דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

2014, מתקרבים לסיכום: מי היבואנים שצמחו?

Getting your Trinity Audio player ready...


שנת 2014 מתקרבת לסיומה, ולמרות שאת סיכומי המכירות הסופיים נעשה רק בחודש הבא - ניתן כבר להצביע על מגמות ההתחזקות וההיחלשות בקרב יבואני הרכב. בשבועות שנותרו עד לסוף השנה יתמקדו היבואנים במבצעי מכירות, אך אלו לא יתבטאו בנתוני המסירות - שכן מרבית הלקוחות יעדיפו לקבל את הרכב בשנת 2015.

לפני הפילוח ליבואנים, צריך להזכיר את המספרים: ב-11 החודשים הראשונים של 2014 נמכרו בישראל 229,294 מכוניות חדשות, עליה של 14.1% לעומת השנה שעברה - ונתון שכבר עכשיו שובר את שיא כל הזמנים של שוק הרכב הישראלי, כאשר נשאר עוד חודש לסוף השנה. בחודש נובמבר לבדו עלו על כבישי ישראל 19,574 מכוניות.

בדרך כלל אנו מודדים את השינויים שעברו על המותגים השונים, אך מבט על טבלת היבואנים עשוי לשפוך אור על כיוונים נוספים. הטבלה מציגה את נתוני המסירות ונתח השוק ב-11 החודשים הראשונים של 2014 וכן בתקופה המקבילה אשתקד, ומסכמת את הפערים בין נתחי השוק של היבואנים בשתי תקופות אלו.



כך, למשל, כלמוביל לא נפגעה מההיחלשות של יונדאי - שכן חיפתה עליה ההתעצמות של מיצובישי. סמל"ת נהנתה השנה מההצטרפות של סובארו ורשמה מספרים יפים, UMI צמחה גם היא בצורה מעוררת השתאות, ולעומתן - מרבית האירופאיות נחלשו משמעותית.

צ'מפיון מוטורס, לובינסקי וש.י.ר (הלא היא שלמה סיקסט, יבואנית אופל) מסתמכות באופן בלעדי על מותגים אירופאים - והיחלשותן מעוררת פליאה לאור היחלשות האירו והתחזקות הדולר בשנה האחרונה. גם קרסו מייבאת את מרבית רכביה מאירופה. המותגים שהתחזקו הם האסייתיים, כפי שניתן לראות בטבלה.

בחודש הבא נביא לכם את סיכומי השנה הסופיים.


שברולט טראקס. ממנועי הצמיחה המרכזים של היבואנית / צילום: מת'יו דויל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה