דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מנכ''ל NVIDIA: עד 2020 ייסעו בערי העולם מוניות אוטונומיות

Getting your Trinity Audio player ready...


"ישראל היא מדינה כל כך נפלאה. כלי הרכב האוטונומי? ישראל היא חלק כל כך משמעותי בו". כך אמר מייסד ומנכ"ל חברת NVIDIA, ג'נסן הואנג, שביקר בישראל. ולמה אנחנו מספרים על חברת NVIDIA? כיוון שיש אומרים שזו החברה החשובה ביותר בעולם כיום, בפיתוח טכנולוגיות של רכב אוטונומי.

לפני כולם, את החברה הזו מכירים שליטי הגיימינג, משחקי המחשב. כרטיסי המסך, או הכרטיסים הגרפיים, של NVIDIA ידועים מזה עשרות שנים ככמה מהטובים בתעשייה וגם כמי שנעשו נגישים יחסית לציבור הרחב.

ומה הקשר לנהיגה אוטונומית? חישבו רגע על משחק מחשב משובח, למשל בהקשר שאנחנו באייקאר אוהבים - מכוניות. משחקים כאלה עשירים בכלי רכב מסוגים שונים, הנהוגים בידי נהגים שונים שנתקלים במגוון אינסופי של סיטואציות - מנהיגת מירוצים ועד לנסיעה וירטואלית ברחוב צדדי בעיר גדולה.

כרטיסי מסך הם כיום מחשבים-מעבדים בפני עצמם והמומחיות של NVIDIA לנתח תמונות, סיטואציות ולעבד כמות גדולה מאוד של מידע מציאותי, עם מרכאות או בלעדיהן, כל אלו הביאו את החברה הזו להתמחות חריגה בפיתוח עיבוד, ניתוח ואינטליגנציה מלאכותית בכלל של נסיעות אוטונומיות. NVIDIA מתחרה בעיקר בצמד אינטל-מובילאיי וגם בחברת קוואלקום, שגם היא מפתחת מעבדים ועוסקת בקדחתנות בפיתוח חשיבה ממוחשבת לרכב אוטונומי. מול חברות רבות שעוסקות בעיניים, בידיים וברגליים של המכונית האוטונומית, השלוש האלה מפתחות את המוח.

כנס NVIDIA

הקטע הוא שלמרות ש-NVIDIA היא מהמובילות בעולם בתחום הזה, אם לא המובילה מכולן, המנכ"ל הואנג מתייחס לרכב האוטונומי רק כאחד מסדרה של פיתוחים שהחברה עוסקת בהן. העיסוק העיקרי שלהם בכל מה שקשור בשנים הבאות עלינו, לטובה - בתקווה, הוא למידה עמוקה, בינה מלאכותית ועולם וירטואלי. "כיום המחשב לומד לבד והתוכנה כותבת תוכנה", הוא אומר.

כך הוצגה מעבדה הולוגרפית וירטואלית (Holodeck, בלשונו) שבה יכולים לעבוד ביחד כמה מפתחים או עובדים, למרות שהם נמצאים בקצוות שונים של העולם וחובשים משקפי ראייה וירטואלית. הואנג מדבר על עננים שמאפשרים עבודה משותפת של אנשים רחוקים זה מזה ועל יכולות עיבוד מהירות במיוחד, שמאפשרות הרצת נתונים בקצב כל כך מהיר, שחישובים שעד לאחרונה היו דורשים שבועות, חודשים ואפילו שנים, יכולים להתבצע כעת בתוך דקות או שניות.
והוא מדבר גם על מכוניות רובוטיות. כך, למשל, פיתחה NVIDIA מערך מיחשוב קטן, קל וחסכוני באנרגיה שאפשר להציב בתוך מכונית. המערך הזה קטן מידות, אבל מכיל לא פחות מ-200 מעבדים ומחליף מערך גדול ומסורבל שדרש שימוש בתא המטען כולו עד כה.

הואנג מגדיר באופן מקורי את פיתוח הרכב האוטונומי: "צריך ללמד את המכונית להתנגש באובייקטים אחרים בצורה טובה". כוונתו? שמחשבי המכונית מקבלים מידע על המוני אובייקטים סביב המכונית ומערך העיבוד צריך להבין כיצד "לפגוש" כל אחד מהאובייקטים האלה ואיזו חשיבות יש לייחס לכל אחד מהם.

כנס NVIDIA

עד כמה מהר יגיעו לעולם מכוניות אוטונומיות? לעומת הסקפטיות של שחקנים רבים בתעשייה "הישנה" של המכוניות, הואנג מאמין שזה בכלל לא רחוק. "כלי רכב אוטונומיים יגיעו לכביש הרבה יותר מהר ממה שחשבנו. ב-2019 כבר ייצאו לעולם פיילוטים של מוניות רובוטיות (RoboTaxis, כלשונו א.ב) ועד 2020 ייסעו בערי העולם מוניות רובוטיות מסחריות".

ואי אפשר בלי עצה עסקית טובה, מצדו של מי שמנהל כיום חברה ששוויה גדול יותר מזה של פורד, GM או טסלה: "אני מתענג מכשלון. אני מקווה שהוא יגיע הכי מהר שאפשר, כדי שאוכל ללמוד ממנו כבר".

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה