דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניתוח שוק: רכבי פנאי עד 100,000 שקל

Getting your Trinity Audio player ready...

אנחנו מנסים להיזכר מתי, אם בכלל, הוצעו בארץ רכבי פנאי במחירים נמוכים כמו היום. רמת המחירים של רכבי הפנאי הולכת ויורדת. לפני קצת יותר מעשור, רכב פנאי כמו טויוטה ראב 4 או מיצובישי אאוטלנדר עלה למעלה מ-200 אלף שקל. באמצע העשור הקודם, כשיונדאי טוסון הראשון הגיע לארץ, המחירים התייצבו סביב מחירה של מכונית מנהלים - משהו כמו 160,000 שקל. גל של ג'יפונים קטנים שהגיע לישראל לפני כ-3 שנים הצליח להוריד את המחיר לטווח שנע בין 120 אלף ל-140 אלף שקל, תלוי בגודל ובדגם.

הורדת המחירים הובילה לגידול מדהים במכירות. בשנה שעברה הרכב הנמכר במדינה היה רכב פנאי (קיה ספורטז') וברשימת הרכבים שנמכרו בלמעלה מעשרת אלפים חתיכות היו עוד שני רכבי פנאי אחרים. את הרעב של ציבור הלקוחות למכוניות פנאי, כך נראה, אי אפשר להשביע.

ועכשיו, בתוך זמן קצר, הופיעו מספר ג'יפונים במחיר שנמוך מ-100,000 שקלים. תמורת מחיר של סופר מיני ממוצעת, אפשר למצוא רכבי פנאי לא רעים בכלל. חלקן אמנם מצוידות בגיר ידני, אבל יותר ויותר אופציות אוטומטיות נכנסות לרשימה.

כבר לא מעט זמן מסתובב פה סוזוקי ג'ימני הותיק. הג'ימני הוא לא רכב פנאי קלאסי. יש לו שלדת סולם, הנעה כפולה, ויכולת שטח מופלאה, אבל מצד שני לג'ימני אין התנהגות כביש בטוחה או נוחות נסיעה טובה, והוא גם מאוד צפוף. המחיר? 100 אלף שקל לגרסה הידנית וכ-120 לגרסה האוטומטית. 

סוזוקי ג'ימני

ההגעה של דאצ'יה דאסטר בגרסתה האוטומטית, לפני זמן קצר, אמורה לשבור את השוק בכל הקשור לרכבי פנאי "אמיתיים". לדאסטר אין הנעה כפולה בגרסה הזאת, אז שטח טכני לא יהיה בתפריט, אבל יש לו מרווח גחון מעולה, יכולת שבילים מאוד מרשימה ומרחב פנימי ענק ביחס למחיר. המחיר הוא לא פחות מסנסציוני – 100,000 שקל, וזה עוד עם מנוע הדיזל המצויין. אם פעם בהתלבטות בין סופר מיני חדשה לג'יפון משומש נכנס השיקול של צריכת הדלק הגבוהה בג'יפון, הדאסטר האוטומטי פותר גם את הבעיה הזו ומציג צריכת דלק נהדרת.

דאצ'יה דאסטר

עוד רכב שהושק במחיר מפתיע הוא סוזוקי איגניס. 74,000 שקל תעלה הגרסה הידנית ורק 85,000 תידרשו לשלם עבור האוטומטית. האיגניס גדול ממכוניות מיני, אבל לא בהרבה. למעשה הוא הראשון להיכנס לעולם רכבי המיני-פנאי, אם לא מחשיבים את אופל אדם רוקס המסוגננת והיקרה. מעבר לתנוחת הישיבה הגבוהה, האיגניס מגיע עם אבזור די מרשים, צריכת דלק חסכונית ומחיר מעולה. 

סוזוקי איגניס

סיטרואן קקטוס היא אחת מאותן מכוניות קטנות שיכולות להקרא מכוניות פנאי. היא זהה באורכה וברוחבה (פחות או יותר) לפיג'ו 2008 ומציעה בסיס גלגלים יותר גדול. בניגוד לפיג'ו היא נמוכה משמעותית, נראית פחות קשוחה אבל יש לה את העיצוב הנכון כדי להחשב רכב פנאי. המחיר לגרסאות הידניות נע בין 89,000 ל-104,000 שקל, ובמבצעים המזדמנים היא גם מוזלת לאיזור ה-80,000 שקל. בקרוב צפוייה להגיע הגרסה האוטומטית שלה והצפי הוא למחיר תחרותי לג'יפונים המוזלים.

סיטרואן קקטוס

אחרונה מבין רכבי הפנאי שעליהם תקבלו עודף ממאה אלף שקל היא דאצ'יה סנדרו סטפווי. הסנדרו מציעה מימדים גדולים יחסית, הנעה קדמית בלבד ותיבה אוטומטית רובוטית עם מנוע הטורבו-בנזין, או תיבה ידנית עם מנועי בנזין ודיזל. מעבר לפלסטיקה הקשוחה מסתתר גם מרווח גחון מכובד ביותר –20.7 ס"מ! מחיריה מתחילים ב-69,500 שקל ומטפסים עד ל-78,000 בגרסת הטורבו בנזין הרובוטית. 

דאצ'יה סנדרו סטפווי

מגמות
אם עקבתם עד לכאן, אתם יכולים לשים לב למגמת האוטומציה של הקבוצה. יותר ויותר מכוניות נכנסות לסביבת המחיר הנמוכה ובקרוב לכל הקבוצה יהיו גרסאות עם תיבת הילוכים אוטומטית.

למה זה משמעותי? כי הג'יפונים המוזלים האלו מצליחים למכור לא רע. כמעט 2,000 דאסטרים נמכרו עד כה בשנתיים ורבע, בגרסאות הידניות בלבד; גם הקקטוס, שעדיין לא מוצעת בגרסה אוטומטית, מכרה למעלה מ-1,200 כלי רכב מאז הגעתה לישראל. 
דאצ'יה סנדרו מכר עד כה מעל 3,000 יחידות, מהן כ-35% אוטומטיות (במשך שנה וחצי הוא נמכר בגרסה ידנית בלבד). ב-2017 עד כה נמכרו 55% מה-Stepway כאוטומטיים.

המשמעות היא שכניסתם של הדאסטר והקקטוס בגרסאותיהם האוטומטיות, לצד האיגניס אוטומטי שזה עתה הגיע, תגביר משמעותית את קצב המכירות ואת כמות הרכבים שיעלו על הכביש.

כל הנתונים מצביעים על רכבי הפנאי במחיר של עד 100 אלף שקל כקבוצה שתעשה בשנה הקרובה את קפיצת המדרגה שלה. אמנם חצי שנה כבר עברה, אבל רמת המחיר הנמוכה וכניסתן של התיבות האוטומטיות לדגמים הותיקים צפויות להזניק את המכירות בקטגוריה ולשנות בעוד כמה מעלות את הכיוונים ששוק הרכב פונה אליהם.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה