דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחני ריסוק: המסחריות של פיג'ו, סיטרואן וטויוטה מצטיינות

Getting your Trinity Audio player ready...


בואו נודה באמת, התפקיד של רכבי עבודה הוא לעבוד. גינונים כמו צריכת דלק, עיצוב ובטיחות נשאיר למכוניות שכל העבודה שלהן היא לשנע את אותם הנוסעים עליהם הן אמורות להגן. מה שמסתבר הוא, שהתפיסה הזו די רווחת בקרב יצרניות הרכב השונות ומאז תחילת שנות האלפיים, אז החל לעבוד ארגון Euro NCAP ולבחון את רמת הבטיחות של מכוניות, רק דגמים בודדים הצליחו "לגרד" ציון של חמישה כוכבים. רוב רובן של המכוניות שנבחנו בקטגוריה הזו - הן וואנים והן טנדרים - הסתפקו בשלושה כוכבים ואף פחות.

מבחן ריסוק פיגו טרוולר סיטרואן ספייסטורר טויוטה פרואייס
שלישיית המסחריות של פיג'ו-סיטרואן-טויוטה קובעת רף חדש בבטיחות מכוניות מסחריות / צילום: Euro NCAP

היום נוספו לרשימה המכובדת מאוד (והקצרה מאוד) שלישיית המסחריות התאומות פיג'ו טרוולר, סיטרואן ספייסטורר וטויוטה פרואייס שפותחו יחדיו במסגרת שיתוף הפעולה בין שלוש (למעשה שתי) היצרניות שהביא לנו את ה-108, ה-C1 והאייגו העירוניות.

שלושת המכוניות, היות והן זהות לחלוטין, קיבלו שלא במפתיע ציונים זהים. 87% בשמירה על מבוגרים, 91% מרשימים מאוד בשמירה על ילדים (ציון זהה לאופל ויוארו/רנו טראפיק שנבחנו מוקדם יותר השנה), 64% בהגנה על הולכי רגל ו-78% בסעיף מערכות העזר האלקטרוניות.

צפייה בתוכן מבחני ריסוק: המסחריות של פיג'ו, סיטרואן וטויוטה מצטיינות


ככה זה נראה היום - מבחן הריסוק של פיג'ו טרוולר 

הציון כשלעצמם מרשימים ללא ספק, אך מה שמדהים במיוחד הוא העובדה שכאשר מסתכלים אחורה בציר הזמן, מגלים רק עוד שתי מסחריות סגורות שקיבלו חמישה כוכבים - מרצדס V קלאס בשנה שעברה (שהיא בכלל מכונית היסעים ולכן מתוכננת בקפידה יתרה בכל הנוגע לבטיחות), ופורד טרנזיט קאסטום ב-2012. כל שאר המכוניות בקטגוריה קיבלו רק שניים או שלושה כוכבים למעט פולקסווגן טנספורטר שקיבלה ארבעה ב-2013.

בגזרת הטנדרים המצב עוד פחות אופטימי, עם טנדר אחד ובודד שמקבל חמישה כוכבים מאז Euro NCAP החל לפעול - פורד ריינג'ר, שבכלל אינו משווק בישראל ומיועד לצפון אמריקה ואוסטרליה כרכב משפחתי פרטי לכל דבר, קיבל את חמשת הכוכבים הנכספים גם כן ב-2012.

צפייה בתוכן מבחני ריסוק: המסחריות של פיג'ו, סיטרואן וטויוטה מצטיינות


וככה זה נראה לפני שבע שנים - מבחן הריסוק של איסוזו דימקס

גם שני הטנדרים שנבחנו השנה - ניסאן נבארה ומיצובישי טרייטון, הסתפקו בארבעה כוכבים. זה אמנם נראה כמו מצב עגום במיוחד, אך אם נלך אחורה בציר הזמן נגלה שבמבחנים הראשונים, לפני 2009, קיבלו רוב הטנדרים שני כוכבים, כוכב וחצי ואפילו כוכב אחד. כך שנראה שלאט לאט גם המכוניות המסחריות מצליחות לצמצם את הפער לכיוון אלו הפרטיות ושבטיחותם של האנשים העובדים עם המכוניות הללו מקבלת סוף סוף את המשקל המגיע לה.

טויוטה פרואייס צפוייה להגיע לישראל במחצית השניה של שנת 2016. תאריך השיווק של התאומות לבית פיג'ו-סיטרואן טרם נקבע.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה