דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה ראפיד בישראל: רוצה לחנך את השוק

Getting your Trinity Audio player ready...


עלויות אחזקת המכוניות מטפסות. אם לפני מספר שנים משפחתית אוטומטית עלתה 114,000 שקל כיום הקטגורייה כבר מגרדת את ה-130,000 שקל והמחירים עוד צפויים לעלות. מחירי הדלק זינקו בכ-70% בתוך מספר שנים, ועלות שווי השימוש הכפילה עצמה. את הנתונים לא היינו צריכים לקושש ממשרדי ממשלה או ממכוני סקרים, את הנתונים הציגו נציגי סקודה בהשקת סקודה ראפיד החדשה שזה עתה נחתה בארץ. מבחינתם הראפיד היא התשובה לעלויות הרכב המטפסות.

סקודה ראפיד היא מכונית שהייתה אמורה להיות חלק ממה שנקרא קטגוריית המשפחתיות הקטנות. אבל השם "קטנות" מטעה. מאז הגעת פיג'ו 301 וסיטרואן C אליזה, ובייחוד לאור נחיתתה של הראפיד. הגודל הוא כבר לא ממש פרמטר אלא המחיר. ולכן נקרא לקטגוריה – קטגוריית משפחתיות מוזלות. הראפיד מציעה מימדים שקרובים מאוד למשפחתיות. מימד האורך עומד על 4.48 מ' (קצר מטויוטה קורולה ב-6 ס"מ), מימד הגובה הוא 1.46 מ' (בס"מ פחות משברולט קרוז) ובסיס הגלגלים זהה לקורולה ועומד על 2.60 מ'. רק במימד הרוחב הסקודה צרה ממשפחתיות רגילות בפער שנע בין 5 ל-10 ס"מ. אבל העובדה שהמימדים מעט קטנים יותר לא אומרים שהמרווח נפגע. המרווח הפנימי גדול ותא המטען עצום. נפחו עומד על 530 ליטר (כולל גלגל רזרבי), גדול משמעותית מרוב המכוניות משפחתיות.


סקודה ראפיד. תשכחו ממשפחתיות קטנות / צילומים: יצרן

גם מבחינת בטיחות אין לראפיד במה להתבייש. היא זוכה ל-5 כוכבים במבחני הריסוק האירופאים ומצויידת ב-6 כריות אוויר התקני "איזופיקס" (לעיגון כיסאות בטיחות לילדים), בקרת יציבות (כמחוייב בחוק) ואפשרות לניטרול כרית האוויר במושב הנוסע. בסעיף האבזור הראפיד מציעה פחות מהנהוג בקטגוריית המשפחתיות. אין בלוטות', כניסות USB, בקרת אקלים (בגרסת הבסיס) וגם איכותו של תא הנוסעים נמוכה ביחס למשפחתיות כמו פורד פוקוס או אופל אסטרה ברלינה. רמת האבזור לא מפנקת במיוחד. גרסת הבסיס (Ambition) מוצעת עם מזגן רגיל, מערכת שמע עם שליטה מההגה ומחשב דרך. גרסת ה-Elegance המאובזרת מציעה בנוסף גם בקרת אקלים, בקרת שיוט וחישוקי מגנזיום בקוטר 16".

אבל לסקודה יש קלף רציני ביד. יחידת ההנעה טובה משמעותית ממה שנהוג להציע בקטגוריית המשפחתיות. לראפיד מנוע טורבו בנפח 1,400 סמ"ק שמציע 122 כוחות סוס ב-5,000 סל"ד ומומנט מכובד של 20.3 קג"מ החל מ-1,500 סל"ד נמוכים מאוד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית, רובוטית כפולת מצמדים (DSG) בעלת 7 הילוכים. יחידת ההנעה תאיץ את הראפיד ב-9.5 שניות למאה ותביא אותה עד למהירות של 206 קמ"ש. גם צריכת הדלק יוצאת נשכרת עם ממוצע של 17.2 ק"מ לליטר. צריכת דלק טובה יותר ממרבית המשפחתיות כיום. בנוסף תציע סקודה גרסה ידנית מוזלת עם מנוע טורבו בנפח 1,200 סמ"ק. צריכת הדלק של מנוע זה תעמוד על 18.5 ק"מ לליטר.



מחיריה של הראפיד יחלו ב- 102,990 לגרסה הידנית. גרסת הבסיס עם מנוע ה-1.4 ותיבה אוטומטית תעלה 114,990 שקל ועבור חבילת האבזור תצטרכו להוסיף 4,000 שקל.

נציגי סקודה צופים גידול משמעותי במכירות סקודה לאור הגעת הראפיד החדשה. לדבריהם לקוחות רבים צפויים לעבור ממשפחתיות רגילות לסקודה ראפיד לאור שווי השימוש הנמוך שלה ומימדיה שמספיקים למשפחות. ציי רכב יעדיפו אותה בגלל צריכת הדלק הנמוכה ושמירת הערך היחסית שלה הנובעת ממחיר מחירון נמוך יותר. לשאלה האם ציי הרכב יחששו לרכוש את הראפיד מכיוון שיבואנית סקודה לישראל, חברת צ'מפיון מוטורס, מציעה רק שנתיים אחריות לרכביה התייחס מנהל חטיבת סקודה בחברת צ'מפיון מוטורס, ג'קי אביב. לדבריו בשקלול שנת אחריות אחת פחות עדיין לציי הרכב משתלם לקנות את הראפיד לאור החיסכון בדלק ובעלויות הקנייה שלה. המשלוח הראשון של הרכב, דרך אגב, כבר נמכר כולו.

להשוואה בין סקודה ראפיד למתחרותיה לחץ כאן

לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה