בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

פולקסווגן ג'טה היברידית בדרך לייצור



הגרסה ההיברידית של פולקסווגן ג'טה תעשה שימוש במנועי טורבו ובתיבת הילוכים רובוטית, ותגיע לצריכה מוצהרת של 19 ק"מ לליטר




מאת נועם ריין

לרוב אנחנו רגילים לראות מכוניות היברידיות מתוצרת יפן, בדרך כלל מבית מדרשן של טויוטה והונדה - אך כעת נכנסת לזירה הירוקה גם פולקסווגן, שמכוונת הפעם לשוק האמריקאי עם הגרסה ההיברידית החדשה של פולקסווגן ג'טה. גרסה זו אמנם לא תשפר משמעותית את נתוני תצרוכת הדלק לעומת גרסת ה-1.2TSI שנמכרת אצלנו ומגיעה ל-17.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן, אך בארצות הברית נמכרת הג'טה בדרך כלל עם מנועי 2,000 סמ"ק לפחות, כך שעבורם מדובר בבשורה חשובה.


פולקסווגן ג'טה הייבריד. ההבדלים בעיצוב מסתכמים בפגושים ובפנסים / תמונות יצרן

פולקסווגן ג'טה הייבריד תציג לראשונה שילוב של מנוע טורבו קטן נפח יחד עם מנוע חשמלי. מדובר במנוע ה-TSI המוכר של החברה, בנפח 1,400 סמ"ק, שבתצורה זו מספק 150 כ"ס. יחד עם המנוע החשמלי מתקבל הספק משולב של 170 כ"ס כבר בסל"ד נמוך, מה שמספיק לתאוצה נאה של 9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. בניגוד למרבית המכוניות ההיברידיות שמשווקות עם תיבת הילוכים רציפה, הג'טה ההיברידית תימכר עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים (DSG) לה יש 7 יחסי העברה.


מי שלא מצא את ההבדלים בחוץ, יפגוש אותם בלוח המחוונים

הטכנולוגיה ההיברידית של פולקסווגן דומה יותר לזו של טויוטה מאשר לתפיסה ההיברידית של הונדה. כמו טויוטה פריוס המתחרה, גם הג'טה ההיברידית תוכל לנוע באמצעות החשמל בלבד ובאופן חרישי לחלוטין עד למהירות של 70 קמ"ש ולמרחק של 2 ק"מ. לאחר מכן יצטרף לפעולה מנוע הבנזין, אשר ימשיך להיתמך על ידי המצברים שנטענים בבלימה. השילוב בין המנועים יניב צריכת דלק משולבת של 19.1 ק"מ לליטר, קצת פחות מרשים ממכוניות היברידיות מתחרות, אך לא רע  בכלל עבור משפחתית עם כ"ס.

פולקסווגן ג'טה ההיברידית מוצגת בימים אלו בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס, ולאחר מכן יחל השיווק בארה"ב. טרם ידוע אם המכונית תגיע גם לישראל.


לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. יפה!  נשמע טוב

אביבה,03.12.2012
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים