דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס A קלאס מקבלת גרסת סדאן

Getting your Trinity Audio player ready...

מרצדס מוסיפה שני דגמים מעניינים לקו הדגמים הנרחב שלה. בניגוד לאופנת רכבי הפנאי, הפעם דווקא מדובר בגרסאות סדאן ל-A קלאס החדשה וגרסאות AMG ל-C קלאס בארבע תצורות שונות: סדאן, קופה, קבריולה וסטיישן.

מרצדס A קלאס סדאן

בתחילת השנה נחשפה מרצדס A קלאס החדשה, עם עיצוב פנימי שנלקח היישר מהאחיות הגדולות E קלאס ו-S קלאס ועיצוב חיצוני שממשיך את שפת העיצוב החדשה שהוצגה ב-CLS החדשה כמה חודשים לפניה. ה-A קלאס סדאן לא שונה מבחינת העיצוב הפנימי והחזית מגרסת ההאצ'בק, וזה כבר טוב.

מרצדס A קלאס סדאן

הסדאן זוכה לצמיחה מתבקשת במימדים לעומת גרסת ההאצ'בק, בעיקר במימד האורך. הארכתה בוצעה מחמיאה והאורך עומד כעת על 454.9 ס"מ (13 ס"מ יותר), הרוחב נותר זהה ועומד על 179.6 ס"מ והגובה עומד על 144.6 ס"מ (0.6 ס"מ יותר). בסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 272.9 ס"מ, זאת בניגוד ל-A סדאן שהוצגה בתערוכת בייג'ינג בעלת בסיס גלגלים מוארך שמיועדת לשוק הסיני בלבד. תא המטען ב-A קלאס סדאן החדשה עומד על 420 ליטר (50 ליטר יותר).

מרצדס A קלאס סדאן

בתחילת דרכה תשווק ה-A סדאן בשתי גרסאות. האחת, A200, בעלת מנוע מפיתוח משותף עם רנו, בנפח 1.3 ליטר המספק 163 כ"ס ו-25.5 קג"מ. גרסת ההנעה השנייה הינה A180d העושה שימוש במנוע דיזל בנפח 1.5 המספק 116 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים.

מרצדס A קלאס סדאן

אבזור הנוחות והבטיחות דומה ל-A קלאס האצ'בק והוא עשיר במיוחד. נציין למשל כי הלקוחות יוכלו לבחור בין 3 תצורות של מסכים ולוח מחוונים: שני מסכים בגודל 7 אינץ', מסך 7 אינץ' ומסך 10.25 אינץ' למערכת המולטימדיה ואפשרות שלישית של שני מסכים בגודל 10.25 אינץ'. כמו כן גם ה-A סדאן תציע מערך תאורה מתקדם, Multibeam Led בשפת מרצדס, המכיל 18 נורות לד נפרדות בכל פנס כך שהמערכת מסוגלת לשלוט בכל אחת בנפרד על-מנת להאיר את הדרך בצורה מיטבית ולמנוע סנוור.

מרצדס A קלאס סדאן

פרט מעניין נוסף הוא מקדם הגרר של ה-A קלאס סדאן, ששבר שיא חדש ועומד על 0.22 Cd. נתון זה שבר את השיא הקודם, גם הוא מבית מרצדס - שיאה של ה-CLA שעמד על 0.23Cd . הנתון החדש הופך את ה-A סדאן למכונית האווירודינאמית ביותר בעולם למכונית בייצור המוני.

ה-A קלאס סדאן תוצג רשמית בתערוכת פריז  שתיפתח ב-4 באוקטובר 2018. מרצדס A קלאס סדאן תיוצר בגרמניה לשווקי אירופה ומרבית העולם ובמקסיקו לטובת השוק הצפון אמריקאי חובב תצורת הסדאן.

צפייה בתוכן מרצדס A קלאס מקבלת גרסת סדאן


מרצדס C קלאס AMG

את גרסאות הסדאן, קופה, קבריולה וסטיישן של ה-C קלאס כולם מכירים. גם את גרסאות ה-AMG הספורטיביות שלהן. הדור הנוכחי הוצג ב-2014 וכעת מתיחת הפנים שהוצגה בתערוכת ז'נבה (מרץ 2018) מקבלת את גרסאות ה-AMG.

מרצדס C63 AMG

בפרמטר החשוב ביותר, יחידת ההנעה המופלאה, לא חל שינוי ביחס לדגם של טרום מתיחת הפנים. מדובר במנוע V8 בי-טורבו בנפח 4.0 ליטר המספק 476 כ"ס ומומנט העומד על 66.2 קג"מ (ועד 510 כ"ס ומומנט של 71.3 קג"מ בהתאם לגרסאות). ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4 שניות (3.9 שניות ב-C63S). המהירות המקסימאלית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש אך ניתן להסיר את המגבלה. בגרסאות ה-C63S המהירות המקסימאלית  עומדת על 290 קמ"ש (280 קמ"ש בקבריולה ובסטיישן). המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים (7 הילוכים עד כה) ומרצדס מציינים כי התיבה החדשה מציגה זמני העברת הילוכים מהירים עוד יותר. ההנעה אחורית ובנוסף לכך ישנו גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה (תפעול אלקטרוני).

מרצדס C63 AMG

למרצדס C63 AMG בורר מצבי נהיגה עם 5 אפשרויות, חלקן חדשות: "דרך חלקה" - לתגובות מנוע חלוקת ועקומת כוח ישרה, "נוחות" - לחיסכון בדלק ותגובות מתלים והגה נוחים, "ספורט" - תגובות הגה ודוושת האצה נמרצות, החלפת הילוכים מהירה יותר והורדת הילוכים מוקדמת, "ספורט פלוס" - בנוסף למצב ספורט מצב זה מחדד עוד יותר את תגובות ההגה, דוושת ההאצה, המתלים וגם מוסיף צליל מנוע בולט יותר וחלוקת מומנט סלקטיבית ומצב "אישי" – מצב בו ניתן לאפיין כל קטגורייה בנפרד, ובגרסת ה-C63S גם מצב "מרוץ" – במצב זה כל הפרמטרים מוגדרים למצב ביצועים מקסימאלי.

מרצדס C63 AMG

מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי מרצדס A קלאס סדאן ומרצדס AMG C63 תגענה ברבעון הראשון של שנת 2019.

לדגמי מרצדס בישראל – מרצדס

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה