בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

פיג'ו ריפטר: המסחרית החדשה של פיג'ו

פיג'ו ריפטר: המסחרית החדשה של פיג'ו


פיג'ו חשפה את המסחרית הקטנה שלה, אחות תאומה לסיטרואן ברלינגו שמוותרת על השם "פרטנר". החידושים: קו העיצוב העדכני של פיג'ו, i-Cockpit, מערכות בטיחות מתקדמות והנעה כפולה



מאת רן סגל
 
אמרו להתראות לפיג'ו פרטנר וקבלו את פיג'ו ריפטר החדש, מחליפו של הפרנטר ואח כמעט זהה לסיטרואן ברלינגו ואופל קומבו. פיג'ו פרטנר הושק לראשונה בשנת 1996, במקביל לסיטרואן ברלינגו ומאז נמכר לצידה ואף מיוצר באותו המפעל שבספרד. גם בדור החדש ימשיכו הברלינגו והריפטר לחלוק את קו הייצור.
 
נוסף על כך, לאחר רכישת אופל על ידי קונצרן פיג'ו-סיטרואן, הוצגה לאחרונה גם האחות החדשה לצמד המסחריות המוכר – אופל קומבו החדשה.
 
פיג'ו ריפטר, בדומה לפרטנר שלפניו, עושה שימוש בפלטפורמה המשפחתית של היצרן, ובדור החדש מדובר על הפלטפורמה החדשה EMP2 שנמצאת גם בפיג'ו 308, 3008 וה-5008. הריפטר החדש יחשף באופן רשמי בתערוכת ז'נבה שתיפתח ב-8 במרץ והשיווק בעולם יחל ברבעון האחרון של השנה.

פיג'ו ריפטר - צד
 

מידות

מידותיו של פיג'ו ריפטר זהות לסיטרואן הברלינגו החדשה וגם הוא יוצע בשתי מידות מרכב; M ו-XL.
 
פיג'ו ריפטר במידה M הקצרה, צמח במידותיו לעומת הפרטנר היוצא. האורך הכללי צמח בכ-2 ס"מ ועומד על 440.3 ס"מ, הרוחב צמח בכ-4 ס"מ ועומד על 184.8 ס"מ (210.7 כולל מראות), הגובה עומד כעת על 187.4 ס"מ עם מוטות הגג. בסיס הגלגלים עומד על 278.5 ס"מ (צמיחה של 5.7 ס"מ) ונפח תא המטען גדל בלא פחות מ-100 ליטר ועומד כעת על 775 ליטר, לפני קיפול המושבים.
 
אורכו של דגם ה-XL הארוך יעמוד כעת על 475.3 ס"מ, גובהו על 187.9 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 297.5 ס"מ. נפח תא המטען של הגרסה הארוכה עומד על 1050 ליטר לפני קיפול המושבים 
 
בנוסף, ישנם תאים רבים הפזורים בתא הנוסעים, בנפח כולל של 186 ליטר. בגרסאות בעלות יכולת קיפול מושב הנוסע, מתקבל שטח הטענה באורך 2.7 מטר בגרסת M ועד 3.05 מטר בגרסת ה-XL.

פיג'ו ריפטר - מידות
 
 

מנוע

פיג'ו ריפטר יציע מבחר רחב של מנועים העומדים כולם בתקני הזיהום "יורו 6". בפיג'ו מוסיפים כי המנועים אף נבחנו על פי תקני הזיהום החדשים שיכנסו לתוקף בקרוב ומדמים נסיעות בתנאי אמת.
 
הריפטר יציע שני מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר, האחד מספק 110 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית בעלת 5 הילוכים, והשני מספק 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים (זמינה החל משנת 2019).
 
בתחום הדיזל יציע הריפטר 3 מנועי טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר. המנועים בהספקים של 75 ו-100 כ"ס ישודכו לתיבה ידנית בעלת 5 הילוכים ובהספק של 130 כ"ס לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים (גם היא תהייה זמינה משנת 2019).

פיג'ו ריפטר - אחור
 

עיצוב 

פיג'ו ריפטר החדש מעוצב על פי שפת העיצוב העדכנית של פיג'ו, עם הגריל האנכי וסמל האריה במרכזו, מסגרות פנסי הערפל ועיצוב הפנים של הפנסים. בהחלט מזכיר את החזית של ה-5008. המראה מהצד ומאחור כבר דומה יותר לסיטרואן ברלינגו החדשה אך עיצוב הפנים של הפנסים האחוריים זכה לעיצוב "טפרי האריה" הקיימים בשאר דגמי היצרן.
 
פנים הרכב לעומת זאת שונה במעט מהברלינגו. איזור הנהג מעוצב בהשראת קו ה- i-Cockpit של פיג'ו, עם הגה קטנטן ולוח שעונים שמוצב מעליו - כשמעליו אף תוצע תצוגה עילית.
 
בגרסאות מסויימות קיים גג זכוכית ענק עם קורה צפה בתקרה בעלת תאורה אישית, תאורת אווירה ותאי אחסון נוספים בנפח של 14 ליטר, זאת בנוסף לאפשרות הכוונון של השורה השניה, הכוללת שלושה מושבים נפרדים הנעים על מסילה, ניתנים לקיפול וגם להסרה.

פיג'ו ריפטר - דלת חלון
 

אבזור

בהתאם למקובל בתחום הרכבים הפרטיים, גם עולם המסחריות מקבל מסכי מולטימדיה, ובריפטר החדש נוכל למצוא מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם אפשרות חיבור לאינטרנט, כולל שקע USB וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, דלתות צד עם פתיחה חשמלית, חלונות חשמליים בדלתות האחוריות, מחשב דרך צבעוני בגודל 3.5 אינץ' בלוח השעונים, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי וחישוקי סגסוגת חדשים בגודל 17 אינץ'.
 
פיג'ו ריפטר עושה את הצעד המתבקש וכעת הוא יוצע עם מגוון רחב של מערכות בטיחות וביניהן: התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, התרעת עייפות לנהג, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה (בגיר ידני תפחית מהירות עד 30 קמ"ש), התרעת רכב בשטח מת, בלימה לאחר התנגשות (המערכת מתפעלת את הבלמים גם לאחר התנגשות, על-מנת לצמצם נזק משני), מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעה על חפצים בצידי הרכב בעת תמרון של הרכב בחניה למשל, מצלמת רוורס עם תצוגת "מבט על" של 180 מעלות ובקרת ייצוב לנגרר (לרכבים עם התקנה מקורית של היצרן).

פיג'ו ריפטר - פנים
 
בנוסף לכך יציע פיג'ו ריפטר, כבר בעתיד הקרוב, מערכת הנעה כפולה. בשלב הראשון תוצע מערכת Grip Control לשיפור האחיזה בתנאי דרך שונים כגון בוץ או חול וגם בקרת ירידה במדרון.
 
מקבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו בישראל, נמסר כי בשלב זה ייבוא הריפטר נמצא בדיונים מול היצרן.
 
 
לדגמי פיג'ו בישראל – פיג'ו
 
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב072-33-44-806
רכב חדשיד שניה

או:

מדוריםמדריכים