דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ראיון עם מאיר אוחיון, מנכ"ל אוטודיל



שנת 2013 הסתיימה עם עליה לא מבוטלת במכירות הרכבים החדשים, מה שמזרים עוד ועוד מכוניות למגרשי הטרייד אין. איך מתמודדים המגרשים עם העליה בהיצע? והאם במקרים כאלו נוצרות הזדמנויות עסקיות משתלמות עבור הצרכן? פגשנו לשיחה את מאיר אוחיון, מנכ"ל חברת אוטודיל שמספקת שירותי טרייד אין ליבואניות של סקודה, פולקסווגן, סיאט, אודי, פיאט ואלפא רומיאו, וגם לחברת פורשה.

אז איך אתם מתמודדים עם העליה בהיצע?
"לנו זה מצב טוב. ככל שהיבואן ימכור יותר, גם אני אמכור יותר. השנה היתה טובה מאוד גם אצל צ'מפיון מוטורס וגם אצל סמל"ת, ולאוטודיל זה בהחלט תרם. מכרנו ב-2013 כמעט 8,000 מכוניות, וזיהינו עליה בביקושים למכוניות קטנות וחסכוניות. אם פעם התמקדנו ברכבי יוקרה, כיום הדגש הוא על הרכבים הקטנים יותר.

אם היום מוכרים בחברה סקודה פאביה חדשה ב-100,000 שקל, אצלי אפשר לקנות אחת בת שנה עם 20,000 ק"מ במחיר נמוך הרבה יותר. זה אותו מוצר במצב כמעט חדש לגמרי, במחיר הרבה יותר זול. הצרכן מבין היום שעדיף לקנות רכב יד שניה מאשר רכב חדש. אפילו את החוויה, שהיא הערך המוסף של רכב חדש, אפשר היום לקבל גם באולמות התצוגה של חברות הטרייד אין".


"תנאי השוק מחייבים אותי להוריד מחירים". מאיר אוחיון / צילומים: רונן טופלברג
אנחנו יודעים שמחירי מחירון של רכב חדש לא תמיד רלוונטיים - יש הרבה מבצעים, יש שוק שלם של 0 ק"מ במחירים נמוכים. איך זה משפיע על הערך של המכוניות שלכם?
"בסופו של דבר, אנחנו כולנו נמצאים באותה סירה - והשוק מתנהל בצורה שקופה. הצרכן מבין היום יותר מתמיד, משווה מחירים באינטרנט וזה מחייב אותנו להתאים את עצמנו. אם רכב חדש נמכר פעם ב-100 אלף והיום הוא עולה 90 אלף במבצעים, ברור שאני כבר לא יכול למכור רכב יד שניה ב-80. אני חייב להוריד את המחירים. הפער בין הרכב המשומש לבין הרכב החדש תמיד ישאר, ואם המרווח נשאר זהה, אני צריך להוריד מחירים. הרווח נשחק לכולם".

היום מכונית משומשת נמכרת קרוב יותר למחירון לוי יצחק או למחירון של יד2?
"יד2 הוא האתר החזק בישראל למכירת רכב, אבל המחירון שלהם, לא נעים להגיד, הוא לא רלוונטי. כל עוד חברות הביטוח והבנקים לא מתייחסים אליו יש פה עוול והטעיה של הצרכן. אם אתה קונה רכב ב-70 אלף לפי מחירון יד2, ומחר הרכב שלך נגנב ואתה מקבל מהביטוח צ'ק של 60 אלף כי זה השווי שלו אצל לוי יצחק - אז אתה מבין שהטעו אותך. הדבר הכי טוב היה אם משרד התחבורה היה מוציא מחירון בעצמו".

"בסופו של דבר, הרכבים המבוקשים יותר בשוק נמכרים קרוב יותר למחירון של לוי יצחק, והרכבים הפחות פופולאריים נמכרים קרוב יותר למחירון של יד2. כמובן שזה גם תלוי בגורמים נוספים כמו מצב הרכב, הקילומטראז', היסטוריית התאונות וכו'".



היום אפשר להשיג מגוון עצום של רכבים מליסינג במחירים מצוינים, ואפשר בקלות למצוא שם רכבים עם ק"מ נמוך במצב טוב. האם זה דורש מכם להוריד מחירים כדי להתחרות שם?
"השוק יותר חזק מכולנו והוא קובע את החוקים. אם באלבר ימכרו שברולט קרוז ב-60 אלף, אז גם אני אמכור ב-60 למרות שאצלי הרכב הוא מבעלות פרטית. אבל גם צריך לדעת שרכב מיד ראשונה עם קילומטראז' נמוך לא תוכל לקנות במחירי שחיטה.

ישנן טענות של אנשים שמגיעים לטרייד אין ומרגישים ש"הורידו להם את המכנסיים". מה יכול לעשות הלקוח כדי לקבל מחיר הוגן על הרכב שלו?
"אני לא חושב שאנשים מרגישים ככה. היבואן בסופו של דבר רוצה למכור מכוניות חדשות - ואם הצרכן ירגיש מבחינה פסיכולוגית שקורעים אותו במחיר של הרכב שלו, הוא לא יקנה את החדש. השאלה היא כזאת - בכמה האוטו שלך נמכר בשוק? זה צריך להיות המחיר. היום השוק מאוד תחרותי, והמצב של הצרכן מעולם לא היה טוב יותר. מאזדה 3 היום נמכרת ב-30-40 אחוז מתחת למחירון, וזה רכב שפעם היה נמכר גם מליסינג במחירון. אם אתה קונה רכב במחיר הרבה יותר טוב, אז אתה איפשהו מפסיד וזה מתבטא גם בירידת המחיר של הרכב שלך".

אתם מוכרים לא מעט רכבי יוקרה, אבל במחירים של רכב יוקרה מיד שניה ניתן להשיג רכב חדש יותר ביבוא אישי. זה מכריח אתכם למכור רכבי יוקרה במחירים נמוכים יותר?
"אם אתה קונה רכב ביבוא אישי, ואתה פועל על פי חוק ולא מרמה את רשות המיסים ומזייף את החשבוניות - המחיר הוא כמו אצל היבואן. ברור שזה מצריך ממני לפעול בהתאם ולהוריד מחירים, זה השוק וזה המצב. היבוא האישי הוא כלי נשק שגרם להורדת מחירים".

אתם רואים את עצכם נכנסים למכירת רכב חדש באמצעות מכירה של עודפים מצ'מפיון מוטורס או אולי אפילו כיבואן עצמאי?
"אנחנו כבר היום מוכרים רכבים שנשארו במלאי של צ'מפיון מוטורס,אבל בשלב זה אני לא רואה אותנו נכנסים לייבוא. כשסובארו היתה על השולחן זה היה מעניין, ואולי בעתיד יהיו הזדמנויות נוספות. אני מאמין שגם היום הזה יבוא".

רכבים של צ'מפיון מוטורס סובלים מנחיתות תדמיתית, בגלל שיש רק שנתיים אחריות ושמועות על תקלות בתיבת ההילוכים הרובוטית DSG. אתם צריכים למכור לא מעט מכוניות כאלו.
"היה איזה עניין והיו תקלות בתיבות ההילוכים, וכבר חצי שנה זה מאחורינו. כל הרכבים שנמכרו בתקופה ההיא מגיעים עם 5 שנות אחריות על תיבת ההילוכים. מי שרוצה כמה שפחות תקלות, שיקנה רכב יפני. יהיו לו פחות תקלות, אבל הוא גם יהנה פחות. גם פלאפל זה טוב - לא חייבים עוף או סטייק. מי שיש לו קטע חרדתי, אני לא חושב שיתקרב לרכבים האלה. מי שקונה את המוצר הזה מודע למה שהוא קונה. זה קהל שאוהב את הרכב הגרמני, קונה איכות ומוכן לשלם על זה".

לסיכום, לאן להערכתך הולך השוק ב-2014?
"כל עוד מחירי הדלק גבוהים והמצב הכלכלי לא ברור, תימשך המגמה של מעבר למכוניות קטנות. גם העולם מתנהג ככה, ואני מאמין שלשם השוק ילך".

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם: 072-33-44-806

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
כפתור התקשרות מהירה לייעוץ לפני רכישת רכב
חזור למעלה