בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

אודי A5 קוואטרו 3.2 - מבחן רכב

נו הריח הזה, התחושה הזו, החומר הזה. "תנו לי עוד קצת מזה בדיוק" מבקש בן קליאוט אחרי נהיגת בכורה באודי A5 החדשה. האם הקופה החדשה של אודי מציבה רף חדש בקטגוריה?




מאת בן קליאוט

אודי A5: במבט ראשון
מפגש עם מכונית קופה חדשה מבית אודי [לחוות דעת על הרכב החדש - אודי A5], בעלת מנוע V6, הנעה לארבעת הגלגלים, המצוידת בשלל התוספות המקוריות ולקינוח - עטופה בצבע שחור נוצץ. פגישה שבהחלט נעים לפתוח איתה את היום.
העיניים מתרגלות אליה ברגע: קווי-מתאר חלקים וחתוליים המעניקים לאודי A5 את תדמיתה האודית המסורתית אך הפעם בחליפת ספורט-אלגנט.
יחידות התאורה מרהיבות כמיטב המסורת באודי: מלפנים פנסי קסנון מעוטרי נוריות LED בצורת ריסים ומאחור גם הן מסוג LED אשר נדמה כי ממציאות עצמן מחדש עם כל לחיצה על דוושת הבלם.
בשילוב עם הגריל המסורתי וחישוקים מרשימים, התוצאה חד משמעית - ה-A5 נראית מצוין, בעלת פרופורציות נכונות והופעתה מרשימה ביותר.
 
אאודי  A5  החדשה

אודי A5 החדשה

כבר עם פתיחת דלת המכונית אפשר להבין עם מי יש לנו עסק. חלון היורד 10 מ"מ באופן עצמאי ומבטל את פעולת הוואקום עם משיכת הידית. מתקבלת תחושה שזו דלת "כספת" והנהג מקבל המחשה עד כמה המכונית הזו מוקפדת. רמת הגימור והנדסת האנוש מתאפיינות באותה תכונה חסרת שם שהתרגלנו לפגוש ולאהוב ברכבי יוקרה תוצרת גרמניה. נו הריח הזה, התחושה הזו, החומר הזה - כן זה זה. ובבקשה, "תנו לי עוד קצת מזה בדיוק".
המושבים הקדמיים עוטפים באהבה ובעזרת הכיוונון החשמלי מושגת תמיכת גוף מצוינת. המושבים האחוריים סמליים, בעיקר בגלל היעדר מקום לראש ולרגליים למי שעבר את גיל מצווה. ולכן צפוי שמושבים אלה יישארו יתומים מנוסעים חיים לטובת תיקי נסיעה, למשל. לעומת זאת, תא המטען גדול להפליא – הוא לא נועד בהכרח להכיל את כל הקניות מהסופרמרקט אלא, בגרסת הקבריו של A5, את הגג המתקפל.

אודי A5: על הדרך
התחושה המיידית היא פשטות. אודי A5 קלה לתפעול ולנהיגה. היא מרגישה קלילה ומגיבה בדיוק ובצייתנות לדרישות הנהג. המערכות הטכנולוגיות כגון מערכת חיווי החניה, בקרת האקלים והסטריאו נוחות וידידותיות למשתמש והתחושה היא ממש כמו בבית. ההקפדה על הפרטים היא עצומה ומחפשי פגמים יתייאשו מהר מאוד. ובכל זאת מצאנו פגם אחד: כפתור STARTOFF הממוקם בסמוך לתיבת ההילוכים אמנם מדומם את המנוע (אחרי לחיצה ארוכה מדי) אבל הוא אינו מניע את המנוע. ההתנעה מתבצעת בעזרת לחיצה על מפתח המכונית עצמו.
תיבת ההילוכים של הרכב –  DSG עם שני מצמדים - עובדת באופן חלק למשעי במצב האוטומטי שלה וממושמעת למדי כאשר עוברים לתפעול ידני מדוושות גלגל ההגה, חבל רק שחזרה ממנו למצב אוטומטי דורשת התעסקות במוט ההילוכים הסותרת את מהות מיקום הדוושות הללו - נהיגה בשתי הידיים.
נחמד לראות שאודי לא השתוללו עם תיבה בת 7,8,9 הילוכים אלא הסתפקו בשישה סטנדרטיים אותם ה-A5 מנצלת עד תום: היא תשלב הורדה להילוך ראשון בבלימה בניגוד לרכבים רבים ובנסיעה רגועה משלבת הילוך שישי כבר ב-75 קמ"ש להשגת סל"ד נמוך וחסכוניות. בתפעול ידני יש לה נטייה "לגנוב" הילוך כלפי מעלה וזאת אולי מפני שאינה מתלהבת לדרוש מעמיתה שמתחת למכסה המנוע להזיע יותר מדי. זהו אותו V6 3.2 שהתרגלנו לראות מככב על אחוריהן של יתר אחיותיה של ה –A5, חס וחלילה כוח לא חסר שם (265 כ"ס) וגם לא תחושה של כובד( בכל זאת, מתחת ל-6.5 שניות מ-ס ל-100) אך הוא אינו גמיש מספיק ומעבר לכך פשוט מרגיש שדווקא כאן אודי לא הלכה מספיק רחוק. ייתכן כי גרסת ה-2 ליטר-טורבו, בעלת ההנעה הקדמית, תהיה אופציה ריאלית יותר או ה-S5 עם מנוע V8 אך זו יקרה מדי. האידאלית תהיה דווקא בדיזל אך אינה מיובאת ארצה.

אודי A5: למי קופה?
על-מנת באמת להעריך נכון את האודי קופה יש לשאול מה הן האלטרנטיבות ומיהו קהל יעד.
למתלבטים, האפשרויות די ברורות. ב.מ.וו סדרה 3 קופה מסתמנת להיות היריבה הישירה של ה-A5, מאחור הן אפילו די דומות, אלא שהראשונה מכונית נהיגה טהורה בהרבה ומציעה מנועים אטרקטיביים בשילוב עם הנעה אחורית ותג מחיר דומה. בנוסף עליה להשיב מלחמה עם אלפא רומיאו בררה , מרצדס CLK ועכשיו גם מרצדס E קופה, כולן מכוניות סלון אשר הוסבו לתצורה ספורטיבית על חשבון פרקטיות והשאלה המתבקשת היא מדוע לא לבחור באחיותיהן מרובעות הדלתות, אודי A4  באבזור זהה תחסוך לבעליה לא מעט מרשרשים ותספק לו את כל אותן סגולות.
 
 אחוריים אאדי A5
נוריות ה - LED ממכרות

התשובה היא די פשוטה. יש אנשים שאוהבים מכוניות קופה. להם לא מפריע שזו לא מכונית הספורט הנשכנית ביותר ולא שיש פרקטיות ממנה, הם אוהבים לנהוג לבד ומקסימום נוסע נוסף לצדם. האודי A5 קופה היא מכונית גדולה אך היא כולה שלך ובשבילך ולכן מרגישה קטנה. זהו מקום שבאמת נעים להיות בו, מרחב מוגן של ממש. היא תשייט באוטוסטראדה ותגהץ מהמורות בשקט מופתי אך תחשוף שיניים אם תתבקש. קל להסביר מדוע לא היינו רוכשים רכב כזה - בעיות פרקטיקה, מחיר ותדמית וכיוצא בזה - אך למען האמת, אחרי יום שלם בחברתה, מתחילים להבין - יש קסם במכונית קופה ומה-A5 קשה להיפרד.
 

לדגמי אודי ישראל - אודי

 
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. hi  כתבה מדיליקה (כל הכבוד בן)well com רכב שנראה פשוט...

me,22.04.2009

2. מכונית למבוגרים   ממש לא עושה לי את זה. כמו מרצדס CLK. מכונית לפנסיו...

פנסיונר,13.05.2009

3. תחושה לא טובה כמו פעם  לא יודע למה אבל הם התתקלקלו מבחינת נוחות הנסיעה ומ...

עידן,13.05.2009

4. מה זההה  כתבה פשוט זוועה .לא יודעים על מה אתם מדברים

יהודי,21.03.2016
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים