דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל מריבה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...


לקח לו אמנם ארבע שנים להגיע אלינו, אבל מוטב מאוחר מלעולם לא, ואופל מריבה נוחת בישראל. לפי המחיר שלו, כ-112,000 שקלים נכון להשקה ולכתיבת שורות אלה, אפשר להניח שאופל מריבה משתייך לקבוצת המיקרוואנים - אותם מיניוואנים זעירים שמבוססים על מכוניות סופר מיני צנועות. אבל בדיקת הממדים שלו מגלה שהוא גדול מהחבר'ה האלה, ושייך דווקא לקטגוריה גדולה יותר, שבה מתמודדות גרסאות ה-5 מושבים של כלי רכב כמו רנו סניק וניסאן קשקאי.

עכשיו, חשוב לנו להבהיר: המחיר הזה שבו מוצע המריבה כולל לא רק ממדים נרחבים, אלא גם תיבת הילוכים אוטומטית, מנוע טורבו בנזין ורשימת אביזרים נאה. אז תהינו לעצמנו: איפה הקאץ'?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל מריבה


אופל מריבה, 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 120 כ"ס, גיר אוטומטי, 111,990 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח ושימושיות

צריכת דלק

נוחות נסיעה

בידוד רעשים

מחיר רכישה

הגה כבד


צפייה בתוכן אופל מריבה - מבחן וידאו

עיצוב

לא ממש הופתענו שלא מעט אנשים סובבו את הראש כדי לראות אותנו, אבל התברר בדיעבד שאנשים ראו בעיקר את אופל מריבה שבתוכה נסענו. אז כן הופתענו. כי אופל מריבה נראה, איך לומר, לא ממש מחוטב - יותר כמו קוביה גדולה על גלגלים, קצת מנופחת, ועם כמה קווים חריגים במסגרות החלונות, ככה, שיהיה מעניין. הוא לא נראה מרגש או מזיק, אבל כנראה שאנשים מבחינים שהמבנה שלו שונה מהמקובל.

הוא לא סתם שונה מהמקובל, המרכב של אופל מריבה. כמעט כל המכוניות שאתם מכירים מצוידת בדלת צד אחורית שנפתחת מאחור-קדימה. באופל מריבה הדלת נפתחת דווקא אחורה. היות שהקדמית נפתחת קדימה כמקובל, הרי שמתקבלת גישה נוחה מאוד, הן לעבר המושבים הקדמיים והן אל האחוריים. כדי להעצים את החוויה, הן הדלת הקדמית והן האחורית נפתחות, פחות או יותר, ב-90 מעלות, כלומר - פעורות לרווחה.

אופל מריבה

תא הנוסעים

אז אפשר להיכנס פנימה בקלילות, וככה אנחנו יכולים להתרשם מעיצוב תא הנוסעים. לעומת העיצוב החיצוני החריג, בפנים דווקא אפשר להרגיש לגמרי בבית. כך, לפחות, עבור מי שמכיר את דגמי המשפחתיות של אופל, אסטרה ואינסיגניה. העיצוב הפנימי קצת שחור ורציני, אבל לא כבד, אלא מהוקצע ואלגנטי, שמרני קצת, אבל נעים ומכובד. תחום האיכות קצת פחות מדהים. כללית התחושה היא של סביבת נהג ונוסעים איכותית ומוקפדת, אבל פה ושם ישנן פינות שבהן מתגלים חומרים והרכבה לא ממש איכותיים.

תנוחת הנהיגה באופל מריבה גבוהה ושולטתתת. ישנו אמנם מרחק גדול יחסית מהמושב ועד לחלון הקדמי, אבל קל מאוד לראות את קצות הרכב מעמדת הנהג - בעיקר לצדדים ולאחור. הישיבה הגבוהה מייצגת נאמנה את ההתאמה של הרכב לנסיעה בעיר. המושב עצמו מעט נוקשה, אבל בסך הכל מספק תמיכה טובה ונוחה לנהג ולנוסע.

בתור רכב שייעדו העיקרי הוא שימושיות משפחתית, באופל מריבה יש כמה וכמה פתרונות שימושיים נאים. החשוב שבהם הוא המושב האחורי רב הפעלים. המושב הזה מורכב משלושה מושבים נפרדים, שבהם הצלחנו להושיב שני ילדים קטנים בכיסאות בטיחות ועוד אחת גדולה יותר. כל אחד מהמושבים מסתדר בצורה נפרדת, בעזרת מסילות ברצפת הרכב. הגימיק הכי מגניב הוא האפשרות לקפל את המושב האמצעי, אם אין בו צורך, ואז להרחיק את שני המושבים הצדדיים מהדפנות. כך נוצרים שני מושבים מרווחים הרבה יותר.

עוד אמצעים מבית אופל לשבח את חייהם השימושיים של בני המשפחה: תא יעיל לציוד בין המושבים הקדמיים שנע על מסילה, וגם יכול להתפרק ולהיות מורחק מהרכב לשיפור המרווח וכמה תאים נוחים בדלתות.

אופל מריבה

תא המטען גם הוא מפיק מרגליות שימושיות. הרצפה שלו היא מדף שניתן להסרה לשם הגדלה שלו. בצדי התא כמה תאים, כולל אחד גדול שנסגר, וו לתליית שקיות סופר וגם רשת לעיגון תיקים וציוד, שלא יתרוצצו חסרי מעש ברחבי תא המטען.

ישנה בשלב זה רמת גימור אחת בלבד לאופל מריבה. קוראים לה "אנג'וי" (Enjoy) והיא כוללת שש כריות אוויר, פנסי ערפל, דיבורית בלוטות', בקרת שיוט, גלגלי 16 אינץ', חיבור AUX לנגנים חיצוניים, מערכת קול שנשלטת מההגה (ללא מסך מגע), מערכת בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע, בלם יד חשמלי ומחשב דרך.

נוחות נסיעה

אחד ההבדלים הברורים בין המיניוואנים הקומפקטיים ובין המיקרוואנים הקטנטנים נמצא בנוחות הנסיעה. אופל מריבה אינו שונה מהבחינה הזו. המשקל והממדים המוגדלים שלו יחסית לכלי רכב דומים במחיר, עושים את המריבה נוח מהם. הוא מרסן היטב פגמים גדולים כמו פסי האטה או בולענים שמתגלים לעתים באמצע הכביש, והוא נוח עוד יותר על הפגמים הקטנים יותר. מחוץ לעיר הוא נוח לא פחות. אפשר להרגיש מעט ממפגעי הדרך תחת גלגליו של המיניוואן, אבל הנהגים והנוסעים נהנים מריסון משובח מאוד.

תחום אחר בנוחות הנסיעה אינו מזהיר כל כך. מדובר בתחום הבידוד מרעשים. אופל מריבה הוא כלי רכב רועש יחסית. גם בנסיעה במהירות פרברית שומעים היטב מיקס מוזיקלי של סגנונות מוזיקליים, מ"רעשי רוח" דרך "רעשי מרכב" ו"רעשי כביש" וכלה ב"שאון מזגן".

אופל מריבה

מנוע ותיבת הילוכים

כפי שאפשר לראות בכמה וכמה מדגמי שברולט ואופל (שני המותגים הללו מגיעים מאותו בית - קונצרן ג'נרל מוטורס האמריקאי הגדול), גם באופל מריבה הותקן מנוע הטורבו-בנזין בנפח של 1.4 ליטר. במקרה הזה הוא מייצר 120 כ"ס. הכוח הזה מספק בהחלט לכל שימוש משפחתי, עירוני או בינעירוני, אבל לא הרבה מעבר לכך. המנוע מחוספס מעט וגם רועש במעלה לחיצת הנהג.

תיבת ההילוכים שלצידו מחולקת לשישה יחסי העברה. כמו המנוע, גם היא מספקת בהחלט, אבל גם לא עושה עבודת קודש מרשימה במיוחד. ההעברות מורגשות מעט ויחסי ההעברה הארוכים של ההילוכים מקשים קצת על מי שמבקש להתנהל באופן מעט יותר נמרץ וספורטיבי.

החלק הכי מאכזב בסביבת המנוע וההילוכים מגיע בתחנת הדלק. צריכת הדלק הממוצעת שאליה הגענו במהלך המבחן נעה בין 8 ל-10 קילומטרים לכל ליטר של בנזין. איך היתה אומרת המורה שלי מבית הספר היסודי, מכלי רכב שמיועד לספק תחבורה זולה יחסית, הייתי מצפה ליותר.

התנהגות כביש

כן, רק לפני פסקה אחת כתבנו כאן את המילה "ספורטיבי", ואנחנו ממהרים להתנצל על כך. ברור לנו לגמרי שלא רכשתם מיניוואן כדי להשתולל בין עיקולי הכבישים המתפתלים במעלה הררי ירושלים. ובכן, לא תופתעו אם נאמר שאופל מריבה גם לא יהיה בן לוויה משעשע וידידותית במיוחד בסביבה הזו, אבל את העבודה שלו הוא עושה היטב: המיניוואן אוחז היטב בעיקולים ומשרה הרבה ביטחון ויכולת.

אופל מריבה

סיכום

אופל מריבה עולה הרבה פחות ממכונית משפחתית מקובלת. השוואת הנתונים תגלה שהוא יהיה לרוב ארוך, רחב וגם גבוה ממנה, וגם תא המטען שלו יהיה גדול יותר. אל הממדים האלה מכניס אופל אמצעים שימושיים וסימפטיים למשתמש המשפחתי, ולא תובע מחיר בנוחות. המחיר שכן נגבה הוא בשילוב של מנוע וגיר שאינם פאר התעשייה, בטח שלא בתחנת הדלק. בסופו של דבר, אופל מריבה מסתמן כסוג של מציאה, כלי רכב שעולה מעט (יחסית לישראל, נו) ונותן הרבה. זאת בהנחה, כמובן, שלא אכפת לכם איך שהוא נראה.


לדגמי אופל בישראל - אופל

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה