בחר רכב
רכב חדש 2020
רכב משנים קודמות

טויוטה חושפת יאריס ספורטיבית

טויטה חושפת יאריס ספורטיבית


טויוטה חשפה את היאריס GR, גרסה ספורטיבית ליאריס החדשה עם הנעה כפולה ומנוע 3 צילינדרים שמייצר יותר מ-260 כ"ס. בשלב זה היא לא תגיע לישראל



מאת רן סגל
 
טויוטה הציגה רק לפני 3 חודשים את הדור החדש של היאריס וכעת חשפה את הגרסה הספורטיבית שלה בשם יאריס GR - ראשי תיבות של Gazoo Racing, חטיבת הספורט של היצרנית היפנית. היאריס GR תושק בעולם במחצית השנייה של שנת 2020, מיד אחרי השקתה של הסופרה GR. מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, נמסר כי נכון לשלב זה אין כוונה לייבא את את היאריס GR.

טויוטה יאריס GR
 

עיצוב ומידות

טויוטה יאריס GR עברה מקצה שיפורים כולל. גוף הרכב עשוי חומרים קלים כגון קרבון ואלומיניום, הסרן האחורי רחב יותר, מערך המתלים חדש וכן בוצעו שיפורים אווירודינמיים לעומת הדגם הרגיל.

טויוטה יאריס GR
 
למרות שה-GR מבוססת בחלקה על פלטפורמת היאריס החדשה (GA-B), היא עושה שימוש בתצורת 3 דלתות (ללא מסגרת לדלתות הצד) ומציגה גג נמוך יותר ליצירת מראה קופה ספורטיבי - זאת לצד תוספות מתבקשות כגון חצאיות, ספויילר ושבכה קדמית אגרסיבית.

טויוטה יאריס GR
 
היאריס הספורטיבית בעצם נהנית מחלק קדמי השייך לפלטפורמת GA-B הקטנה, בעוד חלקה האחורי הגיע מפלטפורמת GA-C (של הקורולה החדשה). בזכות שילוב זה ניתן היה להתאים לרכב מערכת מתלים חדשה והנעה כפולה.

טויוטה יאריס GR
 
אורכה של היאריס GR עומד על 399.5 ס"מ (5.5 ס"מ יותר מהיאריס הרגילה), רוחבה עומד על 180.5 ס"מ (רחבה ב-6 ס"מ), גובהה עומד על 146 (נמוכה בס"מ אחד) ובסיס הגלגלים עומד על 255.8 ס"מ (256 ס"מ ביאריס הרגילה). משקלה עומד על 1,280 ק"ג.
 

מנוע וביצועים

בזמן שיצרנים רבים מודיעים כי הגרסאות הספורטיביות של דגמיהם יעברו להענות מתקדמות (היברידיות-נטענות או חשמליות לגמרי), טויוטה הולכת על המתכון הקלאסי של מנוע בעירה פנימי והמון כוח.

טויוטה יאריס GR
 
היאריס GR מצוידת במנוע בעל 3 צילינדרים בלבד, בנפח 1.6 ליטרים עם מגדש טורבו. המנוע מספק 261 כ"ס ונתון מומנט מירבי העומד על 36.7 קג"מ. למנוע משודכת תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת כ-5.5 שניות והמהירות המקסימלית מוגבלת אלקטרונית ל-230 קמ"ש. לבוכנות המנוע ישנה מערכת קירור שמן ומערכת יניקה ספורטיבית.

טויוטה יאריס GR
 
בנוסף, ליאריס GR מערכת הנעה כפולה נשלטת אלקטרונית המסוגלת להעביר עד 100% מהכוח לכל אחד מהצירים. בפועל לנהג בורר מצבים, כאשר במצב רגיל הכוח מועבר בחלוקה של 60:40 לטובת הסרן הקדמי, במצב ספורט החלוקה מתהפכת ל-30:70 לשיפור חווית הנהיגה ובמצב "מסלול" החלוקה מאוזנת עם 50:50.

טויוטה יאריס GR
 
כדי לעצור את היאריס העצבנית הזו התקינו מהנדסי טויוטה בלמים בגודל 356 מ"מ עם קליפר בעל 4 בוכנות (297 מ"מ ושתי בוכנות מאחור). הבלמים שוכנים בתוך חישוקים בגודל 18 אינץ' עם צמיגי מישלן פיילוט ספורט 4S במידה 225/40. נתוני הביצועים הללו מציבים אותה בשורה אחת עם מכוניות גדולות ממנה כגון פיג'ו 308 GTi, יונדאי i30N וכמובן סיאט לאון קופרה.

טויוטה יאריס GR
 
כאופציה מוצעת חבילת "מסלול" הכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג "טורסן" המותקן בכל אחד מהצירים, בנוסף לכיול ספורטיבי יותר למתלים וחישוקים קלים יותר. ואם כל זה לא מספק אתכם – טויוטה הציגה גרסת High Performance RZ שסוחטת מהמנוע 272 כ"ס ו-37.7 קג"מ ומצויידת בחישוקי BBS אך היא תיוצר במהדורה מוגבלת.
 
 
לדגמי טויוטה בישראל – טויוטה
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים