דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תערוכת פריז 2018: המכוניות שבדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


תערוכת פריז מציינת בימים אלו 120 שנה והיא תיפתח לציבור ביום חמישי ה-4 באוקטובר 2018 למשך 10 ימים. כמקובל, לקראת התערוכה נחשפים הפרטים על כלי הרכב שיוצגו בה - אז עד שנגיע לבירת צרפת החלטנו לעשות סדר בעניינים ולסקור את המכוניות שיוצגו בתערוכה.

כמו בתערוכות קודמות מהשנה-שנתיים האחרונות, גם השנה לא מעט יצרנים בחרו להיעדר מהתערוכה. בין החסרים ניתן למנות את פולקסווגן, ניסאן, אינפיניטי, פורד, וולוו, סובארו, מאזדה, מיצובישי, פיאט, אלפא רומיאו, הונדה ואפילו אופל - שנמצאת כיום בבעלות קונצרן פיג'ו-סיטרואן הצרפתי. ועדיין, אחרי כל ההיעדרויות, יהיה מה לראות בתערוכה.


מכוניות קטנות

אודי A1

הדור השני של אודי A1 מביא איתו עיצוב חדש עם נגיעות רטרו בהשראת אודי קוואטרו של שנות השמונים. ה-A1 החדשה מציגה צמיחה בבסיס הגלגלים לטובת מרחב פנים משופר וקו מנועים על הרצף שבין 95 ל-200 כ"ס, כל זה לפני גרסת ה-S1 שעוד תוצג בעתיד. בנוסף תציע את לוח המחוונים הדיגיטאלי Virtual Cockpit ואת מערכת המולטימדיה החדשה שהוצגה גם ב-A6. אודי A1 החדשה צפויה להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2019.

לכתבה המלאה: נחשפה אודי A1 החדשה

אודי A1

מכוניות משפחתיות

טויוטה קורולה סטיישן

טויוטה הציגה כבר בתערוכת ז'נבה את גרסת ההאצ'בק של האוריס החדשה, אך לאחרונה החליטה כי גם היא תיקרא קורולה. כעת מציגה טויוטה את הקורולה סטיישן החדשה ובהמשך הדרך נפגוש גם את הקורולה בגרסת הסדאן. הקורולה סטיישן מבוססת על הפלטפורמה החדשה של טויוטה והיא תזכה לשתי יחידות הנעה היברידיות, האחת בעלת מנוע 1.8 ליטר בהספק של 122 כ"ס והשנייה בעלת מנוע 2.0 ליטר בהספק של 180 כ"ס. טויוטה קורולה סטיישן החדשה תגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2019.

לכתבה המלאה: טויוטה קורולה סטיישן נחשפת

טויוטה קורולה סטיישן

מרצדס A קלאס סדאן

לאחר שמרצדס כבר הציגה גרסת סדאן של ה-A קלאס לשוק הסיני (עם בסיס גלגלים ארוך יותר), עלתה הדרישה גם משווקים נוספים (בעיקר ארה"ב). הסדאן האירופאית זוכה לצמיחה של 13 ס"מ באורך הכללי אך בסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 272.9 ס"מ. ה-A קלאס סדאן תציע מנוע 1.3 ליטר חדש מפיתוח משותף עם רנו, בעל הספק של 163 כ"ס. מרצדס A קלאס סדאן תגיע לישראל ברבעון הראשון של 2019.

לכתבה המלאה: מרצדס A קלאס מקבלת גרסת סדאן

מרצדס A קלאס סדאן

קיה סיד GT

קיה סיד החדשה תציע לראשונה גרסת GT חזקה. גרסה ספורטיבית זו מקבלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 204 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. המנוע ישודך לתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית. קיה סיד החדשה בגרסאותיה הרגילות צפויה להגיע לישראל בסוף השנה, בעוד שיווק גרסת הפרוסיד יחל באירופה רק ברבעון הראשון של שנת 2019 - וכלל לא בטוח שהיא תגיע גם לישראל.

קיה סיד GT

קיה פרוסיד

בניגוד לעבר, אז קיה פרוסיד הייתה גרסת שלוש הדלתות המעוצבת של הסיד, הפעם בחרו בקיה להציג אותה כגרסת סטיישן-קופה בתצורת שוטינג ברייק. הפרוסיד ארוכה ב-4 ס"מ מגרסת הסטיישן אך נמוכה ממנה ב-4.3 ס"מ ונהנית מנפח תא מטען בגודל 594 ליטר. המנוע הבסיסי בהיצע בנפח 1.0 ליטר ובסיוע מגדש טורבו מספק 120 כ"ס, כמו ההאצ'בק, גם הפרוסיד תציע גרסת GT חזקה. כמו במקרה הקודם, גם כאן טרם התקבלה החלטה בנוגע לשיווק בישראל.

לכתבה המלאה: קיה פרוסיד נחשפת

קיה פרוסיד

רכבי פנאי ושטח

טויוטה ראב 4

הדור החדש של כבוד הראב כבר הוצג לפני כחצי שנה בתערוכת ניו יורק, אך בפריז הוא יציין הופעת בכורה אירופאית. בטויוטה מדווחים על שלדה מוקשחת יותר, שיפורים בנוחות ובבידוד הרעשים, בעוד המימדים מציגים צמיחה קלה של סנטימטרים בודדים בלבד. לראשונה בראב 4 תהיה תיבת 8 הילוכים שתשודך למנוע 2.5 ליטרים, וכמובן שתהיה גם הנעה היברידית עם תיבת הילוכים רציפה. הראב 4 החדש צפוי להגיע ארצה במהלך שנת 2019.

לכתבה המלאה: טויוטה ראב 4 החדשה נחשפה

טויוטה ראב 4

סוזוקי ויטרה

שלוש שנים מאז השקתו של סוזוקי ויטרה מוצגת מתיחת הפנים שלו. פרט לעדכוני עיצוב חיצוניים קלים גם חומרי הפנים שודרגו ולוח המחוונים זכה לעיצוב מחודש. הויטרה המעודכן זוכה גם לשני מנועי טורבו: האחד בנפח 1.0 ליטר בעל הספק של 111 כ"ס והשני בנפח 1.4 ליטר בעל הספק של 140 כ"ס. סוזוקי ויטרה המחודש צפוי להגיע לישראל עד סוף שנת 2018. בתערוכה תציג סוזוקי בהופעת בכורה אירופאית גם את הג'ימני החדש.

לכתבה המלאה: סוזוקי ויטרה: מתיחת הפנים נחשפה

סוזוקי ויטרה

סיאט טאראקו

כשסיאט עושה סקודה, והפעם - הגרסה הספרדית לקודיאק. סיאט טאראקו מוגדר על ידי היצרן כספינת הדגל שלו. העיצוב החיצוני חורג במעט מהקו של האיביזה והלאון, והטאראקו הוא יהנה ממנעד מנועים רחב, אבזור בטיחותי עשיר וגם הנעה כפולה. סיאט טאראקו צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2019.

לכתבה המלאה: פנאי 7 מושבים: סיאט טאראקו נחשף

סיאט טאראקו

סיטרואן C5 איירקרוס PHEV

לאחר שה-C5 איירקרוס הוצג לפני כשנה בתערוכת שנגחאי ואף נמכר כבר בשוק הסיני, כעת רכב הפנאי החדש של סיטרואן מגיע לאירופה. סיטרואן תציג את ה-C5 איירקרוס עם יחידת הנעה היברידית נטענת המאפשרת נסיעה על חשמל בלבד לטווח של כ-50 ק"מ. בנוסף, ב-C5 איירקרוס מותקנת מערכת הבולמים החדשה של סיטרואן Progressive Hydraulic Cushions  (בולם בתוך בולם המבודדים על-ידי כריות ריכוך). יהיה מעניין.

לכתבה המלאה: סיטרואן מציגה: ג'יפון היברידי

סיטרואן C5 איירקרוס PHEV

סקודה קארוק סקאוט

סקודה מציגה גרסת פנאי לג'יפון שלה ובהתאם למסורת גם הוא יקרא סקאוט (בדומה לאוקטביה סטיישן סקאוט או ראפיד ספייסבק סקאוטליין). השינוי העיקרי לעומת הגרסאות הרגילות הוא כמובן בעיצוב. העיצוב החיצוני מקבל פגושים בעיצוב שונה, מגיני פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ועיצוב הפנים זוכה לשילוב צבעים ייחודי. כרגע לא ברור אם הגרסה הזו תגיע לישראל.

לכתבה המלאה: סקודה קארוק יורד לשטח

סקודה קארוק סקאוט

סקודה קארוק ספורטליין

סקודה קארוק מקבל גרסת עיצוב נוספת, הפעם בסגנון ספורטיבי. מה השתנה? עיצוב ספורטיבי לפגושים וצביעה שחורה לחלקי חוץ שונים, כמו גם תפירה כסופה לריפוד הפנים, דוושות אלומיניום וריפוד תקרה שחור. הקארוק ספורטליין יציע 4 מנועים לבחירה: בנזין ודיזל בהספקים של 190 כ"ס או 150 כ"ס. גם במקרה הזה ספק אם הגרסה תגיע לישראל.

לכתבה המלאה: סקודה קארוק: גם בעיצוב ספורטיבי

סקודה קארוק ספורטליין

סקודה קודיאק vRS

סקודה מציגה גרסת ביצועים לרכב הפנאי 7 מושבים שלה. באופן מעניין, הקודיאק RS מצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר וההספק עומד על 240 כ"ס. לקודיאק RS חישוקי סגסוגת בגודל 20 אינץ', קליפרים בצבע אדום, בתי מראות ומסגרת חלונות בצביעה שחורה והוא יציג לוגו vRS בעיצוב חדש. בנוסף לכל אלו, הקודיאק RS כבר הוכתר כרכב הפנאי 7 מושבים המהיר ביותר במסלול הנורבורגרינג.

לכתבה המלאה: סקודה קודיאק: עכשיו בגרסת RS

סקודה קודיאק vRS

פיג'ו 3008 PHEV

זו לא הפעם הראשונה שפיג'ו 3008 זוכה להנעה היברידית, שכן גם בדור הקודם הוצעה יחידת הנעה היברידית בשילוב מנוע דיזל ומנוע חשמלי. הפעם, רכב הפנאי הפופולארי של פיג'ו מקבל גרסה היברידית נטענת ומדובר בשידוך של מנוע טורבו-בנזין למנוע חשמלי. טווח הנסיעה החשמלי עומד על כ-48 ק"מ ובנוסף תוצע גם גרסת הנעה כפולה בעלת שני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן.

לכתבה המלאה: פיג'ו מציגה: קו דגמי פלאג-אין הייבריד

פיג'ו 3008 PHEV

קיה נירו חשמלית

המכונית ההיברידית של קיה מככבת בטבלת המכירות בישראל, וכעת תוצג הגרסה החשמלית שלה. למרות הערכות זהירות לטווח נסיעה של כ-380 ק"מ, הטווח המוצהר עומד כעת על 485 ק"מ וזאת לאחר סדרת מבחנים בהתאם לתקן האירופאי החדש (בנסיעה עירונית מדובר על טווח של 615 ק"מ). נתון זה מתאפשר הודות לשימוש בסוללת 64 קווט"ש. בשימוש בסוללה קטנה יותר (39.2 קווט"ש) הטווח עומד על 312 ק"מ.

לכתבה המלאה: קיה נירו: עכשיו גם חשמלית

קיה נירו חשמלית

רנו קדג'אר

רכב הפנאי הקומפקטי של רנו עובר מתיחת פנים 3 שנים מהשקתו. ברנו מציינים כי חל שיפור בהנדסת האנוש וכמובן שהרכב עודכן עם נגיעות עיצוב חיצוני ופנימי מתבקשות. הקדג'אר המחודש יקבל גם שני מנועים חדשים. האחד, טורבו-בנזין משיתוף הפעולה עם מרצדס, בנפח 1.3 ליטר ובהספקים של 140 או 160 כ"ס והשני טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר אשר עבר שדרוג בביצועים ומספק 115 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ. מקרסו מוטורס, יבואנית רנו בישראל, טרם נמסרו פרטים אודות רנו קדג'אר המחודש.

לכתבה המלאה: רנו מציגה: קדג'אר מעודכן

רנו קדג'אר

רכבי מנהלים

ב.מ.וו סדרה 3

המכונית החשובה ביותר של המותג הבווארי. מדובר בדור חדש ושביעי במספר מאז שנת 1975. לדברי ב.מ.וו הכוונה לחזור למקורות כמכונית ספורט-סדאן קלאסית. משקל הרכב פחת ב-55 ק"ג, מרכז הכובד ירד ב-10 מ"מ וחלוקת המשקל עומדת על 50/50 בין החלק הקדמי לאחורי.

לכתבה המלאה: נחשפה: ב.מ.וו סדרה 3 החדשה

ב.מ.וו סדרה 3

וולוו V60 קרוס קאנטרי
וולוו שלא תציג בתערוכה, חשפה גרסת פנאי לדור החדש של ה-V60 אותה הציגה בתערוכת ז'נבה. גרסאות הפנאי של דגמי הסטיישן בוולוו נושאות את השם Cross Country והשינויים העיקריים הם בעיצוב החיצוני שמקבל מאפייני שטח כגון הגבהת המרכב של 7.5 ס"מ לעומת הגרסה הרגילה, בתי גלגלים עם מגיני פלסטיק שחורים וגם חצאיות צד ותחתית פגושים בגימור פלסטיק שחור.

וולוו V60 קרוס קאנטרי

פיג'ו 508 סטיישן / PHEV

רכב המנהלים פיג'ו 508 הוצג בדור השני שלו בתערוכת ז'נבה לפני מספר חודשים, וכעת יציג גם גרסת סטיישן שימושית. פיג'ו יציגו לגרסאות אלו מנועי פלאג-אין הייבריד בעלי הספקים של 225 או 300 כ"ס עם הנעה קדמית או כפולה (בהתאמה) וזמן הטענה (ממטען קיר) העומד על שעתיים בלבד.

לכתבה המלאה: פיג'ו מציגה: קו דגמי פלאג-אין הייבריד

פיג'ו 508 סטיישן / PHEV

רכבי פנאי יוקרתיים

אודי e-tron

רכב הפנאי החשמלי הראשון של אודי הוצג בבכורה עולמית בסן פרנסיסקו, וכעת הוא יוצג לקהל הרחב. מדובר ברכב פנאי יוקרתי ודי גדול, המתמקם מבחינת מידות בין ה-Q5 ל-Q7. ה-e-tron בעל מנוע חשמלי המספק כ-408 כ"ס ומומנט של 67.7 קג"מ הזמינים כמעט באופן מידי. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 400 ק"מ. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי בישראל, נמסר כי אודי e-tron ישווק בישראל עם תחילת השיווק בעולם בתחילת 2019.

לכתבה המלאה: אודי e-tron: רכב פנאי חשמלי חדש

אודי e-tron

אודי Q3

שבע שנים תמימות יוצר הדור הראשון של ה-Q3 וכעת רכב הפנאי הקומפקטי זוכה לדור חדש. אודי מציינים כי הדור השני של ה-Q3 שודרג בכל פרמטר, החל מהעיצוב החיצוני והפנימי, דרך מרחב הפנים והטכנולוגיה ועד אבזור הבטיחות. המנועים באודי Q3 יציעו הספקים הנעים מ-150 ועד 230 כ"ס עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. גם הוא ינחת בישראל ברבעון הראשון של 2019.

לכתבה המלאה: אודי Q3 החדשה נחשפה

אודי Q3

ב.מ.וו X2 M35i

ה-X2 הוצג כבר לפני כחצי שנה וכעת ב.מ.וו מצמידים לו גרסה חזקה וספורטיבית. בשלב זה ל-X2 הספורטיבי יש את מנוע ה-4 צילינדרים החזק ביותר בהיצע של ב.מ.וו והוא מספק 302 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ. בסיוע מערכת בקרת השיגור, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות בלבד. חטיבת M סייעה לא רק בשדרוג המנוע אלא גם בעיצוב הפנימי והחיצוני למראה ספורטיבי יותר.

לכתבה המלאה: ב.מ.וו מציגה: גרסת ביצועים ל-X2

ב.מ.וו X2 M35i

ב.מ.וו X5

רכב הפנאי הגדול של ב.מ.וו ממשיך לגדול בדור הרביעי ומציג צמיחה נוספת במימדים. העיצוב תואם את שפת העיצוב החדשה (והלא כל כך שונה) של ב.מ.וו יחד עם לוח מחוונים דיגיטאלי חדש. הגרסה החזקה מציעה הספק של 340 כ"ס ממנוע טורבו-בנזין בתצורת V6 ובמקביל אף מוצעת גרסת פלאג-אין הייבריד חדשה העונה לשםX5 Xdrive45e iPerformance. ומציעה הספק משולב של 394 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 80 ק"מ.

לכתבה המלאה: ב.מ.וו מציגה: גרסה נטענת חדשה ל-X5

ב.מ.וו X5

DS3 קרוסבק

רכב הפנאי הקטן והיוקרתי DS3 קרוסבק הוא הרכב הראשון של קונצרן PSA שעושה שימוש בפלטפורמה החדשה - CMP. העיצוב אוונגרדי וייחודי וכולל מגוון אפשרויות התאמה אישית. המנוע החזק בהיצע של ה-DS3 קרוסבק יציע הספק של 155 כ"ס ותיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים. בנוסף תושק גרסת חשמלית בעלת טווח של 300-450 ק"מ בעלת הספק של 136 כ"ס. מקבוצת לובינסקי נמסר כי ה-DS3 קרוסבק עתיד להגיע לישראל ברבעון השני של 2019.

לכתבה המלאה: DS מציגה ג'יפון קטן: DS3 קרוסבק

DS3 קרוסבק

DS7 קרוסבק PHEV

רכב היוקרה DS7 קרוסבק כבר מסתובב בכבישי ארצנו וכעת יצרן היוקרה הצעיר מצרף לו גם גרסה היברידית נטענת. ל-DS7 קרוסבק יחידת ההנעה ההיברידית הבכירה בהיצע, בעלת הספק של 300 כ"ס, מומנט של 45.9 קג"מ, הנעה כפולה, ותיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים.

לכתבה המלאה: פיג'ו מציגה: קו דגמי פלאג-אין הייבריד

DS7 קרוסבק PHEV

מרצדס EQC

מותג EQ הוא המותג החשמלי של מרצדס (בדומה ל-i של ב.מ.וו) וה-EQC הוא הרכב החשמלי הראשון של יצרן היוקרה הגרמני. בדומה לרכב הפנאי החשמלי של אודי, גם זה של מרצדס מציע כ-408 כ"ס אך כ-10 קג"מ יותר עם נתון של 78 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.1 שניות וכדי לסבר את האוזן נציין כי מדובר ברכב השוקל 2,425 ק"ג. הטענת הסוללה מ-10% ל-80% אורכת 40 דקות בלבד. מרצדס EQC יגיע לישראל במהלך שנת 2019.

לכתבה המלאה: פנאי חשמלי: מרצדס EQC נחשף

מרצדס EQC

מרצדס GLE

ה-GLE הקודם היה למעשה מתיחת פנים ל-ML, כך שרק עכשיו - אחרי הרבה מאוד שנים - מגיע באמת דור חדש לרכב הפנאי הגדול של מרצדס. מרצדס GLE החדש מקבל טכנולוגיה חדשנית למערכות הבטיחות האקטיביות וקו מנועים חדש לגמרי. בינתיים הוא מושק בגרסת 450 עם מנוע V6 בהספק של 367 כ"ס ויחידה מיקרו-היברידית. בעתיד תוצג גם גרסת פלאג-אין הייבריד ולדברי מרצדס היא תזכה לטווח חשמלי ארוך במיוחד. מרצדס GLE החדש יגיע לישראל באפריל 2019.

לכתבה המלאה: מרצדס GLE החדש נחשף

מרצדס GLE

פורשה מקאן

האח הקטן של הקאיין הושק לפני כ-4 שנים וכעת פורשה מציגה את מתיחת הפנים שלו. העיצוב מיישר קו עם שפת העיצוב של דגמי פורשה החדשים. עיצוב הפנים עבר עדכון קל, זאת בנוסף לעדכונים מכאניים לכיול השלדה ותוספת מערכות בטיחות. פורשה מקאן המחודש יגיע לישראל ברבעון הראשון של 2019.

לכתבה המלאה: פורשה מקאן: מתיחת הפנים נחשפה

פורשה מקאן

מכוניות סאלון ופאר

לקסוס ES

הדור השביעי של לקסוס ES מציג צמיחה באורך הכללי ובבסיס הגלגלים. בהיררכיית הדגמים היא גם תחליף את ה-GS שמעליה (כך שהיא תמוקם בין ה-IS ל-LS). העיצוב שואל לא מעט מאפיינים מהאחות הבכירה LS והפרופורציות יוצרות מראה דינאמי וזורם. ה-ES החדשה מקבלת את הדור הרביעי של מערכת ההנעה ההיברידית בעלת מנוע 2.5 ליטר והספק משולב של 218 כ"ס. לקסוס ES החדשה תגיע ארצה ברבעון הראשון של שנת 2019.

לכתבה המלאה: לקסוס ES החדשה נחשפה

לקסוס ES

מכוניות ספורט

אודי SQ2
שנתיים וחצי מאז הגיע רכב הפנאי הקטן אודי Q2, מציגה אודי את גרסת הביצועים - SQ2. בתפריט: מנוע 2.0 ליטר, 300 כ"ס, מתלי ספורט והנמכה של 20 מ"מ, הנעה כפולה, תיבה כפולת כפולת מצמדים והאצה ל-100 קמ"ש שמסתיימת אחרי 4.8 שניות בלבד. בנוסף לכך אודי לא שכחו להראות לכולם שמדובר בגרסה ספורטיבית ודאגו לפגושים בעיצוב ספורטיבי, מושבי ספורט וכמובן סמלי S ברחבי תא הנוסעים ומבחוץ.
לכתבה המלאה: עם 300 כ"ס: אודי SQ2 נחשף

אודי SQ2

אודי TT
אודי, שלא מציגה באופן רשמי בתערוכה, אלא דרך הדילר המקומי בצרפת, תציג גם מתיחת הפנים ל-TT. השינויים ברודסטר המחודשת כוללים עדכוני עיצוב לפגוש הקדמי, הגריל וכונסי האוויר ואפילו פתח תדלוק ללא דלתית. בפנים הרכב נמצא את ללוח המחוונים הדיגיטאלי, בורר מצבי נהיגה ומושבים ספורטיביים כמו גן אבזור סטנדרטי נוסף.
לכתבה המלאה: אודי TT מתחדשת

אודי TT

ב.מ.וו Z4

סדרת מכוניות הרודסטר של ב.מ.וו נושאות את האות Z עוד משנת 1989. כעת הדור החדש והשלישי במספר של ה-Z4 הוצג. העיצוב זכה לשמור על כמה מאפיינים מדגם הקונספט המהמם עם הקווים החדים. הגרסה הבכירה בשלב זה היא ה-M40i בעלת מנוע 6 צילינדרים בטור והספק של 340 כ"ס. ל-Z4 מערכת שמע מבית Harman Kardon, תאורה ראשית בטכנולוגיית מטריקס-לד ולראשונה בדגמי הרודסטר של ב.מ.וו ישנה גם תצוגה עילית.

לכתבה המלאה: ב.מ.וו Z4 החדשה נחשפה

ב.מ.וו Z4

ב.מ.וו סדרה 8

המעבר לספרה 8 נועד לסמל כי מדובר בסדרה הבכירה ביותר והיא מיועדת להתחרות במרצדס S קלאס קופה. העיצוב דינאמי וספורטיבי עם צדודית קופה קלאסית ומרשימה. בעת ההשקה יוצעו שתי גרסאות, האחת 840d בעלת מנוע טורבו-דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר ובהספק של 320 כ"ס, אך גרסת ה-M850i כבר עוברת לתצורת מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר המספק 530 כ"ס ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בלבד. ב.מ.וו סדרה 8 תגיע לישראל עד סוף שנת 2018.

לכתבה המלאה: ב.מ.וו סדרה 8 נחשפה

ב.מ.וו סדרה 8

טויוטה יאריס GR ספורט

מכונית הסופר מיני הספורטיבית הזו היא הנכדה של היאריס ספורט. ליאריס GR יחידת הנעה היברידית בנפח 1.5 ליטר בהספק של 99 כ"ס (בדיוק כמו היאריס ההיברידית הרגילה), אך היא עברה מקצה שיפורים על-ידי Gazoo Racing (סדנת מרוצים פינית). המתלים והבולמים שודרגו, הותקן אנטי-רול והיא הונמכה ב-11 מ"מ. בנוסף הותקנו חישוקי 17 אינץ' עם צמיגי ברידג'סטון "פוטנזה" במידה 205/45 והצביעה החיצונית הפכה דו-גוונית (גג, ספויילר ומראות בצבע שחור). נזכיר כי טויוטה כבר הציגו קונספט ספורטיבי ליאריס שענה לשם GRMN בעל מנוע 1.8 ליטר, 212 כ"ס והאצה ל-10 קמ"ש ב-6.3 שניות.

טויוטה יאריס GR ספורט

יונדאי i30 N פאסטבק
בשנה שעברה הציגה יונדאי את ה-i30 N הספורטיבית עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש בהספקים של 250 או 275 כ"ס ומומנט העומד על 36 קג"מ הזמינים מ-1450 סל"ד. בנוסף לכך גם לא מעט פינוקים כמו דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, מתלים אדפטיביים, ובקרת שיגור המאיצה את הרכב ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות (בגרסת ה-275 כ"ס). במקביל אליה הוצגה גם גרסת הפאסטבק הרגילה. כעת יונדאי מציגה את הגרסה הספורטיבית לפאסטבק, מעיין תצורת קופה 5 דלתות. נתוני הביצועים דומים יחד עם יתרון בדמות תא מטען בנפח 450 ליטר (55 ליטר יותר מגרסת ההאצ'בק). מכלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, נמסר כי בשלב זה מתקיים משא ומתן מול היצרן על מנת לשווק דגמים שונים מסדרת ה-i30.

יונדאי i30N פאסטבק

לקסוס RC

לקסוס RC היא גרסת הקופה של ה-IS ו-4 שנים לאחר השקתה היא עוברת מתיחת פנים. העיצוב החיצוני המוצלח נשמר ובמתיחת הפנים דאגו בעיקר לעדכון הפגושים, יחידות התאורה, אך גם לצד המכאני בדמות שיפור האווירודינאמיות, הקשחת המתלים ושיפור תגובות המנוע וההגה.

לכתבה המלאה: לקסוס RC: מתיחת הפנים נחשפה

לקסוס RC

מרצדס AMG A35

בתחילת השנה הציגה מרצדס את הדור הרביעי של ה-A קלאס וכעת מוסיפה למבחר את גרסת הכניסה לעולם ה-AMG. למרצדס A קלאס AMG 35 מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר המספק 306 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ. המנוע משודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.7 שניות וההנעה כפולה. העיצוב החיצוני כיאה לדגמי AMG אגרסיבי ושופע תוספות ספורטיביות.

מרצדס AMG A35

מרצדס AMG GT43 4 door

מרצדס מציגה את "גרסת הכניסה" של ה-AMG GT המרשימה - הפעם בגרסת 4 דלתות שתתחרה בפורשה פנמרה. מרצדס AMG GT43 ארבע דלתות מצוידת במנוע 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר. הספק המנוע עומד על 367 כ"ס והמומנט על 51 קג"מ. ההנעה הכפולה וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות לכדי מהירות מירבית של 270 קמ"ש. מעל גרסת ה-GT43 4 דלתות נוכל למנות את גרסת ה-53 ובפסגת ההיצע את גרסת ה-AMG GT63 בעלת מנוע V8 בי-טורבו בנפח 4.0 ליטר, בהספק של 639 כ"ס ועם מומנט העומד על 91.7 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש מסתיימת ב-3.2 שניות והמהירות המירבית עומדת על 312 קמ"ש. כדרך אגב, צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 8.9 ק"מ לליטר (אבל תחושה פנימית אומרת שבמציאות זה יהיה פחות. הרבה פחות).

מרצדס AMG GT43 4 door

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה