דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא רק בוקסטר. פורשה חושפת את ה-718

Getting your Trinity Audio player ready...


האמת היא שהשמועות סביב חזרתו של השם "פורשה 718" כבר הסתובבו ברשת לא מעט חודשים לפני שהיצרנית אישרה זאת באוקטובר האחרון. הרי זה רק הגיוני שפורשה תשלב את שני דגמי הכניסה שלה - זו שמגיעה עם גג קבוע וזו שיכולה להפשילו - תחת דגם אחד. ואיזה שם יותר יאה לתת לדגם הזה מאשר אותו שם שעיטר מכוניות מירוץ שזכו בכמה מהמירוצים הנחשבים ביותר בעולם, בהם 24 השעות של לה-מאן?

פורשה 718 בוקסטר S
פורשה 718 בוקסטר S. חוזרת לשם מהמקורות / צילום: פורשה
אך השם 718 רומז רק חלקית על הקשר למכוניות המירוץ האגדיות. זו היא גם הפעם הראשונה מאז שלהי שנות ה-60 בה חוזרת פורשה לעשות שימוש במנוע בוקסר ארבעה צילינדרים, בדיוק כפי שהיה ב-718 ההיא. "אבל רגע", בטח תגידו, "מה עם ה-914, שהשתמשה במנוע בתצורה זהה לחלוטין? או ה-924, וה-944 ואפילו ה-968, שאמנם השתמשו בתצורה שונה, אבל גם להן היו רק ארבע בוכנות מתחת למכסה המנוע". ובכן, פורשה כנראה "שכחו" מהן. בצדק או לא, אתם תחליטו. כך או כך, מה שכן נכון, הוא שזוהי באמת הפעם הראשונה בה הבוקסטר עצמה עוברת להשתמש במנוע עם ארבעה צילינדרים בלבד, אבל באופן אירוני משהו, היא עושה את זה בדיוק עם מתיחת הפנים שמביאה עימה מעבר לשימוש בשם אחר. נו שוין.

פורשה 718 בוקסטר S
פורשה 718 בוקסטר. וגם משתמשת באותה תצורת מנוע

את ה-718 בוקסטר החדשה יניעו כאמור שני מנועים בוקסר (שטוחים), ולראשונה (הפעם באמת) יהיו אלו מנועים מוגדשי טורבו. הבוקסטר מקבלת יחידה בנפח 2.0 ליטר שמפיקה 300 כ"ס ו-38.7 קג"מ, ואם זה מצלצל לכם מוכר, זה בגלל שאלו אותם מספרים שמפיקה פולקסווגן גולף R באירופה. שוד ושבר. המנוע השני, שיניע את הבוקסטר S, הוא בנפח 2.5 ליטר ומפיק 350 כ"ס ו-42.8 קג"מ, וכן, רצנו לבדוק איפה זה מציב אותה מול ה-RS3 של אודי. כאן המצב שונה, עם חסרון קטן לפורשה.

שני המנועים ישודכו כסטנדרט לתיבת שישה הילוכים ידנית או לתיבת ה-PDK כפולת המצמדים בעלת שבעת ההילוכים של פורשה, בנפרד או כחלק מחבילת Sport Chrono שתוסיף גם מתלים קשיחים יותר ועוד אלקטרוניקה שתעזור לכם לשמור את המכונית בתוך הנתיב ומהר ככל האפשר.

פורשה 718 בוקסטר
פורשה 718 בוקסטר. תיבה ידנית כסטנדרט ורובוטית בתוספת תשלום

המנועים החדשים, כיאה למנועי טורבו, לא רק שחזקים משמעותית, עם גידול של 10.2 ו-6.1 קג"מ במנועים הביסי והבכיר בהתאמה, הם גמישים הרבה יותר ובעלי זמינות כוח טובה משמעותית מאלו היוצאים. כך למשל במנוע הבסיסי שיא המומנט מגיע ברצועה שבין 1,950 ל-4,500 סל"ד היכן שבמנוע הבסיסי הקודם רצועת המומנט המרבי רק התחילה ב-4,500 סל"ד. התוצאה היא כמובן האצות קלילות בהרבה תחושת של הרבה יותר רזרבות כוח בנסיעה מנהלתית. הביצועים מספרים על תאוצה למאה קמ"ש שאורכת 4.7 בבוקסטר ו-4.2 שניות ב-S עם תיבת ה-PDK ומהירות מרבית של 275 ו-285 קמ"ש בהתאמה.

פורשה 718 בוקסטר S
פורשה 718 בוקסטר S. מיתרונות המנוע המרכזי. מעניין אם צריך לשלם לשומר בקניון אקסטרה?

השינויים במתיחת הפנים של הבוקסטר (או ב-718 החדשה, תקראו לזה איך שאתם רוצים) לא נגמרים במנוע. פורשה מתגאה כי כיילה את השלדה מההתחלה כדי לגרום לה להיות זריזה ומגיבה יותר, הוסיפה בולמים אדפטיביים וכיילה את ההגה כך שהוא יהיה "ב-10% אחוז ישיר יותר". רק אלוהים - והמהנדסים של פורשה כך נראה - יודע איך מודדים "ישירות" של הגה באחוזים.

פורשה 718 בוקסטר S
פורשה 718 בוקסטר S. רוב השינויים הקוסמטיים מאחור

לצד השינויים המכאניים, מקבלת ה-718 גם את הטיפול הקוסמטי המחייב. ארבע נוריות לד מעטרות את כל אחד מהפנסים הקדמיים, מאחור הפנסים עוצבו מחדש, תאורת הבלימה המרכזית הוסרה ובמקומה ניצב פס כרום שמחבר בין הפנסים ועליו נישא התג "פורשה".


לדגמי פורשה בישראל - פורשה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה