דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי באיון נחשף: ג'יפון חדש וקטן

Getting your Trinity Audio player ready...

יונדאי חשפה היום (ג') באופן רשמי את הבאיון - ג'יפון חדש המרחיב את פורטפוליו רכבי הפנאי של היצרן הקוריאני. יונדאי באיון הוא הג'יפון הקטן השלישי במספר של היצרן הקוריאני והוא מצטרף אל יונדאי קונה הוותיק ויונדאי ווניו שהושק לפני שנתיים בלבד. לעומת האחרון הבאיון מיועד בעיקר לשוק האירופאי ומכלמוביל היבואנית נמסר כי יונדאי באיון יגיע לישראל, אך בשלב זה אין מועד מדויק.

יונדאי באיון

עיצוב ומידות

יונדאי באיון משתייך לקטגוריית ה-B-SUV ומידותיו ממקומות אותו בין הקונה לוניו. אורכו עומד על 418.0 ס"מ (קצר מהקונה ב-2.5 ס"מ אך ארוך מהוניו ב-14 ס"מ), רוחבו עומד על 177.5 ס"מ (צר מהקונה ב-2.5 ס"מ, אך רחב מהוניו בחצי ס"מ), גובהו עומד על 149.0 ס"מ (נמוך מהקונה ב-7.5 ס"מ ואף ב-10.2 ס"מ מהוניו) ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני 258.0 ס"מ (2 ס"מ פחות מהקונה ואילו 6 ס"מ יותר מהוניו). לתא המטען המטען נפח של 411 ליטרים ועד 1,205 ליטרים בקיפול מושבים. מרווח הגחון עומד על 16.5 ס"מ (חצי ס"מ פחות מהקונה ו-3 ס"מ פחות מהוניו). הגרסה עם חישוקי 17" נהנית ממרווח גחון של 18.3 ס"מ.

העיצוב החיצוני תואם לשפת העיצוב החדשה של יונדאי שהוצגה בטוסון החדש שיגיע בחודש הבא לישראל. מלפנים ניתן להבחין בחזית בעלת סבכה בולטת וביחידות תאורה בשתי קומות, ואילו מהצד ניתן להבחין בקווים חדים הנמשכים אל חלקו האחורי עם צמד יחידות תאורת לד מעוצבות. מבפנים העיצוב מודרני ומזכיר את זה של ה-i20 החדשה ששיווקה בישראל יחל בעוד 3 שבועות. מסך מולטימדיה גדול וצף ממוקם בצמוד ללוח המחוונים הדיגיטלי וישנם קווי מתאר לכל רוחבו של הדשבורד המתמזגים עם פתחי המיזוג.

יונדאי באיון

יחידות הנעה

יונדאי באיון יציע את יחידות ההנעה שהוצגו ביונדאי i20 החדשה. מנוע טורבו-בנזין עם 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בעל מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט יציע הספקים של 100 או 120 כ"ס כאשר לשניהם 17.5 קג"מ הזמינים ב-1,500 סל"ד. לגרסאות אלו משודכת תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים או התיבה הידנית החדשה של יונדאי בעלת 6 הילוכים המאפשרת בכל עזיבה של דוושת ההאצה ניתוק של המנוע מהתיבה וכניסה למצב שיוט לטובת חיסכון בדלק ופליטת מזהמים.

בשידוך לתיבה כפולת מצמדים לגרסת ה-100 כ"ס מאיצה ל-100 קמ"ש ב-11.7 שניות ואילו גרסת ה-120 כ"ס עושה זאת ב-10.4 שניות (מהירות מירבית של 180 ו-185 קמ"ש בהתאמה).

יונדאי באיון 2021

למנוע ה-1.0 ליטרים גרסה ללא מערכת מיקרו-היברידית בהספק של 100 כ"ס ובשידוך לתיבה ידנית סטנדרטית עם 6 הילוכים או כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. כמו כן לבאיון מערכת המדמה "גז ביניים" והיא תוצע במנועי 1.0 ליטר עם תיבה כפולת מצמדים או בגרסת ה-1.0 ליטר מיקרו-הברידית עם התיבה הידנית.

בנוסף תוצע יחידת הנעה נוספת המוכרת מה-i10 - מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.2 ליטרים המספק 84 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית עם 5 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 13.5 שניות. בשלב זה יונדאי טרם פרסמו נתוני צריכת דלק לכל יחידות ההנעה.

יונדאי באיון מושבים קדמיים

אבזור ובטיחות

ליונדאי באיון אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' או 10.25", כאשר לשניהם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיות. עוד נמצא בבאיון משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה, מערכת שמע מבית Bose, מערכת חניה אוטומטית, חישוקי 15 עד 17 אינץ' ואופציה לצביעה דו-גונית.

יונדאי באיון תא הנוסעים

בתחום הבטיחות ישנה מערכת בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי ויכולת זיהוי רכב בעת פניה שמאל, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית וכן בלימה אוטונומית המבוססת גם על חיישני הרוורס במהירות נמוכה, התרעת עייפות, התרעת תחילת תנועה של רכב מלפנים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, והתרעת שכחת ילד (מבוססת חיישן).

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה