3 חודשים לסוף השנה: רבע מיליון רכבים חדשים כבר נמסרו

קורולה ואיוניק


נתוני המכירות ממשיכים לשבור שיאים. מי הדגמים שהובילו את הטבלה? ואיזה דגמים עשו את העבודה עבור כל אחד מהיצרנים?



מאת: נועם ריין
 
מספרים כאלה עדיין לא נראו בישראל: 248,900 רכבים חדשים עלו על כבישי ישראל ב-9 החודשים הראשונים של 2021, לא כולל עוד כ-3,000 מוניות ועוד כמה עשרות אלפי אוטובוסים, משאיות, כלי רכב דו-גלגליים וכלי רכב שהגיעו ארצה ביבוא אישי ומקביל. מדובר בעליה של 38% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ובנתון ששובר את שיא כל הזמנים של שוק הרכב הישראלי.
 
כרגיל, אחת לרבעון מתפרסמים גם נתוני המסירות בחלוקה לדגמים - כך שמלבד הצגת הדגמים הנמכרים בישראל, בהמשך הכתבה, הפעם ניסינו לנתח ולהבין מהיכן מגיעה הצמיחה אצל המותגים הבולטים.
 
ביונדאי, שממשיכה להוביל את השוק בבטחה, נהנו מעליה משמעותית במכירות הוניו, שהגיע רק באמצע השנה שעברה - והספיק למכור 950 יחידות ב-2020 ועוד 3,400 יחידות ב-2021. ה-i10 צמחה בשנה הנוכחית ב-68%, האיוניק צמחה ב-33% ואילו הטוסון וה-i20 הציגו נתונים דומים לאלו של השנה שעברה. בגזרת החשמליות הספיקה יונדאי למסור רק כ-100 יחידות מדגמי האיוניק 5 והקונה החשמלית.
 

במקום השני ניצבת טויוטה, שנהנתה מצמיחה גדולה מזו של השוק. מרבית הדגמים העיקריים של טויוטה רשמו צמיחה בולטת: היאריס החדשה, שהגיעה בסוף השנה שעברה, עלתה מ-2,100 ל-5,100 יחידות; הקורולה וה-C-HR צמחו בכ-50%, הראב4 צמח ב-38% (ומסר 241 דגמי פלאג-אין) ואילו הדגמים החדשים - טויוטה סיטי המסחרי וטויוטה היילנדר - מסרו 600 ו-370 יחידות בהתאמה.
 

אצל קיה שבמקום השלישי נהנו מ-2,800 יחידות של הסלטוס (רק 100 בשנה שעברה - הושק בסוף השנה), לצד צמיחה של כ-50% בסטוניק, 57% בספורטז' (על אף החלפת הדגם המתקרבת), 26% בנירו ו-21% בפיקנטו.

עוד נתונים בולטים במסירות הדגמים: סקודה רשמה ירידה של כמה מאות יחידות במסירות של מרבית הדגמים, בהם קאמיק, סקאלה, קארוק, קודיאק וסופרב - אך לעומתם נרשמה צמיחה של 52% במסירות האוקטביה.


 
סיטרואן ברלינגו ירדה ב-18%, אך ה-C5 איירקרוס צמחה ב-123%; אצל מאזדה נרשם גידול של 60% במסירות ה-CX-30 וה-CX-5, וכ-70% במסירות של מאזדה 2 הותיקה ומאזדה 3.

בניסאן נרשם גידול של 300% במסירות הסנטרה, 45% באקסטרייל (שעומד לקראת החלפה) ו-15% בלבד בקשקאי שהוחלף לאחרונה. מיצובישי רשמה השנה ירידה קלה, במפתיע שלא בגלל ההמתנה לאאוטלנדר החדש שדווקא שמר על יציבות. לעומתו נרשמו ירידות של עשרות אחוזים במסירות ה-ASX והאקליפס קרוס.
 
בפיג'ו הדגם האחראי על הצמיחה הוא ה-3008 עם עליה של 38%. בסיאט נהנו מעליה של 40% באיביזה, לצד ירידה של 33% במסירות הלאון. 


 
בסובארו נרשם גידול של 34% במסירות ה-XV ו-62% בפורסטר, ואילו סוזוקי נהנתה מצמיחה של 40-50% בדגמי הסוויפט, הויטרה והקרוסאובר.
 
 
הדגמים הנמכרים בישראל
בטבלה הזו אין הרבה הפתעות, למעט המספרים המרשימים של הספורטז' בשנתו האחרונה. הפיקנטו משיגה את המקום השלישי למרות המעבר לגיר רובוטי - אולי מכיוון שמרבית המכירות היו מהדגם האוטומטי שלפני מתיחת הפנים. הקורולה והאיוניק ממשיכות להוביל את השוק בבטחה, בפער ניכר על פני כל היתר.
 

סקודה אוקטביה רושמת מספרים מצוינים בשנת השיווק הראשונה של הדור החדש, וגם הנירו מכר במספרים גבוהים למרות גילו המתקדם. ביונדאי עסקים כרגיל בגזרת הקטנות, בעוד החלפת הדור של הטוסון יצרה פער מסוים באספקות והורידה אותו אל המקום ה-15.
 
טסלה מודל 3 נושקת לעשיריה הראשונה, כאשר המשלוח הבא צפוי להגיע בנובמבר ולהזניק אותה מחדש בטבלה. מדובר במכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל, בפער ניכר.


 
מתוך 20 הדגמים המובילים, יש 4 רכבים משפחתיים, 6 רכבים קטנים ו-9 רכבי פנאי. בתוך אותם 20 דגמים יש רוב למותגים הקוריאניים עם 7 דגמים, היפניים אחריהם עם 6 דגמים, לאירופאים 5 נציגים בטבלה ולאמריקאיים שניים בלבד.
 
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מסירות הליסינג מעוותות את מה שהנהג באמת רוצה  וכמות הרכבים שעולה לכבישים גורמת לפקקים נוראיים ב...

א,06.10.2021
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים