי, היא לא אותה סכין מושחזת שהיינו רוצים לראות. כיול מעט מרוכך והיעדר תקשורת ברמה הגבוהה הופכים אותה למכונית שהיא פצצת אנרגיה ומטוס קרב ומה שלא תרצו, אבל אין לה את החדווה והניצוץ של הדור הקודם - וכנראה גם לא את זה של קדילאק ATS, שומו שמים.

ב.מ.וו סדרה 3 הייבריד

סיכום

הגרסה ההיברידית של ב.מ.וו סדרה 3 היא הכל חוץ מרכב ל"ירוקים". היא חזקה בצורה מעוררת השתאות, מהירה להפליא גם בתנאים מאתגרים, ויחד עם זה מצליחה להיות נינוחה ורגועה - ואפילו קצת חסכונית. יחד עם כל המחמאות, תוספת המשקל והריכוך היחסי גורמים לנו להתגעגע ליכולות של סדרה 3 הקודמת - ותג המחיר גורם לנו להעלות מספר סימני שאלה ברמה הצרכנית. עבור 99% מהנהגים ב-99% מהזמן, יכול להיות שה-328i תהיה בחירה הגיונית יותר.


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה