בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

סובארו XV: עכשיו בגרסה היברידית נטענת

סובארו XV: עכשיו בגרסה היברידית נטענת


סובארו תציג בתערוכת לוס אנג'לס את הרכב ההיברידי-נטען הראשון שלה. בישראל ב-2020



מאת רן סגל
 
סובארו תציג בתערוכת לוס אנג'לס את סובארו Crosstrek (שמו האמריקאי של ה-XV) בגרסת PHEV. הדור הראשון הוצג בשנת 2011 ונקרא אז אימפרזה XV, והיה בעצם גרסה מוגבהת של ה-B3 בזמנו. בהמשך הגיע הדור השני והיה בישראל לאחד מרכבי הפנאי הנמכרים ביותר ואילו הדור השלישי הוצג לראשונה בשנת 2017. כעת חשפה סובארו פרטים על הרכב ההיברידי הראשון מתוצרתה.

סובארו XV היברידי
 

מנוע וביצועים

סובארו XV פלאג אין הייבריד עושה שימוש במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המוכר מה-XV הרגיל, אך ההספק המשולב לשני המנועים עומד על 150 כ"ס בלבד - לעומת 156 בגרסת הבנזין הרגילה. למנוע הבנזין משודכים שני מנועים חשמליים בטכנולוגיית StartDrive. מנוע אחד מתפקד כסטרטר למנוע הבנזין ומאפשר לו לעבוד כגנרטור לטעינת הסוללה, ואילו המנוע השני מניע את הרכב במצבי הנהיגה Hybrid או EV (משולב או חשמל בלבד). ל-XV פלאג אין הייבריד תיבה רציפה וההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה בשניה ואורכת 9.4 שניות.

סובארו XV היברידי
 
לסובארו XV ההיברידי ישנה סוללת ליתיום-איון בקיבולת 8.8 קווט"ש, המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-27 ק"מ. במצב חשמלי מסוגל סובארו XV להגיע עד למהירות של כ-105 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 38.2 ק"מ לליטר (בהתחשב בתנאי המדידה המקובלים) וצריכת הדלק של מנוע הבנזין לבדו עומדת על 12.3 ק"מ לליטר.

סובארו XV היברידי
 
ל-XV הייבריד מערכת בלמים נשלטת אלקטרונית המנתבת את כוח הבלימה בין הבלמים המכאניים לבלמים הרגנרטיביים. כמו כן הוא מצוייד גם במערכת חלוקת מומנט וקטורית המבצעת בלימות עדינות לגלגל הפנימי ובכך מסייעת לרכב בשיפור התנהגות הכביש בעת ביצוע פניות. כמובן שישנה גם מערכת ההנעה הכפולה המוכרת מה-XV הרגיל.
 
 

מידות ועיצוב

מידותיו החיצוניות של ה-XV פלאג אין הייבריד אינן שונות מהדגם הרגיל. מרווח הגחון נותר זהה ועומד על 22 ס"מ וזאת בעקבות מיקום הסוללה מתחת לתא המטען. המשקל הכללי לעומת זאת צמח באופן משמעותי ועומד על 1690 ק"ג, שהם 251 ק"ג יותר מגרסת 2.0 ליטר הרגילה.

סובארו XV היברידי
 
סובארו XV פלאג אין הייבריד קיבל מספר מאפיינים עיצוביים יחודיים כדי להראות לכולם שמדובר בגרסה היברידית. יחידות התאורה הקדמיות בעלות טבעות כחלחלות, גימור בצבע כסף מטאלי לגריל הקדמי, לתחתית הפגוש הקדמי ולפנסי הערפל. מסילות הגג בצבע שחור מבריק, חישוקים יחודיים בגודל 18 אינץ' וצבע חדש נוסף למבחר - כחול פנינה "לגונה". גם פנים הרכב נהנה מהעיצוב הייחודי. ישנם מושבי עור בצבע אפור בשילוב תפירה כחולה, דיפוני הדלתות ומשענת היד בעלות תפירה כחולה.

סובארו XV היברידי
 

אבזור ובטיחות

סובארו XV פלאג אין הייבריד מצוייד במערכת מולטימדיה בגודל 8 אינץ' כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, כניסה והנעה ללא מפתח, שני שקעי USB מאחור, גלגל הגה מצופה עור ומחשב דרך בגודל 4.2 אינץ' בלוח המחוונים.
 
כאבזור נוסף ישנם גם מושבים מחוממים, מראות מחוממות, גג שמש חשמלי, גלגל הגה מחומם, מערכת ניווט מקורית ומערכת שמע מבית Harman Kardon בהספק 432 וואט עם 8 רמקולים. כמו כן סובארו תציע אפשרות להפעלת בקרת האקלים מרחוק, ללא הנעת הרכב ותצוגת מצב טעינת הרכב - כך משתמש הרכב יוכל לנהל ביתר קלות את תכנון הנסיעה.

סובארו XV היברידי
 
בתחום הבטיחות מצויד סובארו XV פלאג אין הייבריד במערך הבטיחות EyeSight הכולל התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית כולל שליטה בדוושת הגז למניעת האצה פתאומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, תאורה עוקבת פנייה, מצלמת רוורס והתרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי וצליל מנוע מלאכותי הפועל במצב חשמלי ובנסיעה של מתחת ל-32 קמ"ש.

סובארו XV היברידי
 
סובארו XV פלאג אין הייבריד יוצג בתערוכת לוס אנג'לס שתיפתח לציבור ב-30 בנובמבר ותימשך 10 ימים. מסמל"ת, יבואנית סובארו בישראל, נמסר כי ישנם מגעים עם היצרן לגבי שיווק הדגם בישראל, אך בכל מקרה זה לא יקרה לפני שנת 2020.
 
לדגמי סובארו בישראל – סובארו
 
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים