פורשה מקאן שוב מתחדש

פורשה מקאן שוב מתחדש


פורשה הציגה מתיחת פנים שנייה לרכב הפנאי פורשה מקאן עם עיצוב מעודכן ושדרוג למנועים. ההזמנות נפתחו - אצלנו בעוד 3 חודשים



מאת: רן סגל
 
פורשה מקאן הוא רכב פנאי וותיק למדי שהוצג כבר בסוף שנת 2013 בתערוכת לוס-אנג'לס, כאשר בשנת באמצע 2018 הוא עבר מתיחת פנים די מקיפה. כעת, 3 שנים בדיוק לאחר מכן, פורשה מציגה מתיחת פנים נוספת לג'יפון היוקרתי שיחגוג בקרוב 8 שנים.

פורשה מקאן
 
מאורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה בישראל, נמסר כי פורשה מקאן המעודכן יגיע לישראל באוקטובר 2021. כמו כן נמסר מחיר גרסת הכניסה יעמוד על 545,000 שקלים (הוזלה של 1,000 שקלים), מקאן S יעלה 615,000 שקלים (התייקרות של 5,000 שקלים) ומקאן GTS יעלה 755,000 שקלים (התייקרות של 22,000 שקלים).
 

עיצוב

פורשה מקאן המחודש מציג מספר עדכונים קלים לעיצוב החיצוני. הפגוש הקדמי עודכן עם עיצוב שונה לסבכה קדמית, לכונסי האוויר ולמיקום תאורת היום. מהצד ישנם 7 עיצובים חדשים לחישוקים הקלים כאשר 19" סטנדרטיים במקאן, 20" ב-S ו-21" ב-GTS, יחד עם מראות צד בעיצוב ספורטיבי שכעת סטנדרטיות בכל רמות הגימור.

פורשה מקאן
 
מאחור ישנו פגוש אחורי בעיצוב חדש הנוגע בעיקר לחלקו התחתון והמושחר שכעת עולה גבוה יותר ומציע כאופציה גימור "תלת מימדי" הזמין גם למגני הצד.
 
מבפנים השינוי כולל עדכון לצבר הכפתורים בקונסולה שבין המושבים שהפכו כעת לכפתורי מגע, הגה בעיצוב שנלקח מה-911, השעון האנלוגי במרכז הפך סטנדרטי ונוספו מספר אפשרויות התאמה לצבע הריפודים והתפירה.

פורשה מקאן
 

יחידות הנעה וביצועים

פורשה מקאן המחודש עבר שדרוג בקו המנועים כאשר כולם זכו לתוספות הספק ושיפור בביצועים. לכל המנועים משודכת תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים כבעבר.
 
גרסת הכניסה של המקאן ממשיכה עם מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים. ההספק עומד על 265 כ"ס, 13 כ"ס יותר ממנוע 2.0 הליטרים הקודם. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות, שיפור של חצי שנייה, וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-9.6 ק"מ לליטר.

פורשה מקאן
 
גרסת S עושה שימוש במנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 2.9 ליטרים המספק כעת 380 כ"ס, בדומה לגרסת ה-GTS היוצאת, ומדובר בתוספת של 26 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.6 שניות, שיפור של 0.7 שניות, וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-8.7 ק"מ לליטר.
 
גרסת ה-GTS עושה שימוש גם כן במנוע זהה אך ההספק עומד על 440 כ"ס, שיפור של 60 כ"ס לעומת הדגם היוצא. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.3 שניות (עם חבילת Sport Chrono), שיפור של 0.6 שניות. צריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-8.6 ק"מ לליטר.

פורשה מקאן
 
בפורשה מציינים כי מערכת המתלים והבולמים כוילה מחדש לטובת התנהגות כביש חדה יותר ותגובות היגוי משופרות, גם מערכת הבולמים האדפטיבית עודכנה בהתאם. גרסת ה-GTS מקבלת מתלי אוויר כסטנדרט המנמיכה את המרכב ב-10 מ"מ והם אף קשיחים יותר לעומת הדגם היוצא. חבילת ה-Sport תציע גם חישוקי 21 אינץ' ומערכת היגוי וקטורית משופרת.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מחיר הפורשה והטסלה 3 פרפורמנס זהה בארהב  בארץ הפורשה יקרה פי שניים. מעניין מאוד. אז למה לק...

וולקר ,21.07.2021

2. ל-1  על רכב חשמלי המס עדיין נמוך מאוד, 10%, כאשר מס רגי...

שכחת את מס קניה?,22.07.2021
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים