דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לזה לא ציפינו: סיטרואן דה שבו חוזרת

Getting your Trinity Audio player ready...

יש מכוניות שפשוט לא נגמרות. מדובר בדרך כלל במכוניות שנחלו הצלחה כבירה בעבר, אבל עם השנים הן הפכו למיושנות, הפסיקו להימכר, ובסוף חייהן גם נראו מגוחכות ליד המכוניות המודרניות והצעירות - אבל רגע לפני שייחתם הפרק שלהן בספרי ההיסטוריה (או לחלופין יינעל לעריכה הדף בויקיפדיה) הן ינערו את האבק ויופיעו לסיבוב מחודש ונוצץ הרבה יותר. את המסלול הזה עשו במאה החולפת פיאט 500, החיפושית של פולקסווגן וכמובן מיני קופר - ובקרוב תצטרף אליהן גם סיטרואן דה שבו המיתולוגית.


סיטרואן דה שבו. קשה שלא להתאהב בה / צילומים: יצרן

העיתון הצרפתי "לה טריביון" מפרסם השבוע ציטוט של פרדריק בנזט, מבכירי סיטרואן, שמגלה כי החברה הצרפתית החליטה להשיב לחיים את הדה שבו הנושנה - אך בניגוד לקלאסיקה ההיא, הדור החדש של הסיטרואן הקטנה לא יפנה לאיכרים דלי הממון וגם לא לקציני צה"ל שבשנות ה-60 חרשו על הדה שבו ועל אחותה רנו 4. סיטרואן דה שבו החדשה, שאולי בכלל תיקרא בשם אחר, תהיה מכונית מעוצבת ולא זולה - אם כי לא תשתייך, ככל הנראה, לסדרת ה-DS היוקרתית.

העיצוב של הדה שבו החדשה ישאב השראה ממכונית הקונספט "סיטרואן C קקטוס" שהוצגה לפני כ-5 שנים, ובסיטרואן מצהירים כי לפחות המנועים יהיו עממיים - כנראה בעלי 3 צילינדרים. את הגרסה הסופית של הדה שבו החדשה נראה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2013, אז גם יחל הייצור של המכונית במפעלי סיטרואן במדריד.


סיטרואן C קקטוס. כך תיראה הדה שבו החדשה?

עד אז, אפשר להיות בטוחים רק בדבר אחד: את הדפים שרשמה הדה שבו המקורית בדפי ההיסטוריה לא תוכל לכתוב אף מכונית אחרת. ואם צריך בכל זאת לבחור אחד מבין שלל הסיפורים שהתרחשו סביבה, אפשר להזכיר את המעניין מכולם - זה שהתרחש עוד לפני שהמכונית החלה להימכר. בשנת 1939, שנים ספורות לאחר שאדולף היטלר השיק את פרויקט החיפושית, הגיבו הצרפתים עם יוזמה דומה משלהם - סיטרואן דה שבו (2CV בשמה המקורי), מכונית קטנה וזולה עם ערסלים שנתלו בחוטים מהתקרה ושימשו כמושבים. כמה מאות יחידות מהדגם החדש יוצרו באותה שנה, אך עם פרוץ מלחמת העולם השניה השמידו הצרפתים את מרבית אבות הטיפוס מחשש שיפלו בידי הכובש הגרמני. על אף שצרפת נפלה לבסוף בידי השלטון הנאצי, מכוניות בודדות מדגם הדה שבו הוחבאו במחסנים שמורים על ידי עובדי החברה למשך שנות המלחמה ושרדו בשלום את התקופה. בשנת 46' התאסף מחדש צוות המתכננים והכין את הדה שבו לייצור סדרתי - שהחל רשמית בתערוכת פריז בשנת 1948, ונמשך ברצף עד 1990. שלוש מכוניות נוספות שהוחבאו בימי המלחמה נתגלו בשנת 1994 כשהן חבויות בתוך אסם תבואה. אם יש מכוניות שראויות לתחיה מחודשת, סיטרואן דה שבו היא ללא ספק אחת מהן.

לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה