בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

קיה ספורטז': עכשיו עם מערכת מיקרו-היברידית

קיה ספורטז': עכשיו עם מערכת מיקרו-היברידית


קיה תשיק בקרוב מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט בקיה ספורטז'. המערכת משפרת את ניצול המנוע, צריכת הדלק ומפחיתה פליטת מזהמים. אצלנו עוד השנה



מאת רן סגל
 
קיה מוטורס העולמית תשיק באמצע 2018 מערכת מיקרו-היברידית 48V שתשולב לראשונה במנוע הדיזל של רכב הפנאי הקומפקטי והפופולארי קיה ספורטז'. החל משנת 2019 הדור השלישי והחדש של קיה סיד יהיה השני בין מגוון הדגמים של קיה שיציע את חטיבת ההינע החדשה ובהמשך תוטמע המערכת גם ברכבים נוספים מונעי בנזין.
 

איך זה עובד?

בשפת קיה מערכת מיקרו היברידית (או MHEV – Mild Hybrid Electric Vehicle) נקראת EcoDynamics+. הטכנולוגיה ההיברידית הקלה של קיה כוללת סוללת ליתיום-יון קומפקטית 0.46 קווט"ש 48 וולט ומתנע-גנרטור היברידי קל (MHSG). על ידי שליטה אלקטרונית ב-MHSG באמצעות מהפך (inverter), המערכת עוברת בצורה חלקה בין שני מצבים: "מנוע" ו"גנרטור". מערכת MHSG מחוברת באמצעות רצועה לגל הארכובה של מנוע הדיזל, מספקת בשעת האצה עד 10 קוו"ט של סיוע כוח חשמלי לחטיבת ההינע במצב "מנוע", ומקטינה את העומס על המנוע ואת פליטות המזהמים. במצב 'גנרטור', המערכת קוצרת אנרגיה קינטית מהרכב במהלך האטה ובלימה ומשתמשת בחשמל כדי לטעון את הסוללות.

קיה סיד
 

מה התועלת?

בדומה למערכות קיימות ביצרנים אחרים, גם מערכת המיקרו-היברידית של קיה תסייע למנוע הבעירה הפנימית בתוספת מומנט לשיפור הביצועים בזמן האצות חזקות או להקטנת העומס בהאצות קלות. בזמן גלישה או בלימה המערכת תתפקד כגנרטור ותטעין את הסוללה. כוח הסוללה יכול לשמש גם כדי להעניק תפקוד Moving Stop & Start. כלומר, אם הסוללה טעונה באופן מספק, המנוע ידומם באופן אוטומטי במהלך האטה ובלימה. המערכת מסוגלת להתניעו מחדש בצורה חלקה ובכל מצב כשהנהג לוחץ על דוושת ההאצה.
 
המערכת נשלטת על ידי יחידת בקרה אלקטרונית מתקדמת, המחשבת את השימוש היעיל ביותר באנרגיה הזמינה, ומבצעת התאמות בהתאם, תוך התחשבות ברמת הטעינה שנותרה בסוללות הרכב. שימוש במערכת מסייע בשיפור צריכת הדלק ומפחית מזהמים בשיעור של עד 4% לפי נוהל הבדיקה העולמי לכלי רכב קלים (WLTP), ועד 7% לפי מחזור הנהיגה האירופי החדש (NEDC).

קיה ספורטז
 

ובעתיד?

חטיבת ההינע ההיברידית הקלה 48 וולט היא הטכנולוגיה החדשה הראשונה שתושק כחלק מאסטרטגיית החשמול הרחבה יותר של קיה. הצגת חטיבת ההינע 48 וולט החדשה פירושה שקיה היא היצרנית הראשונה שמציעה לצרכנים טכנולוגיה היברידית, היברידית נטענת (פלאג-אין), חשמלית מלאה ו-48 וולט לכל רוחב מערך הדגמים שלה. קיה מתכננת להשיק 16 כלי רכב בעלי חטיבת הינע מתקדמת עד שנת 2025, כולל חמישה דגמים היברידיים חדשים, חמישה דגמים היברידיים נטענים (פלאג-אין), חמישה כלי רכב חשמליים מלאים, ובשנת 2020 - רכב חשמלי חדש עם טכנולוגיית תאי דלק.
 
מטלקאר, יבואנית קיה בישראל, נמסר כי הם במגעים מול היצרן לתחילת שיווק קיה ספורטז' דיזל MHEV לקראת סוף שנת 2018.

 
לדגמי קיה בישראל – קיה
 
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים