דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכבי פנאי למשפחה עד 90,000 שקל: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...

לפני כעשור התחילו רכבי הפנאי לנגוס במכירות רכבי המנהלים ובמשך השנים גם קטגוריית המשפחתיות החלה להרגיש את נחת זרועם של הג'יפונים הקומפקטיים. היום אין כמעט משפחה שלא מחפשת במקביל לקורולה גם איזה ג'יפון אופנתי שיוכל לסמן "וי" בשתי המשבצות – פרקטיות והופעה מושכת.

בכתבה זו סקרנו עבורכם 10 רכבי פנאי שיוכלו בקלות להתאים למשפחה, בתקציב של עד 90,000 שקל. הרכבים הנסקרים הם מהשנתונים האחרונים, סדר הופעתם אקראי וקיימים עוד מספר דגמים מוצלחים בנוסף לאלו שמצוינים כאן. עוד נזכיר כי המחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית).

קיה ספורטז'

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 133 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 11.3 ק"מ לליטר / 10 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-90,000 שקל לשנתונים 2015-2016

קיה ספורטז' הוא רכב הפנאי שהחל את המהפכה בשוק הרכב הישראלי, עם מפרט שנתפר ממש לפי דרישה ותג מחיר (כחדש) שהיה כפסע ממכונית משפחתית. העיצוב החיצוני מרשים ומודרני גם היום, אם כי התחושה בפנים כבר מיושנת יותר והאבזור בסיסי למדי, לכן חפשו את הגרסאות עם מערכת המולטימדיה. הספורטז' מציע את אחד מתאי המטען הגדולים, עם נפח של 564 ליטר. תנוחת הישיבה גבוהה ונוחות הנסיעה טובה למדי אם כי לא מצטיינת מאחר והספורטז' מרגיש קצת עסוק בכביש משובש ורעשי כביש שנשמעים במהירות גבוהה. המנוע, שנתפס כחלש לרכב שכזה, מזיז את הספורטז' באופן מספק, כל עוד ההתנהלות רגועה, הרכב אינו עמוס מידי והכביש אינו תלול במיוחד, אז הספורטז' ירגיש מתאמץ. לצד זאת, התנהגות הכביש בטוחה וצפויה. 

קיה ספורטז

מאזדה CX5

מנוע: 2.0 ליטר בנזין, 155 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 14.9 ק"מ לליטר / 10.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-90,000 שקל לשנתונים 2012-2013

מאזדה CX5 הוא אחד מרכבי הפנאי המבוקשים ביותר, זאת הודות לעיצוב מוצלח שנראה מודרני גם היום, איכות חומרים גבוהה מהמקובל באותם השנים, והנדסת אנוש מצוינת. התנהגות הכביש של ה-CX5 טובה מאוד והוא בהחלט אחד מהגי'פונים המהנים לנהיגה. ישנן גם גרסאות כפולות הנעה, אך הן אינן מיועדות לנסיעות בשטח מאתגר. נוחות הנסיעה טובה גם היא וה-CX5 סופג שיבושים בצורה טובה, אם כי המתלים מעט נוקשים. בידוד הרעשים טוב, אך רעשי רוח נשמעו בנסיעה במהירות גבוהה ותחת מאמץ גם קולו של המנוע חדר לתא הנוסעים. ל-CX5 תא מטען בנפח 403 ליטר אינו מהגדולים, אך לבטח אינו קטן כמו בסובארו XV, והוא עדיין פרקטי ונוח. לצד זאת, מאזדה CX5 הוא רכב פנאי מרווח ושימושי, וגם נראה מצוין.

מאזדה CX5

ניסאן קשקאי

מנוע: 2.0 ליטר בנזין, 140 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 13.1 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-90,000 שקל לשנתונים 2013-2014

ניסאן קשקאי הוא אחד מרכבי הפנאי המוכרים בשוק ונהנה מתדמית האמינות של ניסאן. הוא שווק בשלוש רמות גימור, ולכן מומלץ לחפש את רמת הגימור "אסנטה" (או "טקנה" הבכירה) שכללה אבזור עשיר יותר, כגון שקע USB, בקרת אקלים מפוצלת, גג פנוראמי ועוד. גרסאות כפולות הנעה זמינות בשנתונים נמוכים או מתקדמים יותר ובשנים 2009-2014 שווק ניסאן קשקאי גם בגרסת "2+" שהוסיפה שורת מושבים שלישית לסך של 7 מושבים. זהו פיתרון טוב גם למשפחות הזקוקות ליותר מ-5 מושבים, אך על חשבון נפח תא המטען ובמקום  410 ליטר תקבלו 130 ליטר בלבד בגרסת הקשקאי +2.

ניסאן קשקאי

סוזוקי קרוסאובר

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 119 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 18.1 ק"מ לליטר / 14.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 80,000-90,000 שקל לשנתונים 2014-2015

סוזוקי זוכה להצלחה ארוכת שנים בשוק המקומי וגם הקרוסאובר הוא אחד מרבי המכר של המותג בארץ. הקרוסאובר חולק פלטפורמה עם הויטארה, אך בעוד לויטארה עיצוב המשדר שטח, הקרוסאובר נראה קצת כמו משפחתית האצ'בק מוגבה. איכות ההרכבה טובה יחסית, אך לא מצטיינת וגם איכות החומרים אינה מהגבוהות. תא המטען מציע נפח של 430 ליטר והאבזור טוב וכולל בקרת אקלים, הנעה ללא מפתח, העברת הילוכים מההגה ומראות מתקפלות חשמלית, מנגד דיבורית בלוטות' או מערכת מולטימדיה לא הגיעו כסטנדרט, ועל כן מומלץ לחפש רכבים שצויידו בכך. נוחות הנסיעה סבירה והיא לא מהמצטיינות, אך בידוד הרעשים טוב יחסית. המנוע אינו נמרץ כמנועי הטורבו הקטנים, אך התיבה הרציפה יודעת לנצל אותו היטב וכתוצאה מכך גם צריכת הדלק הטובה.

סוזוקי קרוסאובר

סובארו XV

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 114 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 15.8 ק"מ לליטר / 9.2 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-90,000 שקל לשנתונים 2014-2015

סובארו XV הוא אחד מרכבי הפנאי בעלי יכולת שטח מוכחת (יחסית. אחרי הכל הוא לא לנדקרוזר). מרווח גחון של 22 ס"מ ומערכת הנעה כפולה, מאפשרים לצאת איתו לטיולי שטח שהם קצת מעבר לשבילי כורכר. העיצוב נלקח הישר מהאימפרזה, אך איפור השטח כגון תוספות פסי ההגנה השחורים, מסילות הגג והחישוקים השחורים, בהחלט תורמים לאווירה. בפנים הרכב, העיצוב מיושן ואיכות החומרים אינה גבוהה, אם כי איכות ההרכבה טובה. נוחות הנסיעה סבירה ומעבר על שיבושי כביש גדולים או פסי האטה במהירות גבוהה מידי עלולים להעביר חבטה אל היושבים ברכב. בנוסף, גם בידוד הרעשים אינו מצטיין והתיבה הרציפה רועשת. גם בתחום הביצועים ה-XV אינו מצטיין והוא אינו מרגיש זריז או חזק (ישנה גם גרסת 2.0 ליטר, 150 כ"ס) ותא המטען בנפח 380 ליטר הוא הקטן מבין שאר הרכבים כאן. לצד זאת, אם יכולות שטח חשובות לכם, שווה לבדוק את ה-XV.

סובארו XV

יונדאי iX35

מנוע: 2.0 בנזין, 163 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 11.5 ק"מ לליטר / 10 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-90,000 שקל לשנתונים 2013-2014

יונדאי iX35 הוא השם שהותאם בשווקים מסויימים למחליפו של הטוסון וזאת כדי לרענן את התדמית שדבקה לו (בהמשך כידוע, יונדאי חזרו לשם טוסון גם בארץ). העיצוב החיצוני עדיין מודרני אם כי כבר לא מסובב ראשים ואיכות החומרים, גם בגרסאות שעברו מתיחת פנים, עדיין פשוטה ומחוספסת. כדי לשפר את המצב, חפשו את הגרסאות שהגיעו עם מערכת מולטימדיה ומצלמת רוורס. תא המטען ביונדאי iX35 הוא הגדול מבין שאר הג'יפונים הנסקרים כאן ונפחו עומד על 591 ליטר מרשימים. ההגה אינו מתכוונן לעומק, אך ניתן למצוא תנוחת נהיגה טובה. נוחות הנסיעה סבירה, אך התמרון העירוני מתבצע בקלות. המנוע פועל בצורה טובה וכך גם תיבת ההילוכים. יחדיו הם מאפשרים ל-iX35 להתנהל בקצב טוב והוא אף מרגיש זריז. בנוסף לגרסה זו, ישנן גם גרסאות כפולות הנעה, מנוע 2.4 ליטר עם 177 כ"ס ואף כאלו עם מנוע דיזל.

יונדאי iX35

פורד קוגה

מנוע: 1.6 ליטר טורבו-בנזין, 180 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 13 ק"מ לליטר / 10 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-90,000 שקל לשנתונים 2013-2014

פורד קוגה לא זכתה להצלחה סוחפת בישראל, בעיקר לנוכח מחיר רכישה כחדשה, אך כבר אז היה לה יתרון בולט בדמות מנוע טורבו חזק והנעה כפולה. המנוע מושך את הקוגה בצורה ליניארית ובקצב גבוה, בעוד ההנעה הכפולה תורמת בעיקר לאחיזה הגבוהה ואינה מיועדת לנסיעות שטח תובעניות. נוחות הנסיעה טובה וכך גם בידוד הרעשים המוצלח. לצד עיצוב חיצוני שאינו משדר אגרסיביות או מראה קשוח (יש יאמרו שזהו חיסרון בקטגוריה זו), עיצוב הפנים מודרני ואיכות החומרים טובה. גם בגרסת הבסיס של הקוגה האבזור מכובד וכולל אביזרים כגון בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור ליושבים מאחור ובגרסה היקרה יותר תקבלו פתיחה חשמלית לתא המטען (בנפח 456 ליטר) ללא מגע יד, אלא על-ידי הנפת רגל מתחת לפגוש. שימושי כשמגיעים בידיים עמוסות קניות או ילדים.

פורד קוגה

מיצובישי אאוטלנדר

מנוע: 2.0 ליטר בנזין, 150 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 15.3 ק"מ לליטר / 10.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-90,000 שקל לשנתונים 2014-2015

מיצובישי אאוטלנדר הוא כבר רכב די ותיק, העיצוב החיצוני מיושן ואיכות החומרים (גם בדגמים החדשים) משקפת את גילו. האאוטלנדר זוכה לביקוש רב בשוק היד השנייה. בהתאם, שמירת הערך גבוהה למרות שרכבים רבים נמכרו לציי הרכב וחברות הליסינג. בנוסף, גרסאות 5 המקומות נמכרות במחירים נמוכים לעומת גרסאות 7 המקומות המבוקשות יותר, אך גם כאן תוספת המושבים הינה על חשבון תא המטען 477 ליטר לעומת 128 ליטר בגרסאות שבעת המושבים. לאור ההיצע הרב, חפשו את הגרסאות המאובזרות ואת אלו שהותקנה בהם מערכת המולטימדיה המוצלחת של היבואן. נוחות הנסיעה טובה מאוד ונסיעת שבילים בהחלט באה בחשבון (אך לא יותר מזה), מה גם שישנן גרסאות כפולות הנעה. בדומה לרוב הרכבים בעלי תיבה רציפה, היא נוטה להרעיש תחת עומס וישנה גם רכינת מרכב בפניות, אך האאוטלנדר מרגיש בטוח.

מיצובישי אאוטלנדר

פולקסווגן טיגואן

מנוע: 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 150 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 14 ק"מ לליטר / 9.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-90,000 שקל לשנתונים 2013-2014

פולקסווגן טיגואן נחשב לאחד מרכבי הפנאי האיכותיים בשוק. העיצוב החיצוני אינו פורץ דרך, אלא שמרני משהו, וגם עיצוב הפנים יהיה מוכר לכל חובבי המותג. לצד זאת, איכות החומרים וההרכבה הינה מהטובה בקטגוריה, וכך גם נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים המרשימים. תא המטען בטיגואן מציע נפח שימוש העומד על 470 ליטר. המנוע הקטן והמוגדש גמיש ויחד עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים, הם מניעים את הטיגואן בצורה זריזה ונעימה. התנהגות הכביש אינה דינאמית וההגה אינו מתקשר, אך סך הכל יכולות ההתנהגות טובות ונשלטות.

פולקסווגן טיגואן

טויוטה ראב 4

מנוע: 2.0 ליטר בנזין, 158 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 13.2 ק"מ לליטר / 10 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 80,000-85,000 שקל לשנתונים 2010-2011

טויוטה ראב 4 הוא מוותיקי הקטגוריה וגם היום כרכב חדש הוא בין המבוקשים. בדגם מהשנתונים המתאימים לתקציב שהגדרנו, מדובר ברכב יחסית מיושן. לעומתו, קיה ספורטז' למשל, נראית מודרנית ומושכת הרבה יותר. מצד שני, המנוע בראב 4 נמרץ יחסית (אך התיבה הרציפה רועשת תחת מאמץ) וישנה הנעה כפולה קבועה, כך שהראב 4 מציע יכולת שטח מסויימת. חפשו את רמות הגימור פרימיום או פרימיום+ המציעות בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים, חיישני גשם ותאורה, בקרת שיוט ועוד. נפח תא המטען בראב 4 עומד על 410 ליטר. למרות גילו, ראב 4 נהנה מתדמית אמינות מופתית ומקהל לקוחות רחב ששומר אמונים לדגם. אם תמתחו מעט את התקציב, תוכלו להתקדם לדור הבא של הראב 4, שמציג שיפור ניכר באיכות החומרים ובעיצוב.

טויוטה ראב 4

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה