דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שבעה כשלים שכיחים של עמדות טעינה מהירות

פריסת עמדות הטעינה הולכת ומתרחבת, ונכון להיום יש בישראל מעל 500 עמדות טעינה מהירות ועוד כ-3,000 עמדות איטיות לטעינה ציבורית. במקביל, מספר כלי הרכב החשמליים גדל בקצב מהיר לא פחות, וכיום נעות בישראל קרוב ל-100 אלף מכוניות המתחברות לשקע, אשר בעליהן מסתמכים על תשתיות טעינה ציבוריות.

ולאחר כחצי שנה שבה אנו משתמשים באופן יומיומי בג'ילי גיאומטרי C, במטרה לבחון את החיים בישראל עם רכב חשמלי, זיהינו כמה כשלים נפוצים הפוגעים בנוחות השימוש בעמדות טעינה מהירות. רובם אגב, ניתנים לפתרון בדרכים פשוטות יחסית.

1. הספק הטעינה נמוך מהמובטח

הרכבים החשמליים הנפוצים בישראל, בעיקר מתוצרת BYD וג'ילי, מוגבלים להספקי טעינה של פחות מ-100 קילוואט ולכן לא יכולים לנצל את ההספק המירבי בעמדות טעינה אולטרה-מהירות. אבל גם הם, ובעיקר בעלי רכב עם יכולת טעינה מהירה יותר - למשל מבית טסלה, יונדאי ואחרים - נתקלים לא פעם בעמדות טעינה שמספקות קצב טעינה נמוך מהמובטח.

הגורמים לכך מגוונים, החל מסוג החיבור שמקצה חברת החשמל למקום, דרך מזג האוויר ועד לעמדת הטעינה עצמה או למצב הסוללה ברכב, אבל בכל מקרה לא מדובר במקרים נדירים. כבר נתקלנו בעמדת 175 קילוואט שסיפקה 40 קילוואט בקושי.

2. העמדה תפוסה, ולא למטרת טעינה

ישנם שני מקרים אופייניים של תפיסת עמדות שלא לצורך טעינה. במקרה הראשון, רכבים "רגילים" פשוט חונים במקום המיועד לרכב החשמלי ומונעים את אפשרות הטעינה. את זה צריך לפתור באמצעות חקיקה שתסמיך את פקחי הרשות המקומית לתת קנסות, גם במקרה שבו מדובר על חניון פרטי, למשל של קניון או בניין משרדים.

במקרה השני נתפסות העמדות על ידי בעלי רכבים שסיימו לטעון, ופשוט לא טרחו להזיז את הרכב מהחניה. כאן הפתרון פשוט יותר - ולמיטב ידיעתנו טסלה היא היחידה שנוקטת בו: חיוב כספי של בעל הרכב על כל דקת חניה, לאחר סיום הטעינה.

3. אין אפשרות להטעין באמצעות צ'יפ

כל עמדות הטעינה ניתנות להפעלה באמצעות אפליקציית סלולאר יעודית, וזו האפשרות שבוחרים מרבית המשתמשים. בנוסף, אצל מרבית חברות הטעינה ניתן להזמין גם צ'יפ קטן שמתחבר למחזיק המפתחות ויכול לשמש להפעלת הטעינה. אך יש חברות שלא מאפשרות להשתמש בצ'יפ כזה - העיקרית שבהן היא פז שפרסה לאחרונה כמות עמדות מרשימה בתחנות הדלק שלה, אך דורשת שימוש באפליקציית "יילו" בלבד.

ישנן גם חברות קטנות יותר שמאלצות שימוש באפליקציה, והאילוץ הזה עלול להוות מכשול משמעותי לאוכלוסיות שלא משתמשות בסמארטפונים - למשל במגזר החרדי או בגיל השלישי, וגם סתם במקומות עם קליטת סלולאר משובשת.

4. הכבל קצר מדי 

בעמדות ה-DC המהירות מותקן כבל טעינה כבד ויקר. זו הסיבה שבגללה רבות מחברות הטעינה בוחרות לשים כבלים קצרים יחסית. אך ככל שהכבל קצר יותר, כך הנהג נדרש לתמרונים מסובכים יותר על מנת להעמיד את הרכב בזווית המתאימה ליד העמדה.

לא פעם נתקלנו בנהגים שפגעו בעמודי הברזל שמוצבים מסביב לעמדה (ולא סתם הם שם), ובעצמנו נתקלנו לפחות במקרה אחד שבו נאלצנו לחנות באופן חלקי על המדרכה כדי להתחבר לעמדה. וזה עוד מבלי לספור את כמות הפעמים שבהן נאלצנו למשוך בחוזקה את הכבל לטובת החיבור לרכב, מה שיוצר לחץ על שקע הטעינה ברכב ומוביל לבלאי משמעותי בטווח הארוך.

5. חולקים הספק

גם אם על גבי העמדה או באפליקציה מוצג הספק טעינה גבוה, הרי שבמקרה ולעמדה מחוברים שני כבלים זהים - במרבית המקרים ההספק יחולק לשניים ברגע שיתחבר לעמדה רכב נוסף. כשמדובר בעמדות אולטרה-מהירות, עם הספקים של 180 קילוואט או יותר, הפער יחסית נסבל - אבל עמדת 60 קילוואט עם צמד כבלים מתפקדת בפועל כעמדה איטית להחריד, כאשר מחוברים אליה שני רכבים.

הבעיה היא שבמקרים רבים מדי, החלוקה הזו לא מוצגת באופן ברור לנהגים, ואלו מופתעים מקצב הטעינה העצל.

6. איפה לעזאזל נמצאת העמדה?

את העמדות שנמצאות בתחנות הדלק קל יחסית לאתר, אך בחניונים גדולים - בעיקר כאלו עם כמה קומות - איתור העמדה עלול להתגלות כמשימה מורכבת למדי. כבר מצאנו את עצמנו לא פעם מתברברים דקות ארוכות בחניונים חשוכים ונטולי קליטת סלולאר. שלטי הכוונה (ברורים!) יתקבלו בברכה.

7. רוצים לטעון? לא עכשיו

עמדת טעינה מהירה היא עניין יקר, שיכול לעלות אפילו כמה מאות אלפי שקלים, כולל ההתקנה. את ההשקעה הזו מקוות חברות הטעינה להחזיר באמצעות שנים ארוכות של שימוש - ולכן מפתיע בכל פעם מחדש לפגוש עמדות שהגישה אליהן מוגבלת בשעות הלילה או בסופי שבוע.

ואמנם, כאשר הקניון סגור יהיו מטבע הדברים פחות נהגים שירצו להטעין בו את הרכב - אבל דווקא אז יש לקוחות שישמחו לקבל גישה לעמדה שקטה ונוחה, ללא תורים ארוכים. פתחו עבורם את העמדות, ותחזירו את ההשקעה מהר יותר.

למאמר זה התפרסמו 28 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. יש גם הרבה עמדות תקולות 
    ע.ג., 06-11-2023

    יש גם הרבה עמדות תקולות. לא תמיד החברות שמפעילות אותן טורחות לעדכן באפליקציה את מצבן. אתה מגיע לעמדה עם מעט מאוד סוללה, ובסוף מגלה שהעמדה לא עובדת. לפעמים יש לעמדה גם בעיות תקשורת, ואז אי אפשר להפעיל אותה מהטלפון.

    שלא לדבר על ריבוי האפליקציות שצריך להחזיק בטלפון, כי אין אפליקציית תשלום אחידה. לכל חברה צריך להוריד את האפליקציה ולבצע תהליך רישום קצר אך מעצבן ומיותר. למה אי אפשר פשוט לשלם עם כרטיס אשראי?

    סגור תגובה

  • 2. נו באמת 
    דניאל, 06-11-2023

    אוכלוסיות שלא משתמשות בסמארטפונים אבל יש להם רכב חשמלי

    סגור תגובה

  • 3. שבעה כשלים שכיחים של עמדות טעינה מהירות 
    DANY_TORONTO, 07-11-2023

    לכולכם יש בעיות מעניינות עם טעינת רכבים חשמליים בישראל. יש לנו 1 או 2 מהבעיות האלה בטורונטו ובכל קנדה.
    אתייחס לרוב הבעיות באופן הבא:
    1 - אין לנו מכוניות סיניות בקנדה = אין בעיות.
    2 - לפעמים אין מספיק מטענים בבניינים = אנשים צריכים לחכות למטען פנוי. יש רק אחד בתחנות דלק. בחלק ממרכזי הקניות יש מטענים. לדיאלר של לינקולן ופורד יש מטען אחד וראיתי רק EV אחד בטעינה = הם לא מוכרים הרבה EVs.
    4 - לרכבי החשמל יש כבלי טעינה ארוכים בקנדה = אין בעיות. אנשים אשר גרים בבתים מתקינים את מטענים = הרבה כסף.
    7- דה לא תשלום אצל הדיאלרים = ללא תשלום.
    לסיכום - יש הרבה בעיות עם רכבי החשמל. זו הסיבה שאנחנו = אשתי ואני בעלי 3 מכוניות בנזין = אין בעיות עם הסעיפים של מאמר זה. 99.9% של האנשים בשכונה שלנו נוהגים במרצ'דס, לנד רובר, פורש וכו'. יש גם אחד עם רולס רויס ישן.
    היום נהגתי בבנטלי למקום שבו מכרו לי את הבנטלי. הם נותנים שירות למכוניות יוקרתיות. הם התקינו שקע מצית סיגריות - קניתי באיביי ב-1.10 אמריקאי. עכשיו אני מוכן להזמין באמזון 7 אינץ' GPS וכיסוי עבור החורף.
    אפילו אל תחלמו על בנטלי = רולס רויס. 2 המכוניות האלה יקרות מדי עבורכם בישראל. כבר הבנזין יעלה לכם הרבה כסף. הבנטלי משתמש באוקטן 87 - אבל אני ממלא בדרגת הבנזין הכי גבוהה = הרביעית.

    סגור תגובה

  • 4. פגיעה בול 
    אלי, 07-11-2023

    נכון מאוד וחבל שכך נדרשת חקיקה דחופה !

    סגור תגובה

  • 5. לא לאפליקציות 
    האזרח קיין, 07-11-2023

    לא כולנו רוצים אפליקציות. זו סוג של רוגלה תעשייתית. רוצה להעביר כרטיס אשראי , לטעון וללכת. בגלל שלל הבעיות שהוזכרו (ולא נכנסנו לנושא תוחלת חיי הסוללה) רכשתי רכב רגיל לחלוטין.

    סגור תגובה

  • 6. אני מכרתי 
    חזרתי לבנזין, 07-11-2023

    אהבתי את הרכב, ממש כיף, אך חובה בלי פשרות עמדה פרטית,
    שאין לי איפה להתקין,

    לסמוך על טעינה ציבורית גרם לי לסבל ובזבוז זמן ועצבים אדירים.

    סגור תגובה

  • 7. טעינה ביתית  
    הצפוני , 07-11-2023

    בהחלט אם אין טעינה ביתית אז זה כאב ראש לא קטן כי אם אתה צריך להטעין אתה רוצה טעינה מהירה שגם היא לא תמיד מהירה ולוקח כמעט 3/4 שעה עד שמטעינים .
    לדעתי היברידי יותר טוב ואני אומר את זה מנסיון

    סגור תגובה

  • 8. נקןדות חשובות לידיעת מי שחושק בחשמלית 
    אס, 07-11-2023

    1. חייבים להגדיר אורך מינימאלי לכבל נטעינה.
    2. מי שרוכש רכב חשמלי חשוב שיכיר היטב את מגבלות הטעינה המהירה ברכב שרכש.
    3. רכב חשמלי אכן חסכוני בעלויות הדלק אבל משלמים יקר בחוסר נוחות שכרוך בטעינות תכופות, חרדת טווח, בזבוז זמן בתחנות דלק לעמדת טעינה פנויה ועוד...

    סגור תגובה

  • 9. ל 3 - DANY_TORONTO 
    אזרח, 07-11-2023

    חשבתי שנפטרנו ממך, מאיפה צצת שוב?

    סגור תגובה

  • 10. יש עוד נקודות שלא התייחסתם 
    אילון מאסק, 07-11-2023

    1. אצל חלק מחברות הטעינה, האפליקציה נוראית ומאוד מורכבת, אפילו לאנשים יחסית טכניים.
    2. תהליך הרישום אצל רוב החברות הוא נוראי ומייגע, במיוחד בג׳ינרג׳י שצריך להתקשר אליהם בשביל לפתוח חשבון באפליקציה!!
    3. העמדות דפוקות ותקולות באופן תדיר.
    4. הרבה פעמים המטענים ״הציבוריים״ ממוקמים בתוך חניונים בתשלום, מה שמייקר משמעותית את הטעינה שגם ככה לא זולה (200-500% יותר יקר מעלות חשמל ביתי).
    5. עלויות לא הגיוניות עבור טעינה + דמי חיבור?!?! למה?? העלויות של הטעינה המהירה יכולות להגיע גם ל-₪4-5 לקוט״ש, שזה כמעט שקול לעלות של בנזין.
    6. לשמחתי, אין את כל הבעיות שאתם ציינתם בכתבה ואני ציינתי בתגובה, אצל רכבי טסלה!

    סגור תגובה

  • 11. מצידי תמשיכו להפחיד אנשים מחשמליות 
    ח., 07-11-2023

    ככה אני אמשיך לנסוע בעלות החשמל הביתי שלי בלבד מבלי לשלם מס נסועה.

    סגור תגובה

  • 12. האם DANY_TORONTO הוא בוט? 
    רמי, 07-11-2023

    הוא ממש כמו לירן חולצה אפורה, גר בקנדה, קופא שם מקור, מספר על מכוניות שאולי יש לו ואולי לא, וחושב שזה מעניין. לך תגלוש באתרי רכב קנדים ושחרר. גם בתור בוט זה כבר מביך. ולגבי רכבים חשמליים, שכחתם לציין שטעינה אולטרה מהירה מקצרת את חיי הסוללות, רצוי להמנע מטעינה בחוץ ולבצע הטענה איטית בבית.

    סגור תגובה

  • 13. צ'יפ אחיד לכל החברות 
    כ1, 07-11-2023

    כל עניין הטעינה למי שמסתמך עליו הוא מטרד, ךציי רכב יהיה הרבה יותר קל לנהל את טעינת הרכבים אם יהיה צ'יפ אחיד.

    סגור תגובה

  • 14. הכשל המשמעותי זה הישראלים בעצמם 
    תושב דרום שלא מעוניין ברכב חשמלי, 07-11-2023

    הרי ידוע שמר ישראלי אינו מתחשב באף אחד, הכול מותר לו, מגיע לו הכול, ולא מעניין אותו מאף אחד. לכן יחנו את הרכב החשמלי (וגם לא חשמלי) בעמדות הטעינה וילכו לעינינם. רק אכיפה וקנסות כבדים יפתרו את הבעיה. נקודה

    סגור תגובה

  • 15. מימן 
    יהודי, 07-11-2023

    לעניות דעתי הרכב החשמלי במתכונתו הנוכחית יכשל בסוף .כאשר אתה עובר טכנולוגיה אתה מצפה לשיפור ולא לדרדור
    אם טעינה במשך חצי שעה זה הישג שברכב רגיל זה 3 דקות..בנוסף יצור החשמל מזהם באותה מידה .אני מחכה לרכבי המימן שם לפחות הטעינה היא כמו בבנזין

    סגור תגובה

  • 16. לדני מטורנטו, בבקשה תמשיך לכתוב, אתה משעשע. 
    אוהב את דני, 07-11-2023

    מי שלא אוהב את דני מטורנטו שלא יפתח את התגובות שלו!

    סגור תגובה

  • 17. למי אכפת  
    בנזין, 07-11-2023

    הניסוי החשמלי נכשל
    מספיק עם השטות הזו

    סגור תגובה

  • 18. טכנולוגיה לא בשלה 
    בעיות, 07-11-2023

    הכתבה מוכיחה , מה שאני אומר כמה שנים שעדיין הטכנולוגיה לא בשלה. בייחוד טווח טעינה ומחיר. ובקשר לדני. תמשיך אתה תמיד משעשע ואתה שוכח שהיום בלילה בטורונטו זה אפס מעלות לעומת זאת אני מפעיל מזגן על קירור אז כל אחד והצרות שלו ...

    סגור תגובה

  • 19. גניבת תשלום מעבר לצריכה 
    בעל רכב חשמלי, 08-11-2023

    חלק מהחברות טעינה מחייבות תשלום על קוו"ט כל עוד שהרכב מחובר למרות שהטעינה הושלמה.
    נתקלתי לא פעם בחיוב הספק למעלה ממה שהרכב יכול להכיל עפ"י הוראת יצרן. לדוגמא התחלה ב30% סוללה והתשלום בטעינה על 80-90% סוללה בחישוב קילו וואט בסיום הטעינה. ואם לא הייתי מתנתק החיוב היה גדל.
    מישהו מוסמך חייב לבדוק את זה.
    יחד עם זה ממליץ מאד על רכב חשמלי ובפרט אם אפשרי טעינה ביתית ולא ציבורית.

    סגור תגובה

  • 20. נכון להיום, פלאג אין הייבריד 
    ברק פלד, בלטימור, 08-11-2023

    לפני 11 שנים התחלנו עם פריוס הייבריד, 6 שנים ראב4 הייבריד. לפני כ3 שנים עברנו לפריוס פלאג אין וראב4 פלאג אין. המעבר מרכב בנזין, 26 מייל לגאלון (פורסטר) ל50-55 בפריוס ו33 בראב4.
    מעבר לפריוס פלאג אין צמצם את צריכת הדלק ל120 מייל לגלון בממוצע. הראב4 פלאג אין צורך כ70 מייל לגלון.
    כלומר הפלאג אין צורך בסביבות שליש ממכונית בנזין דומה. דוחה לפחות עוד 3-5 שנים מעבר לחשמלי טהור. עמדת הטעינה הביתית - 240V לא סופר מהירה אבל גם לא הורסת את הסוללות. לחשמלי טהור זה עלול לא להספיק.

    סגור תגובה

  • 21. למגיב 2 
    איציק, 08-11-2023

    למה אתה מופתע? במגזר החרדי חלק מאוד גדול לא מחזיק סמארטפונים אלא טלפון מקשים ישן ויש להם רכב חשמלי. מה זה שייך?

    סגור תגובה

  • 22. בנזין. רק בנזין. 
    שיודע לשאול, 08-11-2023

    למה להיכנס לצרות סתם?

    סגור תגובה

  • 23. בנדינה 
    מי קונה את השטויות האלה?, 08-11-2023

    מי קונה את הזבל החשמלי הזה? בחשמלי נסעת- קרינה בחינם קיבלת. כמו לנסוע בניקרוגל. איכסס. הכי מסוכן שיש.

    סגור תגובה

  • 24. קושי וסרבולים 
    אריה, 09-11-2023

    עם הזמן מתגלים לא מעט קשיים לגבי המכונית החשמלית. במקום להקל על הנהגים בעת הטעינה, כל אחד מתנה תנאים שונים לטעינה. כנראה שבאופק עוד נשמע על תקלות, מכשולים וסירבולים באחזקת המכונית.

    סגור תגובה

  • 25. הבנתי 
    הקיצר, 11-11-2023

    ולכן ממשיך על בנזין....

    סגור תגובה

  • 26. בסוף מגיעים לטסלה 
    דודו, 11-11-2023

    לטסלה יש עמדות טעינה מהירה בד״כ יותר מ 6 ועד 14 עמדות.
    אין כמעט עמדות תקולות. נדיר.
    ניתן לטעון 250 ק״מ ב רבע שעה. המחיר לקווטש 1.05 - 1.1 שח. לכו תתעסקו עם כל מה שיש בשוק במקום להיות חכמים ולקנות טסלה. כל עולם הרכב מגיע על ארבע לטסלה כדי להתחבר לרשת הטעינה שלה. אגב היא מייצרת את העמדות בניו יורק ובסין בעלות של 16-25% מעלות הייצור של עמדות החרטא של האחרים. בגלל זה עלות הטעינה הגיונית. והכי נכון להטעין בלילה בבית

    סגור תגובה

  • 27. הגבתי בלי לקרא 
    ירוחם, 14-12-2023

    למה לתקן משהו שעובד? עוצר בכל תחנת תדלוק, מתדלק 5 דקות וממשיך לעוד 500 קילומטרים ללא חרדת טווח. קריסת החשמליות תהיה גדולה יותר מדיזלגייט

    סגור תגובה

  • 28. יש לי חשמלית 
    גר בחלם, 17-12-2023

    הפריארים ימשיכו לשלם על דלק מחיר מופקע. 99 אחוז מהטעינות בבית. שאר הטעינות התבצעו בקלות בלי בעיה. מי שנוסע פחות מ 300 קילומטר ביום - מומלץ!!

    סגור תגובה

לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900
חזור למעלה