דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אינפיניטי Q30 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

   
אינפיניטי אינו יצרן צעיר, אבל באירופה הוא נוכח רק מאז 2008. במונחים של עולם הרכב, הוא הגיע לשם רק הרגע. וכדי לפתח את מגוון הדגמים ואת מגוון הקהלים שהוא פונה אליהם, היה ברור לאינפיניטי שחשוב שבמערך הדגמים שלו יהיה דגם קומפקט פרימיום - כמו אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 או מרצדס A קלאס.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אינפיניטי Q30


אינפיניטי Q30, 2.0 ליטר, בנזין טורבו, רובוטית כפולת מצמדים, 211 כ"ס, 225,000 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

מרווח פנים

מנועים חזקים

תנוחת נהיגה

כמעט העתק של מרצדס במחיר נמוך משמעותית

  הנדסת אנוש

צפייה בתוכן אינפיניטי Q30 - מבחן רכב



רגע. מרצדס בכלל נמצא בשיתוף פעולה טכנולוגי עם קבוצת רנו-ניסאן, בעלי אינפיניטי. אז אולי אפשר לבקש מהם להשתמש בפלטפורמה? אנשי אינפיניטי ביקשו - והתשובה היתה חיובית. כך נולדה אינפיניטי Q30 ואחותה הקרוסאוברית-מעט-יותר, QX30. השתיים האלה מבוססות על ה-A קלאס, אבל מעוצבות אחרת, באופן שאינו משתמע לשני פנים.


עיצוב   

מבחוץ, לפחות. איך לומר זאת בפשטות - היא נראית סוף. הקימורים בצדי החלונות האחוריים מיוחדים, רצועות חלונות הצד הדקים קשוחים, שיבוצי נוריות ה-LED מלפנים ומאחור נראים מדהים, גלגלי הענק בגרסאות ה"ספורט" (19 אינץ', לעומת 18 ב"פרימיום") מחטבים עוד יותר את היציבה ובאופן כללי לטעמי ה-Q30 נראית מוצלחת יותר מבחוץ מעיצוב ה-A קלאס.

דבר שקשה יותר לומר על עיצוב הפנים. לא שהוא מכוער חלילה - אלגנטי, נעים לעין, לא רועש מדי, אבל כאן אין הרבה ייחוד, כפי שמשתקף עיצוב החוץ, בטח לא כפי שנראה תא הנוסעים המרהיב של הבנדוד המרצדסי. אבל יש כאן משהו אחר הרבה יותר משמעותי: לאן שלא מסתכלים רואים פריטים שלקוחים ישירות, ממש כמו שהם, מדגמי מרצדס. כפתורים רבים על ההגה, על הדלתות ובחזית הם הכפתורים המקוריים שנלקחו ממרצדס. שיתוף הפעולה הזה הלך פה ושם כמה צעדים יותר מדי - הגרפיקה בלוח המחוונים היא זו שבמרצדס ואפילו המפתח המגנטי נלקח כמעט כפי שהוא מהגרמנים - מלבד הלוגו של אינפיניטי. האמת היא שאם מפרקים את מפתח החירום - אפשר למצוא על גביו את סמל הכוכב...

אינפיניטי Q30

תא הנוסעים

הדמיון למרצדס ממשיך בפרמטרים לא רעים בכלל - איכות החומרים וההרכבה כאן מצוינים בדרך כלל, כולל תפרים ומשטחים איכותיים ואלגנטיים. הנדסת האנוש, מצד שני, טובה פחות, כמו מסך המגע המרוחק או מערכת המולטימדיה שאינה תמיד אינטואיטיבית. היו במכונית המבחן גם כמה "חריקות" שאנחנו מקווים שהן ייחודיות לגרסאות המוקדמות הללו - מערכת הניווט שאינה כוללת את ישראל אך משתלטת על המסך בכל התנעה, הודעת שגיאה על מערכת זיהוי התמרורים בלוח המחוונים, כיול תמוה להעברת שירים ופתחי מיזוג אחוריים שאינם מוציאים אוויר.

המכונית אינה כוללת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, אבל יש בה שבע כריות אוויר, התראות על מכונית קרובה מדי או סטייה מנתיב וגם בלימה אוטונומית. גרסת הפרימיום כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, חימום למושבים ופנסי LED. בספורט ישנו גם גג פנורמי (שאינו נפתח), מושבים שמשלבים עור ואלקנטרה וגם פנסים עוקבי פנייה.

אינפיניטי Q30

תנוחת הנהיגה אינה אידאלית לכולם. ראשית, המושב מתאים פחות לבעלי גוף גדול. שנית, הדוושות מעט בולטות מדי מהרצפה ושלישית, הברכיים נתקלות בצד בפינות קשות יחסית. נוסף על כך, ישנן כמה הפרעות לשדה הראייה - קורות עבות ותקרה נמוכה, בעיקר. המושב עצמו היה נוח ביותר.
גם המושבים האחוריים נוחים ביותר, אולם שם צפוף מאוד ומיעוט שטח הזכוכית מסביב מייצר תחושה קלסטרופובית מעט. הגישה פנימה והחוצה קשה יחסית בשל מיפתח מצומצם והמרווח מאחור, לברכיים ולראש, אינו די למבוגרים לנסיעה ממושכת.

תא המטען דווקא גדול מאוד. נפח של 430 ליטר אינו מובן מאליו בקבוצה הזו. אחת הסיבות לכך היא היעדרו של גלגל חלופי במקרה של פנצ'ר. בגרסת הפרימיום הבסיסית מוצעת ערכת תיקון וניפוח; בספורט מותקנים צמיגי אל-תקר אז אין לא גלגל חלופי ולא ערכת תיקון.

אינפיניטי Q30

נוחות נסיעה

עושה רושם שבתחום נוחות הנסיעה העותק עולה על המקור. אינפיניטי Q30 די נוחה, בעיקר בגרסאות ה-1,600 סמ"ק שבהן המתלים אינם מתלי ספורט, ובעיקר בגרסת הפרימיום שבה הגלגלים עשירים יותר בגומי מרכך. הנוחות הכללית מצוינת, הן בעיר והן מחוצה לה, אם כי מרגישים את הפגמים הקשים, הבורות, מכסי הביוב ופסי האטה בולטים במיוחד. מרכיב נוסף וטוב בנוחות הנסיעה הוא הבידוד המצוין מרעשים ומרעידות.

אינפיניטי Q30

מנוע ותיבת הילוכים

כמו רכיבים אחרים במכונית, גם צמד המנועים מגיע ממרצדס. מדובר בשני מנועי טורבו בנזין, בנפח 1,600 ו-2,000 סמ"ק. הקטן מספק 156 כ"ס וכוחו עובר לגלגלים הקדמיים. הגדול מספק 211 כ"ס והוא מצויד במערכת הנעה 4X4, ששולחת את הכוח לכל הגלגלים. יתרון מערכת כזו במכונית כביש דוגמת אינפיניטי Q30 באחיזה טובה יותר בעת האצות בכבישים חלקלקים - רטובים, קפואים או בוציים.

שני המנועים חזקים מאוד ומדהירים את המרכב הצנוע של המכונית בנחישות. ה-1,600 מנוע חלק ומעולה. ה-2,000 סמ"ק מעט מחוספס ורועש יותר, אולם זמינות הכוח בו עוצרת נשימה וכל לחיצה נחושה על דוושת ההאצה מזניקה את המכונית ממקומה למחוזות אחרים, וזה כמעט לא משנה מהי המהירות שבה לחצנו על הדוושה. מרשים.

תיבת ההילוכים היא אוטומטית קלאסית, עם שבעה הילוכים, והיא משתלבת יפה מאוד במערך הכוח הגדול הזה - לא עניין של מה בכך. ההעברות חלקות ויעילות מאוד. מה שמעט מכביד דווקא על האצת המכונית מהמקום היא מערכת הסטארט-סטופ (ניתנת לניתוק), שמכבה את המנוע כשאפשר כדי לחסוך בדלק. זו מתניעה את עצמה באופן מעט מסורבל וכך ההאצות מרמזורים ומצמתים מעט איטיות.

צריכת הדלק במהלך מבחן הדרכים לגרסת ה-2,000 סמ"ק היתה סביב 9 ק"מ לליטר. גרסת ה-1,600 עם ההנעה הקדמית צפויה לצרוך הרבה פחות דלק.

אינפיניטי Q30

התנהגות כביש

קבוצת המכוניות הקומפקטיות היוקרתיות אינה שופעת כיום מכונות נהיגה מושלמות (ב.מ.וו סדרה 1 קרובה מכולן, כך נראה). בסביבה הזו האינפיניטי אינה רעה בכלל. אחיזת הכביש אינה מופתית, אולם קל מאוד לייצב את השלדה חזרה במסלולה. ההיגוי אינו מעביר הרבה מידע מהכביש, אבל המשקל ונוחות הפעולה שלו מצוינים. המרכב מאוזן היטב. בזכות כל אלו אפשר לנסוע עם המכונית מהר מאוד גם בתנאים מפותלים ומורכבים.

אינפיניטי Q30

סיכום

מכונית פרימיום צריכה לספק הרבה נוכחות והרבה אופי. אינפיניטי Q30 מספקת הרבה מהראשון ומעט מהשני. נוכחות יש לה בכמויות. רבים מאלו שחלפנו על פניהם הסיטו מבט ונהנו מהקימורים המרהיבים של המכונית. מאידך, העובדה שמדובר במרצדס A קלאס כמעט לכל דבר ועניין (מבחירת הכפתורים ועד למערך המנועים והשלדה) מעלה תהיה, האם ראוי למכונית פרימיום שתהיה העתק כמעט מדויק למכונית פרימיום אחרת.

ואולי כאן דווקא נמצא היתרון הגדול של אינפיניטי Q30 - זו מרצדס A קלאס בתחפושת, עם מנועים חזקים מאוד, אבזור נדיב ותג מחיר שהוא נמוך משמעותית מקרובת המשפחה הגרמנית הקרובה.

  לדגמי אינפיניטי בישראל - אינפיניטי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה