דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי ולוסטר החדשה נחשפה

Getting your Trinity Audio player ready...

יונדאי ולוסטר הושקה לראשונה לפני 7 שנים, וכעת נחשף הדור השני של הרכב הייחודי. הולוסטר הציעה סידור דלתות שונה מהמקובל, רכב בתצורת האצ'בק (המנוח המדוייק המתאר את תצורת הרכב הוא "קאמבק") כאשר בצד ימין נוכל למצוא 2 דלתות ואילו בצד שמאל הנהג יוכל למצוא דלת אחת בלבד - ארוכה במקצת מדלת סטנדרטית. קופה ומשפחתית ברכב אחד. בשנת 2015 הפסיק היבואן את שיווק הדגם, למרות המשך המכירות בעולם.

כעת, יונדאי מציגה את הדור השני לולוסטר שכולל הפעם, בנוסף לגרסת הטורבו, גם גרסה ספורטיבית שמקבלת את תג N החדש של היצרן. הייצור יתחיל במרץ 2018.

יונדאי ולוסטר - חזית

מידות

המידות החיצונית של יונדאי ולוסטר החדשה לא שונות מהותית מהדור הקודם. האורך עומד 423.9 ס"מ (1.9 ס"מ יותר), הרוחב עומד על 180 ס"מ (1 ס"מ יותר), הגובה נותר זהה ועומד על 139.9 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 264.9 ס"מ.

הנתון שעבר את השינוי המשמעותי ביותר הוא המשקל, כאשר בהשוואה בין גרסת ה-1.6 ליטר האטמוספרית ששווקה בארץ לבין גרסת ה-2.0 ליטר החדשה, המשקל צמח ב-25.1 ק"ג ועומד על 1225 ק"ג. בהשוואה בין שתי גרסאות ה-1.6 טורבו, המשקל צמח ב-54.9 ק"ג ועומד כעת על 1314 ק"ג.

מנוע וביצועים

יונדאי ולוסטר החדשה תוצע עם 2 מנועים. האחד, מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, המספק 147 כ"ס ומומנט של 18.2 קג"מ ב-4500 סל"ד. המנוע כולל תזמון שסתומים משתנה כפול והמכלולים כוללים ציפוי למניעת שחיקה. המנוע ישודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה. כמו כן הנהג יוכל לבחור בין 3 מצבי נהיגה - רגיל, ספורט וחכם.

המנוע השני הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, המספק 201 כ"ס ומומנט של 26.9 קג"מ מ-1500 סל"ד. המנוע הזה יקבל תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה או תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. בדגמים אלו לנהג תהיה שליטה מההגה באמצעות מנופים. כמו כן, לכל דגמי הטורבו תהייה מערכת Active Sound המשפרת את צליל המנוע והמערכת הפליטה בתוך תא הנוסעים, לטובת חווית נהיגה "קרבית" יותר.

בנוסף, דגמי הטורבו יקבלו הגה עם כיול מהיר ומדויק יותר וכן מכלולים שונים כגון המתלים והבולמים.

כל דגמי הולוסטר יעשו שימוש במערכת שליטת מומנט וקטורית (TVC) העושה שימוש במערכת בקרת היציבות והבלמים, לטובת שיפור יכולת הפנייה של הרכב על-ידי זיהוי מהירות הגלגלים והתאמת עוצמת הבלימה בגלגל הפנימי והעברת הכוח לגלגל החיצוני.

יונדאי ולוסטר - אחור

אבזור ובטיחות

כל דגמי יונדאי ולוסטר יצוידו כסטנדרט במערכות בטיחות מתקדמות, ובהן התראת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, העושה שימוש במצלמה קדמית. בנוסף יוצעו מערכות נוספות כגון בקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים (בגרסאות עם תאורת לד מלאה), התראת רכב בשטח מת ותנועה חוצה מאחור, ובגרסאות הטורבו תוצע בקרת שיוט חכמה.

כל הדגמים יצוידו במצלמת נסיעה לאחור, ובנוסף תוצע מערכת מולטימדיה חדשה הכוללת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בעלת מסך מגע בגודל 7 אינץ' (ישנה אופציה למסך 8 אינץ'), אופציה לתצוגה עילית המוקרנת על מסך שקוף מעל לוח השעונים, וכן גלגלי 18 אינץ' אופציונאליים בגרסאות הטורבו אשר ינעלו צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4.

עיצוב

העיצוב של יונדאי ולוסטר החדשה נעשה בשיתוף צוותי העיצוב מקוריאה ומארה"ב. כעת העיצוב תואם יותר לשפת העיצוב העכשווית של היצרן. הושם דגש על עיצוב החזית עם הגריל החדש של יונדאי, הכנפיים ובתי הגלגלים וכן גם הנמכה של הגג, זאת ליצירת מראה אגרסיבי יותר.

עיצוב הפנים פונה כעת יותר לנהג, כאשר ברמת הגימור הבכירה אף ביצעו שינויי צבע בין איזור הנהג לאיזור הנוסע. ריפוד הפנים כולל אפשרויות בד, בד בשילוב עור או עור מלא.

יונדאי ולוסטר - פנים

יונדאי ולוסטר N

בדומה ליונדאי i30, גם הולוסטר קיבלה גרסה ספורטיבית. הולוסטר N עושה שימוש במנוע 2.0 ליטר מוגדש, המספק עד 275 כ"ס ומומנט של 35.9 קג"מ החל מ-1450 סל"ד. המנוע משודך לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים. התיבה עושה שימוש בטבעות סנכרון מצופות קרבון וקיימת מערכת התאמת סל"ד בהעברת הילוכים, זאת לטובת העברות הילוכים חלקות יותר. בלמי הדיסק הקדמיים בגודל 330 מ"מ והאחוריים בגודל 300 מ"מ מאחור (ישנה אופציה לבלמים בגודל 345 מ"מ מקדימה ו-315 מ"מ מאחור). ולוסטר N תציע דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, בנוסף למערכת שליטת מומנט וקטורית, כל זאת לטובת שיפור יכולות הפנייה.

מכלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, נמסר כי בשלב זה לא ידוע מתי תגיע יונדאי ולוסטר החדשה לישראל.

לדגמי יונדאי בישראל – יונדאי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה