דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

השקה: טרקטורוני קאן-אם קומאנדר

Getting your Trinity Audio player ready...



טויוטה לנדקרוזר עולה כ-350,000 שקל. סכום לא מבוטל, אבל מי שבאמת רוצה לרדת לשטח לא יכול להסתפק ביונדאי סנטה פה. הוא צריך רכב שטח אמיתי. אבל האם 350 אלף זה הסכום ההכרחי? לא בטוח. בשנים האחרונות לקוחות רבים נוטשים את הג'יפים היפאניים הכבדים משיקולי עלות, צריכת דלק וניקור עיניים, ועוברים לאפשרות הרבה יותר הגיונית: מכונית מנהלים יוקרתית ומפנקת ליומיום וטרקטורון Side by side לטיולי סוף השבוע. שילוב מהסוג הזה, למשל של פורד מונדיאו (161,000 שקל) ופולאריס RZR (כ-100,000 שקל) יהיה זול יותר לרכישה לעומת הלנדקרוזר, יעיל יותר בכביש והרבה יותר מהנה בשטח.


היגוי יתר פוטוגני / צילומים: רונן טופלברג

בשוק המתפתח של הטרקטורונים האלו שולט ביד רמה הכלי של פולאריס, שגרסאות זולות שלו נמכרו לתיכוניסטים עם רישיון נהיגה לטרקטורון (חוקי מגיל 16). במקביל אליו נמכרו גם טרקטורונים מתוצרת ימאהה, הייסאן, קווסאקי ועוד. אל זירת טרקטורוני ה- Side by sideמצטרפת בימים אלו חברת "עופר אבניר" שמשווקת את טרקטורוני  Can-am מתוצרת חברת BRP הקנדית. הדגם המיועד למאבק ב-RZR הוא הקומאנדר - ואותו יצאנו לפגוש.


בשונה מטרקטורונים רגילים, לקומאנדר ולבני מינו יש זוג מושבים הממוקמים זה לצד זה, הגה רגיל ושתי דוושות. התפעול פשוט עבור מי שרגיל למכונית. ארגז המטען גדול יחסית ומציע נפח הטענה של 362 ליטר במשקל מרבי של 272 ק"ג. מספיק עבור חקלאים שיוכלו גם לחבר נגרר במשקל של כמעט 700 ק"ג, ובטח שמספיק עבור זוג שיצא לטיול מדברי עם ציוד מלא. זוג מושבי הספורט נשלפים, כך שניתן למקם אותם בסמוך לרכב בהפסקות המנוחה. לפני הנסיעה יש לסגור את חגורות הבטיחות ודלתות הרשת (פריט חשוב - התהפכויות בטרקטורון ללא דלת עלולות להסתיים בגפיים שבורות), ואפשר לצאת לדרך. חבישת קסדה מומלצת אך לא הכרחית.

את הקומאנדר ניתן לרכוש בשתי גרסאות: עם מנוע בנפח 800 סמ"ק (71 כוחות סוס) במחיר של 109,950 שקל או עם מנוע בנפח 1,000 סמ"ק (85 כ"ס) במחיר של 129,950 שקל. נהגים מתחילים יוכלו להסתפק במנוע הקטן, וגם המיומנים יותר יוכלו להפיק ממנו המון. המנוע החזק מיועד למקצוענים ולמי שצריך לגרור משקלים כבדים. תיבת ההילוכים היא אוטומטית-רציפה, ויש גם הילוך כח (אפילו לנסיעה ברוורס) וגם נעילה לדיפרנציאל המרכזי.


על שבילים מהירים, הקומאנדר הוא כלי מהנה במיוחד אבל גם מסוכן. המנועים החזקים מאפשרים לייצר קצב מהיר, וככל שעולה הקצב כך פחות מורגשות המהמורות. הרפיה קלילה מהמצערת לפני כניסה לסיבוב, פעולה מתבקשת בכל רכב מנועי רגיל, שולחת את הטרקטורון להיגוי יתר מענג ופוטוגני - שבקלות יכול לזרוק מהשביל את הנהג הלא מיומן. אם במכונית כביש בעלת הנעה אחורית נדרש תרגול ממושך על מנת לייצר "דריפט", רכבים מסוגו של הקומאנדר עושים זאת גם בלי שתרצו. תענוג.

בשטחים טכניים מסולעים ומלאי הצלבות הקומאנדר מפגין יכולת עבירות גבוהה במיוחד. מרווח גחון של 35 ס"מ (לעומת 22 בלנדקרוזר, למשל) יאפשר נסיעה חלקה ומעבר בשטחים קשים, והעובדה שהצמיגים ממוקמים בקדמת הרכב מאפשרת יכולת טיפוס מרשימה. דגמי ה-1,000 סמ"ק מצוידים בבולמי זעזועים משודרגים ובצמיגים גדולים יותר, אשר אמורים להקל על החיים בשטח.


הקומאנדר, עם כל המעלות שלו, הוא לא באמת תחליף לג'יפ. הוא לא מאפשר הסעה של משפחה, נסיעה ארוכה על כביש היא לא אופציה ריאלית ועדיין לא דיברנו על עניין מיזוג האוויר, פרט שולי אך חשוב במזרח התיכון. מצד שני, כלים מסוגו של הקומאנדר מעניקים חוויית שטח טהורה, ישירה ובלתי אמצעית - ומזריקים טונות של אדרנלין לוורידים של הנהג. תעמיסו עליו את בת הזוג, קחו גם אוהל, סיר פוייקה, כמה קרשים למדורה, ובקבוק יין טוב - וצאו ליומיים במדבר. אז נכון, בשביל להגיע לשם תצטרכו לחבר אותו לוו הגרירה של המונדיאו; אבל את החוויה של טרקטורון Side by side לא תוכלו לקבל באף ג'יפ.

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה