דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל אסטרה GTC (מנוע 1.6) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



מכונית קופה מעוצבת על בסיס משפחתית קומפקטית זה רעיון לא רע. מכונית קופה על בסיס משפחתית עם מנוע חזק בהרבה, זה כבר רעיון ממש מוצלח.

אופל אסטרה GTC, גרסת הקופה האופנתית של האסטרה הותיקה, לא זכתה להצלחה ניכרת בישראל – בטח שלא בהשוואה ללהיטים (יחסיים) כמו פולקסווגן שירוקו ויונדאי ולוסטר. הגרסה הנפוצה שלה, עם מנוע 1.4 ליטר ו-140 כ"ס כבר נבחנה אצלנו בעבר. כעת, לקראת הגעתה של האסטרה החדשה, מוסיפה היבואנית להיצע גם גרסה חזקה יותר עם מנוע 1.6 ליטר והספק של 170 כ"ס. האם 30 סוסים נוספים הופכים את הקופה של אופל לעסקה אטרקטיבית?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל אסטרה GTC


אופל אסטרה GTC, טורבו-בנזין 1.6 ליטר, 170 כ"ס, 161,600 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב
ביצועים

גמישות מנוע
אבזור

נוחות מחוץ לעיר
צריכת דלק


אופל אסטרה GTC

עיצוב

רכב ההדגמה צבוע באדום בוהק. גם ללא זה, אין ספק כי ה-GTC, שלא כמו אחותה האסטרה הרגילה, היא מכונית מסובבת ראשים. החזית דווקא לא, אבל הפיסול של צידי הרכב פשוט מרהיב. בכל רמזור או עצירה זכינו למבטים מקנאים רבים. גם מאחור ה-GTC מותירה רושם נפלא. הספוילר העליון והחלון המצומצם, יחד עם פנסי הטיפה המעוצבים, משכיחים שמדובר באחות למשפחת האסטרה המעט בנאלית. חלון הגג הפנורמי (מכסה פנימי שנפתח ידנית מבפנים - אופציה בתשלום נוסף) עושה רושם נהדר גם מבחוץ וגם בפנים כאשר הוא במצב פתוח, אם כי מוצמדת כאן אזהרה – לא לעשות זאת תחת שמש הקיץ הישראלית. לאופציה זו יש מחיר כספי, יחד עם ויתור על תאורת פנים פנימית ועל סוככי שמש ראויים.

אופל אסטרה GTC

תא הנוסעים

תא הנוסעים מותיר רושם שחור ועמוס, כמו באסטרה הרגילה, אבל חביב יותר. ספי הכניסה מאלומיניום מוברש יחד עם תאורה אדומה בדלתות ובבסיס ידית ההילוכים מקנים נופך יוקרתי-ספורטיבי, אבל עומס הכפתורים קצת מקלקל את התחושה. הרושם הכללי איכותי למדי אבל לא אחיד: ככל שיורדים למטה הפלסטיק (השחור) חלול יותר. איכות ההרכבה גרמנית מוקפדת. השעונים העגולים, בתאורה אדומה, ברורים ונוחים. הדלתות ארוכות וכבדות מאוד ונמוכות והתחושה הכללית נעה בין ספורטיביות לקלסטרופוביה. תנוחת הנהיגה טובה.

המושבים מלפנים לא רעים, אבל הם קשיחים וצרים מידי. בנהיגה ארוכה או ספורטיבית הם לא תומכים מספיק בעיקר בתחתית הגב, נוקשים מידי ולא נוחים מספיק. הכניסה למושבים מאחור מאתגרת גבוהי קומה, אבל שני מבוגרים ימצאו מספיק מקום לשבת שם בנוחות, אם כי גם שם המושבים מעט נוקשים מידי.

לאור האופי הצעיר, חבל שהרכב לא מאובזר ברמה הולמת. מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית, בתוספת תשלום גם היא, שטוחה מידי וחשופה מידי לשמש, נתקעה מספר פעמים והותירה אותנו מחוסרי אונים. במכונית במחיר שכזה היינו מצפים לקיפול מראות חשמלי, חיישני תאורה, חיישני גשם, מערכת מולטימדיה מקורית, חיישני לחץ אויר בצמיגים ועוד. כל אלה, למשל, קיימים בסיאט לאון FR  (שהיא גם זולה, חזקה וחסכונית יותר).

תא המטען של ה-GTC סביר, עם נפח של 380 ליטר וסף הטענה מעט גבוה מידי.

אופל אסטרה GTC

נוחות נסיעה

רמת הנוחות של אופל אסטרה GTC בעיר היא לא משהו לכתוב עליו. המהמורות והבורות מורגשים היטב, חלק מזה כנראה באשמת הצמיגים בעלי החתך הספורטיבי. מחוץ לעיר ובעיקר על כבישים מהירים התמונה משתפרת. כאן ה-GTC  בהחלט נוחה, די שקטה ומגהצת היטב את השיבושים המוגשים לנו בחסות מע"צ.

מנוע ותיבת הילוכים

והנה הסיבה לשמה התכנסנו. בניגוד לגרסת ה-1.4 הרגילה, כאן בגרסת ה-1.6 ליטר המנוע מספק 170 כ"ס (ב-4,250 סל"ד) ומומנט של 26.5 קג"מ (ב-1,650 סל"ד). תיבת ההילוכים גם פה היא אוטומטית-פלנטרית בעלת שש מהירויות.

למרות ההספק המרשים, התאוצה של האופל (9.2 שניות ל-100 קמ"ש) ממש אינה מרשימה. פשוט אין הרגשה של כח מתפרץ, אם כי לעיתים ה-GTC בהחלט נותנת תחושה לא רעה בעת לחיצה נמרצת על הדוושה. במצב זה הרעש (ולא הצליל הספורטיבי) נוכח מידי בתא הנוסעים. המנוע עצמו גמיש למדי: רצועת הכח (תחום הסל"ד שבין שיא המומנט ושיא ההספק) הרחבה מאפשרת האצות ביניים טובות ושקטות יחסית, אך עליה לסל"ד גבוה מייצרת, כאמור, בעיקר רעש. תיבת ההילוכים מתפקדת היטב ומותאמת למנוע, אך בהחלט אינה ספורטיבית באופיה.

צריכת הדלק מאכזבת לרעה. במבחן מדדנו כ-8 ק"מ לכל ליטר, בתנאי מבחן משולבים ולא מאוד מאומצים (לעומת הצהרת היצרן על צריכה משולבת בתנאי מעבדה של 14.4 ק"מ לליטר).
כדאי לזכור שהאסטרה הרגילה (130,900 שקל, לפני הנחות) כמו גם האסטרהGTC  בגרסה הבסיסית (148,700 שקל) מצויידות במנוע טורבו בנפח 1,400 סמ"ק שמביא אותן ל-100 קמ"ש תוך 10 שניות. למנוע הקטן יותר יש שיא מומנט שמגיע כבר ב-1,850 סל"ד, ורצועת כוח רחבה יותר מזאת של ה-1.6. האם תוספת הביצועים המזערית מצדיקה את התוספת למחיר?

אופל אסטרה GTC

התנהגות כביש

על הכביש המתפתל, מבינים שהמראה הספורטיבי לא מטעה: ל-GTC שלדה מעולה. כמו אחותה עם המנוע הקטן יותר, היא מציגה יכולת כביש גבוהה מאוד. ה-GTC מצוידת במתלה קדמי משודרג שמותקן גם באופל אינסיגניה OPC והשיפור שהוא מביא בהשוואה לאסטרה המשפחתית מורגש על הכביש: לוחמת ההגה בעת תאוצה בפניות היא מינימאלית ואחיזת הכביש גבוהה מאוד, תודות גם לצמיגים ברוחב 235. למרות היכולת הדינאמית המרשימה, ה-GTC לא מעניקה מספיק ריגוש בעת הנהיגה: ההגה קל ולא מעביר מספיק מידע לנהג, תיבת ההילוכים לא מספיק זריזה והמושבים לא אוחזים מספיק בשביל נהיגה ספורטיבית. הבלמים מצוינים ומעניקים תחושת בטחון בבלימה לאורך זמן. המנוע הגדול יותר רק מעצים את תחושת האכזבה מאחר והוא לא הופך את המכונית הזו, העטויה בעור נמר, למכונית ספורטיבית באמת.

אופל אסטרה GTC

סיכום

אופל אסטרה GTC  היא מכונית מרשימה מאוד מבחוץ, ותוספת הכוח בגרסת ה-1.6 ליטר אכן מעניקה שיפור מסוים בביצועים. אך האם יש כאן בשורה ספורטיבית? ספק. המחסור באבזור, צריכת הדלק הלא מרשימה וכח המנוע המוגבל מאפשרים שתי בחירות שלטעמנו נראות עדיפות: לקנות את דגם ה-1.4 ליטר אשר יתן את אותו אפקט הגעה במחיר מעט יותר נמוך, או לבחור באחת המתחרות, דוגמת סיאט לאון FR או אפילו פיג'ו 208 GTI, אשר במעט פחות כסף יתנו תמורה שלמה הרבה יותר.


לדגמי אופל בישראל - אופל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה