בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מאזדה 6 - חידושים מתחת לברזלים



מאזדה 6 עוברת שינוי קטן ומקבלת מספר מערכות וחידושים. העיצוב, בגדול, נותר זהה



מאת פבל צ'רניצקי

אם אתם מגרדים את הראש וחושבים לעצמכם "אבל רגע, מאזדה 6 בדיוק עברה מתיחת פנים ממש לא מזמן", אתם צודקים, זה באמת קרה. הפעם מאזדה מחדשת את מכונית המנהלים שלה עם מספר מערכות חדשות, נגיעות קטנות שאמורות להוסיף מעט יוקרה ומערכת חדשה לניתוב כוחות G. כן, קראתם נכון, כוחות G.

מאזדה 6

השאיפה של מאזדה, שממשיכה בפילוסופיית Jinba-Ittai - "רוכב וסוסו כגוף אחד" ביפנית, היא ליצור מכונית שתסתגל אל הנהג, ולא לדרוש מהנהג שיסתגל את המכונית. לצורך כך, גולת הכותרת של החידוש במאזדה 6 היא מערכת Skyactive-Vehicle Dynamics.


החלק המרכזי במערכת נקראת G-Vectoring Control, או GVC (בניגוד ל-JVC, שהתפרסמה בזכות מכשירי וידאו). תפקיד המערכת הוא, בפשטות יתרה, ניתוב כוח המנוע. מטרתה, בדומה למערכות בקרת משיכה, היא לדאוג שבכל רגע נתון יקבל הגלגל האוחז ביותר את מירב הכוח בעוד זה שאיבד אחיזה לא יקבל כוח כדי שלא יסחרר עצמו לדעת ויבזבז כוח (ודלק) לחינם.

מאזדה 6

ההבדל הוא שמערכות בקרת משיכה סטנדרטיות עושות זאת באמצעות בלימת הגלגל שהחליק ואילו המערכת של מאזדה משתמשת בשינוי תוכנת המנוע כדי לנתב את הכוח לגלגל האוחז. ההסבר של מאזדה לאופי פעולתה של המערכת לא מאוד מובן, אז נביא אותו כלשונו עם הפרשנות שלנו בסוגריים.

ברגע שהמערכת מזהה הפניה של גלגל ההגה, היא משתמשת בכוח המנוע על מנת "לייצר כוח G של תאוטה" (באמצעות בלימת מנוע אולי?) כדי להעביר משקל לסרן הקדמי ולהגביר את האחיזה שלו (פעולה שנהג היה מבצע לפני הפניית ההגה ע"י בלימה). לאחר מכן, אחרי שהנהג חוזר ללחוץ על דוושת התאוצה, מחזירה המערכת את התאוצה ובכך מחזירה משקל לסרן האחורי וגורמת למכונית לצאת בצורה נייטרלית ויציבה יותר מהפניה.

מאזדה 6

על פניו, נשמע שמדובר בלא הרבה יותר מאשר הורדת הילוך לצורך בלימת המנוע, חלוקת מומנט בין הגלגלים המניעים בתוך הפניה ולאחר מכן העלאת הילוך בסיום הפניה. מה שמחזק את התיאוריה הזו היא העובדה שמאזדה מציינת כי המערכת אינה מוסיפה משקל למכונית היות והיא מבוססת באופן מלא על תוכנה.

עוד מספר נגיעות ניתן למצוא בתא הנוסעים, שם מאזדה הוסיפה תאורת אווירה במספר מוקדים, גימור כרום בכמה נקודות, עיצוב חדש של הכפתורים על ההגה ותצוגה צבעונית בתצוגה העילית. החידוש האחרון נעוץ במערכות הבטיחות האקטיבית של ה-6, שעברה להשתמש במצלמה וכעת מסוגלת לבלום במהירויות של עד 80 קמ"ש (במקום 40 קמ"ש) וגם לזהות הולכי רגל.

מאזדה 6

היצע המנועים נותר ללא שינוי, ואלינו לפחות תגיע מאזדה 6 עם מנועי 2.0 ו-2.5 ליטר עם הספקים של 165 ו-192 כ"ס בהתאמה.

לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. נא לתקן, למאזדה אין בישראל מנועי טורבו  נא לתקן, למאזדה אין בישראל מנועי טורבו

נא לתקן, למאזדה אין בישראל מנועי טורבו,19.09.2016

2. תיקון  תודה על התיקון. ה"טורבו" התווסף בטעות.

מערכת האתר,20.09.2016

3. לא רוכש רכב שאי אפשר להתקין  בו מערכת מולטימדיה כרצוני.

אילן,20.09.2016
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים