דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יולי 2022: הירידה במכירות נמשכת



משברי האספקה וחומרי הגלם העולמיים לא פוסחים כמובן גם על ישראל. לאחר שיאי המכירות של 2021, נכון לסוף חודש יולי 2022 נמכרו בישראל 180,708 רכבים חדשים (לא כולל משאיות, אופנועים ורכבים שהגיעו ארצה ביבוא אישי), זאת לעומת 211,033 רכבים שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד. פער זה משקף ירידה כללית של 14.3%.

אך לצד הירידה במכירות שוק הרכב המקומי, ישנם כמה מותגים שהצליחו להפתיע - בעוד אחרים חווים ירידה קיצונית. בטבלה שלפניכם מופיעים עשרים המותגים הנמכרים ביותר מתחילת השנה, בהשוואה לחודשי ינואר-יולי 2021.

יולי 2022: הירידה במכירות נמשכת

את שלושת המקומות הראשונים תופסים מותגי יונדאי, טויוטה וקיה, כמעט ללא שינוי במיקומם לאורך השנה (פרט לחודש פברואר אז עלתה טויטה למקום השני), כאשר יונדאי ממשיכה להציג צמיחה מתונה, בעוד טויוטה רושמת ירידה של 7.6% ובקיה ישנה יציבות עם ירידה זניחה של 0.7%.

את המקום רביעי מאיישת ביציבות מאזדה עם עליה של 10%, ולאחר חודשיים חוזרת סקודה אל המקום החמישי, אך מציגה ירידה של 47.8% לעומת השנה שעברה. סקודה תופסת את מקומה על חשבון מיצובישי שירדה אל המקום השישי עם ירידה של 9.3%.
במקום השביעי מתמקמת סיטרואן, זה החודש השלישי ברציפות, לאחר שבתחילת השנה נחתה היישר למקום ה-9 ומשם מתקדמת בעקביות ומציגה עד כה צמיחה של 27.4%. לצד הצמיחה של סיטרואן, סוזוקי שבמקום השמיני מציגה ירידה במכירות מזה זמן רב (33.8% לעומת השנה שעברה) ופיג'ו שירדה מקום אחד עם ירידה של 19.7% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. את העשירייה הפותחת סוגרת סיאט עם ירידה של 59.1% במכירות - ודוחקת החוצה את מרצדס, שעד כה התייצבה בטופ 10.

יולי 2022: הירידה במכירות נמשכת

בקרב העשירייה השנייה בולטים לחיוב מותגי מרצדס (12.2%+) במקום ה-11 ו-MG (74.3%+) במקום ה-12. בצד השני של המשוואה, שברולט במקום ה-13 עם ירידה של 51.1% ואינפיניטי במקום ה-16 עם ירידה של 66.7%. מותגי סובארו, אודי וטסלה ספגו ירידה של כ-30% כל אחד, כאשר ג'ילי שומרת על המקום ה-17 עם תוספת של 602 יחידות שעלו בחודש יולי על כבישי ישראל.

יולי 2022: הירידה במכירות נמשכת


המספרים הקטנים

בתחתית הטבלה שוכנים כמובן דגמים בעלי נתוני מכירות נמוכים, אך בקרב מותגי הספורט היוקרתיים ומותגי היוקרה העילית מדובר דווקא בשנה מוצלחת.

כך למשל פורשה (מקום 41) מכרה עד כה 180 רכבים שמהווים עליה של 9.7% לעומת השנה שעברה. מזראטי (מקום 48) העלתה על כבישי ישראל 40 רכבים, רק יחידה אחת פחות מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.

יולי 2022: הירידה במכירות נמשכת

הענק הסיני הונגצ'י (מקום 50) מכר כבר 21 יחידות מה-E-HS9, בעוד בנטלי (מקום 51) העלתה השנה על כבישי ישראל 20 דגמים חדשים, 5 יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.

13 דגמי פרארי (מקום 52) נרשמו כבר בשנת 2022, בדיוק כמו בשנה שעברה, ואילו אסטון מרטין (מקום 53) רשמה 9 דגמים חדשים, לעומת 2 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. זו רק ההתחלה 
    נהגוס, 07-08-2022

    אין מה לעשות. המחירים הגבוהים ביותר בעולם למכוניות יחד עם אינפלציה ועליית ריבית גורמים להוצאה על רכב חדש להיות בלתי אפשרית עבור רוב האוכלוסיה. וזה בלי עלויות הזויות של אחזקה עבור עבודה וחלפים.

    שוק הרכב חייב להשתנות מאוד לפני שהוא יוכל להתאושש - הרע ביותר עוד לפנינו.

    סגור תגובה

לייעוץ מקצועי חינם: 072-33-44-806

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
כפתור התקשרות מהירה לייעוץ לפני רכישת רכב
חזור למעלה