בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

וולוו XC90: גרסת ה-T8, היברידית נטענת, מגיעה לישראל



רכב הפנאי שטח המגודל של וולוו יחל להימכר בגרסת "פלאג אין הייבריד". למרות מיסוי של 20% בלבד (לעומת 83% ביתר הגרסאות), מדובר בגרסה היקרה ביותר של וולוו XC90



מאת נועם ריין

תחום הפלאג אין הייבריד צובר תאוצה בעולם, אך עדיין לא הפך פופולארי בישראל - למרות תמיכה ממשלתית מאסיבית. למעט מיצובישי אאוטלנדר PHEV ויחידות בודדות של טויוטה פריוס פלאג אין, מכוניות היברידיות נטענות לא זכו להצלחה מקומית. כעת מצטרף רכב נוסף למגוון, שלא אמור להפוך ללהיט מכירות בקנה מידה ארצי - אך בהחלט עשוי להוות חלופה מעניינת בשוק רכבי הפנאי-יוקרה.

מדובר בגרסה היברידית - נטענת לוולוו XC90, שהושק כאן בשנה שעברה בגרסאות בנזין ודיזל. גרסת ה-T8 של וולוו XC90 מצוידת במנוע הבנזין של ה-T6, בנפח 2.0 ליטרים עם מגדש על ומגדש טורבו, הספק של 320 כ"ס ומומנט של 40.7 קג"מ. מנוע זה מניע את צמד הגלגלים הקדמיים ב-T8, ואילו הגלגלים האחוריים יקבלו את כוחם ממנוע חשמלי בהספק של 87 כ"ס עם מומנט של 24.4 קג"מ.



וולוו XC90 T8

הסוללה של המנוע החשמלי מספקת כוח לנסיעה של 42 ק"מ ללא צורך בבנזין, מרחק שאמור להספיק למרבית הנהגים בתנאי יומיום. הטווח מושג לאחר טעינה של שלוש שעות ב-16 אמפר או 8 שעות ב-10 אמפר. הגדרות המדידה של נתוני צריכת דלק מאפשרות לוולוו להציג נתון מדהים של 47.6 ק"מ לליטר, אם כי צריך לקחת בחשבון שהצריכה בפועל תהיה מושפעת מאופי הנסיעה: בנסיעות קצרות יומיומיות ניתן יהיה להשתמש ברכב על בסיס קבוע ללא צריכת בנזין כלל, ואילו בנסיעות ארוכות הצריכה תהיה טובה רק במעט מזו של מנוע הבנזין הסטנדרטי, שכן הנסיעה תהיה מחוץ לטווח העבודה של הסוללה.


נתוני הזיהום הפנומנאליים מכניסים את וולוו XC90 בגרסת ה-T8 לקבוצת הזיהום השניה בלבד - לעומת קבוצת זיהום 14 בגרסת הבנזין T6. המשמעות היא שהמס המשולם על הרכב הוא בגובה 20% בלבד מערך היבוא, זאת לעומת 83% בגרסת הבנזין. למרות זאת, וולוו XC90 בגרסת ה-T8 יהיה יקר ב-25,000 ש"ח מגרסת הבנזין המקבילה באותה רמת הגימור, ומחירו יעמוד על 589,900 שקל.

וולוו XC90 T8

בתמורה למחיר מקבלים את וולוו XC90 ברמת הגימור Inscription, הכוללת 7 מקומות ישיבה, מתלי אוויר מאחור, מסך מולטימדיה ענק דמוי טאבלט השולט על מערכות הרכב השונות, גג שמש פנוראמי, מושבי עור חשמליים, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורת לד, מערכת חניה אוטומטית, מערכות להתראה לפני התנגשות, אזהרה על סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור רכב ב"שטח מת" במראות, הפעלה אוטומטית של האורות הגבוהים, מערכת שמע משודרגת מתוצרת "Bowers & Wilkins" עם 19 רמקולים, תצוגת תמרורים על לוח המחוונים, מושב ילדים (בוסטר) מובנה מאחור והרשימה עוד ארוכה.

בנוסף, כל רוכש יקבל עמדת טעינה אחת ללא תוספת תשלום, כולל התקנה על ידי חברת ג'ינרג'י.

וולוו XC90 T8

שרון גלזר, מנהל חטיבת הרכב הפרטי ב"מאיר": "בעולם סיימה וולוו רבעון עשירי ברציפות בו היא מציגה גידול. בישראל סיימה וולוו את הרבעון הראשון בגידול של כ-40% למול הרבעון המקביל אשתקד. אנו חווים עוד ועוד דגמים של וולוו הנכנסים למרכז הבמה בשוק, והדגם הזה הוא נדבך חשוב נוסף של וולוו בשוק רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. הדגם החדש, מביא עמו בשורה חדשה בזכות השילוב של עוצמה יוצאת מן הכלל וחיסכון בדלק".

לדגמי וולוו בישראל - וולוו
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מאיר יבואן חזיר  יבואן חזיר!! כל החיסכון במס גורף לעצמו

מאיר יבואן חזיר,19.04.2016

2. מחיר בארה"ב 66000 $ תוסיפו 20% מס ומע"מ   ובוברור לכם שהיבואן משלם הרבה פחות איאיך הגיעו ...

לא הגעתם ל350000 ש"ח ,18.05.2016

3. חזירות לשמע  סוף סוף כשהמיסוי מגיע לטובת הלקוח.... מאיר שמים פס...

דוד,28.07.2016

4. חזירות  יבואן שהיה חזיר ונשאר חזיר, לא פלא שאף אחד לא מתקר...

,28.07.2016

5. תתפלאו לשמוע  אבל כל מי שמכבד את עצמו היום לוקח כזאת וולוו אחלה...

ג'קי,19.06.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים