דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה בתערוכת ז'נבה: ג'יפון חשמלי ואוקטביה מונעת בגז

Getting your Trinity Audio player ready...


תערוכת ז'נבה הולכת ומתקרבת, ורגע לפני שנהיה שם - חושפות היצרניות עוד ועוד פרטים על המכוניות שיוצגו בתערוכה. לפני שבועיים דיווחנו על רכב הקונספט סקודה ויז'ן S, שאמור לייצג רכב פנאי עתידי עם 7 מושבים. מדובר בדגם חשוב במיוחד עבור היצרנית הצ'כית-גרמנית, וגם עבור השוק הישראלי אלו בשורות מעניינות.

העיצוב של רכב הקונספט, כפי שראינו באיורים, מזכיר את זה של הסופרב - והתמונות הרשמיות של רכב הקונספט מאשרות את ההשערות. הויז'ן S יהיה מבוסס על פלטפורמת ה-MQB של קונצרן פולקסווגן, כך שמדובר למעשה באח נוסף של פולקסווגן טיגואן וסיאט אטקה שנחשף רק לאחרונה. בניגוד אליהם, רכב הפנאי של סקודה יציע יותר מ-5 מקומות ישיבה: 6 מושבים יהיו ברכב הקונספט, ב-3 שורות, וסביר להניח שבגרסת הייצור נראה מושב נוסף.



חידוש מעניין נוסף שמציגה סקודה בדגם הזה היא הנעת פלאג-אין הייבריד. הג'יפון של סקודה יצויד במערכת הכוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר מלפנים, עם מנוע חשמלי צמוד בהספק של 40 קילוואט. נוסף על שניהם יהיה לרכב מנוע חשמלי מאחור המיועד לגלגלים האחוריים בהספק של 85 קילוואט, כך שלמעשה מתקבלת הנעת 4X4 בלי חיבור מכאני בין צירי הגלגלים. הנתונים מספרים על הספק כולל מרשים של 265 כוחות סוס, תאוצה של 7.4 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 52 ק"מ לליטר - מה שמושפע כמובן מטווח הנסיעה על סוללה בלבד, 50 ק"מ במקרה הזה.

סקודה אוקטביה RS 4X4
גרסת הספורט של האוקטביה, ה-RS, זכתה אצלנו (ולא רק אצלנו) בעבר לביקורות לא מאוד חיוביות, בשל תת היגוי שמתפתח מוקדם יחסית למכונית ספורטיבית מסוגה. חלק מהבעיה, כך אומרים, נפתרה בגרסת ה-230 כ"ס שמצוידת בדיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. כעת מגיעה גרסה נוספת שאמורה לפתור את העניין, ומציעה לראשונה הנעה לכל הגלגלים.

למרבה הצער, לא מדובר בגרסת הטורבו-בנזין שנמכרת בישראל אלא דווקא בגרסת הדיזל - שמצוידת במנוע 2.0 ליטר עם 184 כ"ס בסך הכל (לעומת 220 כ"ס בבנזין). האוקטביה הזו, שמצוידת בתיבת DSG, מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 7.6 שניות ומציגה צריכת דלק רשמית של 20.4 ק"מ לליטר. הנעה כפולה זה נחמד, רק חבל שקצת חסר לה כוח.



סקודה פאביה סטיישן - פנאי
גרסאות הסקאוט-ליין של סקודה מיועדות להעניק עיצוב בסגנון "ג'יפי" למכוניות נוסעים רגילות, לרוב בתצורת סטיישן. בחלק מהמקרים זה מלווה גם בהנעה כפולה או בהגבהה מסוימת של המרכב, אם כי במקרה של סקודה פאביה סקאוט ליין היצרנית לא מפרסמת על שינויים מכאניים כאלו.

גרסת הסקאוט ליין של סקודה פאביה תצויד במנועי בנזין בהספקים של 75, 90 או 110 כ"ס, ואילו הדיזל תוצע בהספקים שבין 75 ל-105 כ"ס.



סקודה אוקטביה על גז טבעי
גרסה נוספת של האוקטביה שלא רלוונטית כיום לשוק שלנו, אך בהחלט יכולה להיות כזו בעתיד הקרוב. סקודה אוקטביה G-TEC, כך היא מכונה, נוסעת על גז טבעי - וצורכת אותו בעלות של "פחות מ-4 יורו ל-100 קילומטר", כך על פי היצרנית. מכיוון שיתרון הגז נובע בראש ובראשונה ממחיר הגז עצמו ולא מצריכת הדלק, זה בעצם הנתון היחיד שיכול להמחיש את הפער בינה ובין אוקטביה רגילה.

סקודה אוקטביה G-TEC מצוידת במנוע TSI בנפח 1.4 ליטר, עם הספק של 110 כ"ס ותיבת DSG כפולת מצמדים. גם כאן ניתן לבחור בין גרסה רגילה וגרסת סטיישן.


לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה