דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ראיון: האם סיטרואן בדרך לארה"ב?

Getting your Trinity Audio player ready...


עבור קבוצת פיג'ו-סיטרואן, תערוכת פריז היא המגרש הביתי. שם מוצגים בדרך כלל הדגמים החדשים והחשובים של הקבוצה, ומהעובדה הזאת ניתן ללמוד משהו מעניין על סיטרואן: הצגת הדגמים החדשים כרגע חשובה פחות, ובמוקד העניינים נמצאת ההנעה החשמלית. למעשה, סיטרואן לא הציגה אף דגם חדש בתערוכה הצרפתית - ובמקום זאת הוצגו גרסאות פלאג אין הייבריד ל-C5 איירקרוס המסקרן, והוכרזה הצהרה משמעותית לפיה בתוך 7 שנים כל דגם של סיטרואן יציע גם הנעה חשמלית או היברידית.

סיטרואן ספייסטורר קונספט

בתערוכה פגשנו את חאבייר פיג'ו, מי שאחראי בסיטרואן על אסטרטגיית המוצרים, ושמענו ממנו לא מעט הצהרות ורמיזות מעניינות באשר לעתיד החברה. הבשורה המעניינת ביותר נוגעת לכניסה לשוק האמריקאי - חאבייר לא מוכן להצהיר על כך באופן גלוי, אך אומר כי "אחד ממותגי קבוצת פיג'ו-סיטרואן יכנס לשוק בארה"ב", וחוזר על הטענה לפיה "סיטרואן תהפוך למותג גלובאלי" ו"נהיה בינלאומיים".


נפרדתם בשנים האחרונות משני דגמים חשובים: סיטרואן C4 וסיטרואן C5. האם הם יחזרו בעתיד? האם יעלמו מכוניות נוסעים נוספות לטובת רכבי הפנאי?

"תחום רכבי הפנאי נמצא עכשיו בצמיחה משמעותית, והוא ימשיך להיות תופעה עולמית. מכוניות כמו C5 איירקרוס ו-C3 איירקרוס יכולות להימכר בכל מקום בעולם. אבל אני לא חושב שיהיו לנו רק רכבי פנאי. במחקרים שלנו אנחנו רואים שישנן דרישות נוספות מצד לקוחות - ויהיו רכבי פנאי נוספים בהמשך שיענו עליהן - אבל לצידם ימשיכו להימכר גם רכבי נוסעים רגילים".

"השקנו 6 דגמים חדשים בשנתיים האחרונות ויש לנו פריסה מאורגנת היטב של היצע הדגמים: יש לנו C3 בסגמנט B, C3 איירקרוס בסגמנט ה-B SUV, C4 קקטוס בסגמנט C ואת C5 איירקרוס בסגמנט C SUV".

סיטרואן CXPERIENCE

רגע, אז אתה אומר שהקקטוס הוא לא רכב פנאי מבחינתך?

"לא. במסגרת מתיחת הפנים שינינו את אופי הדגם במטרה להפוך אותו לרכב האצ'בק ולשחקן בקטגוריית המשפחתיות".

מה יהיה רכב הפנאי הבא של סיטרואן? האם יהיה לסיטרואן רכב פנאי עם 7 מקומות, במקום הספייס טורר?

"אתה צריך לחכות עוד קצת, עדיין מוקדם לדבר על הצעד הבא. בכל מקרה נמשיך לחדש את ההיצע שלנו. כרגע אנחנו אמנם שומרים את הספייסטורר בהיצע שלנו כדגם 7 מקומות, אך בהחלט חושבים על הצעד הבא".

מה להערכתך יהיה נתח השוק של דגמי הפלאג אין הייבריד בשנים הקרובות?

"קשה לומר. זה תלוי בתשתית, במחירי הסוללות, במחירי הרכב. אנחנו מעריכים שזה יתפוס נתח משמעותי, ולכן הצהרנו שעד 2025 כל דגם של סיטרואן יהיה חשמלי או היברידי. זה כולל דגמים כמו סיטרואן C1".

עד לפני 10 שנים לסיטרואן עוד היו דגמים ספורטיביים. האם נראה את זה חוזר?

"ספורט הוא חלק מה-DNA של סיטרואן. אנחנו חושבים בימים אלו על הפוטנציאל של גרסאות ספורטיביות, אבל גם רוצים לשמר את הערכים שלנו - כך שכרגע אנחנו שמים את הפוקוס על תחום הנוחות".

סיטרואן CXPERIENCE

מה תרם לכם האיחוד עם אופל?

"מהזווית של סיטרואן? לא הרבה. התרומה באה לידי ביטוי עבור כל קבוצת PSA, שהרוויחה נפח מכירות גדול יותר. נושא הגודל הוא עניין חשוב בתעשיית הרכב, ואנחנו למעשה הגדלנו את המכירות ואת הפוטנציאל לשיתופי פעולה. בתוך פחות משנה אופל הפכה לרווחית, אחרי שנים רבות של הפסדים".

איך את רואה את ההיצע של סיטרואן בשנת 2030?

"יהיו לנו 8 דגמי מפתח שיימכרו בכל העולם. נהיה מותג מאוד בינלאומי, מאוד חשמלי. יהיה יותר איזון בין המכירות באירופה לבין המכירות מחוץ לאירופה". 

חאבייר פיג'ו

המשמעות היא שתיכנסו לשוק בארה"ב?

"קבוצת PSA אמרה שהיא מתכוונת לחזור לארה"ב עם אחד המותגים, אבל אנחנו עוד לא יכולים לומר עם איזה מותג זה יהיה".

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה