דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נחשפה: ב.מ.וו סדרה 3 החדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

סדרה 3 של ב.מ.וו היא אולי המכונית החשובה ביותר ליצרן היוקרה הגרמני. לאחר ששחררה פרטים ראשונים בלבד לפני כחודשים, עם פתיחת תערוכת פריז פרסמה את הפרטים המלאים של הדור השביעי והחדש. הדור הראשון הוצג לפני 43 שנה ובמשך השנים נמכר בתצורות שונות פרט לסדאן המוכרת; גרסאות האצ'בק, סטיישן, קופה וקבריולה ובהמשך גם גרסת קופה 4 דלתות ובשנת 2013 גרסאות הקופה והקבריולה עברו למספור חדש (סדרה 4).

במוו סדרה 3 החדשה

מידות ועיצוב

ב.מ.וו מציינים כי בדור השביעי הפרופורציות השתנו ולעומת הדור הקודם סדרה 3 החדשה רחבה יותר, עם בסיס גלגלים ארוך יותר, משקל ומקדם גרר נמוכים יותר. אורכה עומד על 470.9 ס"מ (צמיחה של 8.5 ס"מ), רוחבה עומד על 182.7 ס"מ (צמיחה של 1.6 ס"מ), גובהה עומד על 144.2 ס"מ (0.1 ס"מ יותר) ובסיס הגלגלים עומד על 285.1 ס"מ (צמיחה של 4.1 ס"מ). המשקל פחת ב-55 ק"ג ועומד על 1,445 ק"ג ואילו נפח תא המטען נותר זהה ועומד על 480 ליטר.

העיצוב החיצוני הוא יותר התפתחות מהדור הקודם ופחות מהפכה. ניתן להבחין בגריל הכליות הגדול והמעוצב, פגושים בעיצוב דינאמי יותר ועיצוב הפנסים שממשיך לשמור על מאפיין הכפילות הפנימי שכעת בעיצוב מודרני יותר. מגריל הכליות נמשכים ארבעה פסים אל מכסה המנוע וגם בצידי הרכב שני פסים דינאמיים נמשכים לאורך הדלתות ובקו ידיות הפתיחה. פרופיל הרכב מזוהה כסדרה 3 עם מסגרת החלונות המוכרת. הפנסים האחוריים עוצבו מחדש וממשיכים את קו העיצוב הנוכחי. ב.מ.וו תציע 2 צבעים לא מטאליים ועוד 10 צבעי מרכב מטאליים כולל צבע חדש כחול "פורטימאו" (על שם עיירת חוף בפורטוגל).

גם העיצוב הפנימי ממשיך את ההתפתחות מהדורות הקודמים. העיצוב אינו פורץ דרך אך בהחלט נראה מודרני יותר. כרגיל בב.מ.וו הקונסולה המרכזית פונה אל הנהג, הקווים ישרים וארוכים, פתחי המיזוג והכפתורים השונים עוצבו מחדש וכך גם תצוגת מערכת המולטימדיה. הרוכשים יוכלו לבחור בין עיצובי פנים שונים ואף גימור אלומיניום חדש עם אפקט "רשת".

במוו סדרה 3 החדשה

מנוע וביצועים

סדרה 3 החדשה תציע בשלב הראשון שני מנועים לבחירה בנפח 2.0 ליטר. גרסת 320d בעלת מנוע דיזל בהספק של 190 כ"ס ומומנט העומד על 40.8 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות (6.9 שניות בגרסת הנעה כפולה), לכדי מהירות מירבית של 240 קמ"ש (233 קמ"ש בגרסת הנעה כפולה). צריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 23.8 ק"מ לליטר (22.2 ק"מ לליטר בגרסת הנעה כפולה).

המנוע השני יוצע בגרסת 330i ומדובר במנוע בנזין המספק 258 כ"ס ומומנט זהה העומד על 40.8 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות לכדי מהירות מירבית של 250 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית). צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 17.2 ק"מ לליטר. המנועים משודכים לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים.

ב.מ.וו מציינים כי חלוקת המשקל בסדרה 3 החדשה עומדת על 50/50 בין החלק הקדמי לאחורי, מרכז הכובד הונמך ב-10 מ"מ ובמקביל הוקשחה השלדה, רוחב הסרנים גדל וזוויות הקאמבר בגלגלים – כל זאת לטובת שיפור איכויות הנהיגה. בנוסף לכך מערכת בולמים פרוגרסיבים חדשה הפועלת יחד עם מערכת המתלים, מסייעת בתיקונים קלים בעת מעבר שיבושים או פניות הדוקות.

גרסאות M-Sport יצוידו במתלים ייעודיים המנמיכים את הרכב ב-10 מ"מ נוספים, חישוקים קלים יחודיים בגודל 18 אינץ' עם מידות שונות בין הצמיגים הקדמיים לאחוריים. בנוסף יותקן הגה פרוגרסיבי בעל יכולת תגובה משתנה ונעילת דיפרנציאל אחורי אלקטרונית.

במוו סדרה 3 החדשה

אבזור ובטיחות

ב.מ.וו סדרה 3 תציע כסטנדרט תאורת לד עם פונקציית הארה בפניה, תאורת אווירה עם 11 צבעים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 איזורים, מושב אחורי מתקפל בחלוקה של 40:20:40, הגה בציפוי עור, חישוקים קלים בגודל 17 אינץ', מצלמת רוורס, חיישני גשם, חיישני אורות, וכן גם את לוח המחוונים הדיגיטאלי החדש של ב.מ.וו ומסך מולטימדיה בגודל 8.8 אינץ'. כמו כן יוצעו בהתאם לרמות הגימור גם פנסי ערפל מסוג לד, מסגרת חלונות וגריל מושחרים, ריפודי עור מלא, מושבים מחוממים, חישוקים קלים שונים במידות 18 או 19 אינץ', מושבי ספורט, גג פנוראמי, תא מטען נפתח חשמלית,תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת מבית "הרמן קרדון" בעלת 16 רמקולים בהספק 464 וואט, ומסך מולטימדיה בגודל 10.3 אינץ' ו-20GB זיכרון.

ב.מ.וו תציע גם מערכת "עוזר אישי". זוהי מערכת פקודות קוליות מתקדמת אשר מסוגלת לתפעל מערכות שונות ברכב, כגון מערכת בקרת האקלים, הניווט, הטלפון והיומם ואפילו לענות על שאלות טכניות אודות הרכב עצמו כגון "מה גובה כמות השמן". בנוסף לכך תציע ב.מ.וו גם אפשרות למפתח כניסה אלקטרוני באמצעות הטלפון החכם. המערכת תזהה את המכשיר ברגע שיונח בעמדת הטעינה או בתא הסלולרי.

במוו סדרה 3 החדשה

בתחום הבטיחות סדרה 3 החדשה תצויד כסטנדרט בהתרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב. בהתאם לרמת הגימור תצויד סדרה 3 גם בבקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית זחילה בפקקים, התרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, התרעת רכב בשטח מת עם היגוי אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור, מערכת חניה אוטומטית, מערך מצלמות היקפיות עם תצוגת "מעוף הציפור" ותצוגת תלת-מימד.


מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ב.מ.וו סדרה 3 החדשה תגיע לישראל ביולי-אוגוסט 2019.

לדגמי ב.מ.וו. בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה