דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מסירות חודש אפריל: הקוריאניות עדיין מובילות

Getting your Trinity Audio player ready...



חג הפסח הקדים השנה וחל כבר בחודש מרץ. השינוי בתאריך החג, שאנחנו חוגגים בדרך כלל באפריל, השפיע באופן משמעותי על נתוני מסירות כלי הרכב החדשים. בעוד בחודש מרץ 2013 חלה ירידה של 13% ביחס למסירות הרכב באותו חודש אשתקד, בחודש אפריל זינקו מסירות הרכב ב-20% ועמדו על 17,274 רכבים בסך הכל.

החברות המובילות

בראש הרשימה עומדת יונדאי שמסרה באפריל 3,105 כלי רכב, עליה של 48% ביחס לחודש אפריל 2012, ויותר מכפול מהשנייה בטבלה. מתחילת השנה מסרה יונדאי סך הכל 12,529 כלי רכב, שמשקפים עליה של 9% בסך הכל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. נתוני המסירות של יונדאי מעניינים מכיוון שביונדאי לא היו השקות יוצאות דופן השנה. למעשה החדשות הגדולות ביותר מבחינת יונדאי נוגעות למחירי הרצפה בהם נמכר הג'יפון IX35. נראה שהאטרקטיביות לה זוכה החברה הקוריאנית נובעת בעיקר מהמחירים אותם היא מציעה לחברות הליסינג השונות.

השנייה בטבלה, קיה, מסרה 1499 כלי רכב החודש ו-6,872 מתחילת השנה. בניגוד לגידול שנרשם ביונדאי בקיה דווקא נרשמה התכווצות עם 13% פחות מכוניות שנמסרו ביחס לאפריל 2012 ו-9% פחות בהתחשב בנתון המצטבר מתחילת השנה. בקיה יכולים להתנחם בעובדה שדירוגה בין חברות הרכב עלה במקום אחד ביחס לשנה שעברה, אז היא דורגה במקום השלישי. גם טויוטה טיפסה מקום אחד ועלתה למקום אותו פינתה קיה. טויוטה מסרה באפריל 1,362 כלי רכב (גידול של 3%) וסך הכל השנה גדלה ב-6%. בטויוטה יוכלו, אולי, לזקוף את השיפור במסירות להגעת הג'יפון ראב 4 באמצע מרץ ולמכירותיה של האוריס החדשה מתחילת השנה.

את המקום הרביעי תופסת חברת פורד, שירדה אליו מהמקום השני אשתקד. החודש נמסרו 1,321 פורדים ומתחילת השנה – 5,726 (ירידה של 8% ו-25% בהתאמה). עיקר המסירות של פורד רשומות על שמה של הפוקוס אשר לא פחות מ-4,512 רכבים מסוגה נמסרו מתחילת השנה (78%! מכלל מסירותיה של החברה האמריקאית). יש להניח שנתונים אלו ישתפרו בחודשים הבאים לאור המחיר האטקרטיבי בו מוצעת פורד פיאסטה לאחר שעברה מתיחת פנים.


פורד פוקוס. מנייה בטוחה עם 78% מכלל מכירות המותג

את העשיריה הראשונה סוגרות סקודה (1,125 כלי רכב, עלייה של 85% במסירות ביחס לאפריל אשתקד), ניסאן (954 כלי רכב, עלייה של 37%), רנו (884 כלי רכב, עלייה של 73%), מאזדה (811 כלי רכב, עלייה של 161%), פולקסווגן (719 כלי רכב, ירידה של 20%) וסוזוקי (659 כלי רכב, ירידה של 12%).

המשפחתיות שבדרך

הגעת פיג'ו 301 וסיטרואן C אליזה בתחילת השנה יחד עם נחיתתה של סקודה ראפיד לאחרונה יצרו תחושה שהנה עוד רגע המשפחתית המסורתית מתחלפת במשפחתית מוזלת. את עיקר הפגיעה מהגעתן של המתחרות החדשות היו אמורות לספוג דווקא יונדאי וקיה שיושבות בדיוק באותה משבצת ומציעות נתוני מרחב מעט פחות מוצלחים. בחודש אפריל מסרה הראפיד 116 רכבים וסך הכל 176 מאז הגעתה בחודש מרץ. פיג'ו 301 מסרה החודש 56 מכוניות בלבד ו-493 מתחילת שנה. האחות התאומה – סיטרואן C אליזה, מסרה 39 ו-403 בהתאמה, בעוד יונדאי i25 מסרה 456 מכוניות רק בחודש אפריל וקיה ריו סדאן מסרה 276 יחידות.


סקודה ראפיד. נכנסת לעניינים?

לפחות נכון לעכשיו, ולאור נתוני המסירות החלשים יחסית של המשפחתיות המוזלות מבית סקודה ופיג'ו, נראה שמהפכת המשפחתיות החדשות עוד לא החלה אבל רק בחודשים הקרובים נדע באופן יותר ברור האם מדובר ברוב מהומה על לא מאומה או בשינוי עמוק ומהותי בשוק הרכב הישראלי שרק החל להתגלגל.



מי מפחד ממיסים?

שוק היוקרה הישראלי עבר שינוי עמוק עם העברת הבעלות על מותג ב.מ.וו מידיה של "קמור" ל"דלק מוטורס". המהלך של "דלק מוטורס" שכלל הורדת מחירים ומחירון קבוע השפיע על כל שוק היוקרה ונתוני המסירות מראים שגם הצרכנים מגיבים בהתאם. שיאנית המכירות נותרה אודי שמסרה החודש 219 כלי רכב וסך הכל 1,052 מתחילת שנה (גידול של 63% ו-25% בהתאמה), מרצדס העבירה לידי לקוחותיה 131 מכוניות חדשות החודש ו-688 השנה (102% ו-99% בהתאמה) בעוד ב.מ.וו רושמת 110 מסירות החודש ו-660 השנה (59% ו-42% בהתאמה). אם נכניס גם מותגים שנספרים בתחום המסירות הכוללת כמו סמארט במרצדס (54 מסירות השנה) ומיני בב.מ.וו (154 מסירות השנה) היתרון במסירות יעבור לחברה הבאווארית שמסרה 814 מכוניות לעומת 742 של החברה בעלת הכוכב המשולש. שאר מותגי היוקרה אף הם שיפרו עמדות. לקסוס מסרה שנה 225 מכוניות (גידול של 38%) וולו מסרה השנה 222 מכוניות (8%), ופורשה מסרה 25 מכוניות (32%). מותגים אחרים כמו אינפיניטי ויגואר חוו דווקא ירידה במסירות. מעניין לראות האם "מס היוקרה" שיחול על מכוניות שמחיריהן מעל 300 אלף שקל ישפיע בצורה זו או אחרת על נתוני המסירות של חברות היוקרה השונות.


מרצדס A קלאס. האם היא האחראית להכפלת מסירות המותג הגרמני?


מספיק בקושי


יחד עם השיפור הניכר במכירת המכוניות היו גם חברות שמסירותיהן נחלשו באופן משמעותי. הבולטות (למעט פורד, סוזוקי ופולקסווגן בהם כבר עסקנו) הן סיאט ופיג'ו. אם במקרה של סיאט, לה היצע דגמים דל ודי מיושן, עוד ניתן להבין את הצניחה במסירה (433 מסירות החודש, שמשקפות ירידה של 37%). במקרה של פיג'ו המצב פחות ברור. לצד ה-301 החדשה מוצעת ה-208 שהושקה בתחילת השנה ויחד הן היו אמורות לתת לפיג'ו דחיפה קדימה. בפועל מתחילת השנה מסרה פיג'ו 1,674 מכוניות (ירידה של 38%) והחודש היא ירדה בכמעט 50% ביחס לאפריל אשתקד. סיטרואן, האחות מבית, מסרה באפריל 552 מכוניות (גידול של 112%) מה שמסייע ליבואן להתמודד עם הירידות החדות במכירות הדגמים עם סמל האריה.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה