דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

התוכנית החשמלית של פיג'ו-סיטרואן

במהלך ההשקה העולמית לפיג'ו 2008 החדשה התרשמנו בין היתר מהגרסה החשמלית שלה, שתעשה גם היא עליה בקרוב. הגרסה הזו היא חלק ממערך רחב היקף של כלי רכב חשמליים והיברידיים-נטענים שהשיקה קבוצת PSA בעת האחרונה.

פיגו e2008 חשמלי

4 רכבי פנאי מוכרים זכו להנעות היברידיות-נטענות - פיג'ו 3008, סיטרואן C5 איירקרוס, אופל גרנדלנד X ו-DS7 קרוסבק – כולם יגיעו בשנה הקרובה לישראל. שני פנאי קטנים (DS3 קרוסבק, פיג'ו 2008) ושני דגמי סופר-מיני (אופל קורסה ופיג'ו 208) זכו לגרסאות חשמליות מלאות, ובעתיד המגוון צפוי להתרחב.

בשיחה שערכנו במסגרת ההשקה עם סילבן שירו (Sylvain Chereau), מנהל המוצרים החשמליים בקונצרן PSA, קיבלנו הצצה אל התכניות העתידיות של פיג'ו-סיטרואן - שעשויות בהמשך להתבטא גם במוצרים של קבוצת FCA (פיאט-קרייזלר).

אופל קורסה חשמלית

פלטפורמות חשמליות

בשלב זה, כאמור, היצע החשמליות המלאות של הקבוצה כולל רק דגמי סופר מיני או רכבי פנאי קטנים - ולא ראינו עדיין מכוניות משפחתיות או ג'יפונים קומפקטיים בעלי הנעה חשמלית מלאה. שירו ציין כי  הדגמים שפותחו על בסיס פלטפורמת CMP, דגמי הסופר מיני והג'יפונים הקטנים, תוכננו מראש לשאת הנעה חשמלית ואילו פלטפורמת EMP2 של רכבי הפנאי הקומפקטיים והמשפחתיות (פיג'ו 308, 3008, C4 ספייסטורר ועוד) היא פלטפורמה מודולרית שמאפשרת בשלב זה הטמעת מערכי PHEV - ועשויה בעתיד להקל על תהליך הפיכת הדגמים לחשמליים.

פלטפורמה מודולרית

עוד הוסיף שירו כי מאחר והפלטפורמה הזו גדולה יותר, ניתן לשכן בה סוללה גדולה יותר והמשמעות היא טווח נסיעה ששואף ל-400-450 ק"מ. תהליך הפיכת ה-3008 לחשמלית (וכן גם שאר הרכבים שחולקים עימה פלטפורמה) נמצא בשלבים מתקדמים. אגב, היצע החשמליות על בסיס הפלטפורמה הקטנה יתרחב גם הוא בקרוב, עם גרסה חשמלית מלאה לדור הבא של הקקטוס.

פלטפורמה מודורלית

הבחירה בפלטפורמות מודולריות אפשרה לדברי שירו להמשיך ולייצר על-גבי אותה פלטפורמה רכבים מונעי בנזין ודיזל בזמן תכנון ופיתוח המכוניות החשמליות, כך שהפלטפורמה תמשיך להניב הכנסות שיסייעו בפיתוח. הבחירה של קבוצת רנו-ניסאן בפלפטורמה יעודית לרכב החשמלי היתה לדברי שירו החלטה ניהולית לא טובה - שמנעה מהדגמים החשמליים להתפתח במקביל לדגמים אחרים.


פלטפורמה מודולרית חשמלית

הדיזל יעלם

ומה באשר לדיזל? כמו וולוו וטויוטה, שהחליטו לאחרונה על הפסקת ייצור של דגמי דיזל, גם בפיג'ו-סיטרואן מתכוונים בעתיד לעצור את השיווק של דגמים לוגמי סולר. ההחמרה ההדרגתית של תקנות הזיהום והעלות הגוברת של פיתוח מסנני חלקיקים מתקדמים הופכים את מנועי הדיזל לבלתי משתלמים.

פיגו 3008 דיזל

בקרוב: תא דלק

שירו מסביר שטכנולוגיית תא-דלק (מימן) היא אכן העתיד, אבל להערכתו היא לא תחליף את המכוניות החשמליות אלא תמשיך להתקיים במקביל. הטכנולוגיה בבסיסה היא חשמלית בשני המקרים, כאשר בהנעת תא-דלק מדובר בעצם על רכב חשמלי שמייצר את החשמל בעצמו. מצד שני שינוע, אחסון והקמת תחנות תדלוק במימן הוא עסק מורכב. בעקבות כך הנעת תא-דלק תגיע קודם כל לדגמים המסחריים, כך שמנהלי הציים יוכלו לדאוג לנושא המימן בצורה יעילה יותר במתחמים מסודרים. כבר בשנה הבאה קונצרן PSA צפוי להתחיל בניסויים למכוניות תא-דלק.

סיטרואן מסחריות

ספורטיביות חשמליות

מה יקרה למכוניות הספורטיביות במותג עם מורשת מירוצים כמו של פיג'ו? שירו מרגיע ומבטיח שבקרוב תוצג מחליפה ל-208 GTi, אך היא תהייה מחושמלת. המעבר להנעה חשמלית שומט את שילוש האותיות האייקוני ופיג'ו תציג רכבי ספורט תחת שם המותג Peugeot Engineered. בשנה הבאה תוצג הסנונית הראשונה, תחת השם 508 Peugeot Sport Engineered.

508 Peugeot Sport Engineered

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. ללא ספק הקדמה של עולם הרכב - קונצרן psa. 
    ניר, 13-01-2020

    פשוט גישה גישה אסטרטגית - יש לקונצרן הזה רכבים מכל סוג, יש את אופל שהם רכבים תכליטיים ואיכותיים, פיג'ו מדברת אל הנהג וסיטרואן מדברים לכל הנוסעים עם חווית נסיעה שעומדת בראש ובראשונה.

    רכבים מצויינים, איכותיים, יש להם שלדות קלות וטובות, מערכת החשמל של psa לדעתי היא הטובה ביותר אחרי טסלה, מערכות בטיחות מתקדמות ומקיפות שמוצעות בקונצרן, המנועים שלהם באמת מצויינים ותיבות ההילוכים של אייסין עושות עבודה מצויינת. פיתוח המימן זה הדבר החשוב ביותר שיש דרך אגב, זה גאוני ואני רק מחכה שזה יהיה ברכבים ראליים ולא בדברים מוגזמים של טויוטה.

    ויוה לה פראנס, מעצמה גדולה בעולם הרכב.

    סגור תגובה

  • 2. לניר 
    שלומי א, 14-01-2020

    וללא ספק , אתה ניר עובד בקבוצה הזו

    סגור תגובה

  • 3. לא אמין 
    לא מאמין, 15-01-2020

    רכב לא אמין, כנס למוסך המוסכניק אומר תברח מכאן כמה שיותר מהר
    ניר באיזה סניף אתה עובד?

    סגור תגובה

  • 4. לא אמין 
    לא מאמין, 15-01-2020

    רכב לא אמין, כנס למוסך המוסכניק אומר תברח מכאן כמה שיותר מהר
    ניר באיזה סניף אתה עובד?

    סגור תגובה

לייעוץ מקצועי חינם: 072-33-44-806

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
כפתור התקשרות מהירה לייעוץ לפני רכישת רכב
חזור למעלה