דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הרכבים של 2023, חלק ד': החשמליות מסין

Getting your Trinity Audio player ready...


מבול הדגמים הסיניים מסרב להירגע. בשנה היוצאת עלו על הכביש כ-17 אלף רכבים סיניים, גידול של 450% לעומת השנה שעברה. ואחרי שכבר התרגלנו לפגוש כאן שמות כמו ג'ילי ו-BYD, ובסך הכל ספרנו 12 מותגים סיניים שמשווקים בישראל, בשנה הבאה ההיצע עוד צפוי להתרחב - גם עם מותגים חדשים וגם עם דגמים חדשים למותגים המוכרים. הרשימה לפניכם.

לחלק הראשון בסדרה - דגמי 2023: קטנות, משפחתיות ומנהלים
לחלק השני בסדרה - דגמי 2023: רכבי פנאי
לחלק השלישי בסדרה - דגמי 2023: רכבי ספורט
לחלק החמישי בסדרה - דגמי 2023: רכבי שטח

אורה פאנקי קאט - מותג החשמליות העממיות של קונצרן "גרייט וול" הסיני ישווק בישראל באמצעות כלמוביל, יבואנית יונדאי ומיצובישי. המכונית הראשונה שכבר נחתה כאן היא משפחתית קומפקטית בעיצוב רטרו מקסים, עם תא נוסעים איכותי, מגוון של מערכות בטיחות מתקדמות וגם מנוע חשמלי בהספק של 171 כ"ס. שני מארזי סוללות יוצעו לבחירה, ויספקו טווח נסיעה של 310 או 420 ק"מ. בהתחשב בזהות היבואנית ובתג המחיר הצפוי, סביב 150 אלף שקלים, יתכן ומנהלי BYD וג'ילי כבר מודאגים.
מתי בישראל: רבעון ראשון.

לכתבה המלאה >>

אורה פאנקי קאט

איווייז U6 - שנתיים לאחר שהגיעה לישראל, היצרנית הסינית הצעירה תנחית כאן דגם נוסף שהוא למעשה גרסת קופה מעוצבת לרכב הפנאי המוכר U5. בהשוואה ל-U5, ה-U6 ארוך ממנו ב-12.5 ס"מ (480.5 ס"מ), נמוך ב-6 ס"מ (164 ס"מ) ורחב ב-1.5 ס"מ (188 ס"מ). תא המטען גדול ב-40 ליטרים (472 ליטרים). המנוע החשמלי מספק 217 כ"ס (13 כ"ס יותר מה- U5) והוא מהיר בכחצי שנייה בהאצה ל-100 קמ"ש. הסוללות בקיבולת זהה של 63 קוט"ש, אך למרות שמקדם הגרר נמוך משמעותית (0.25 לעומת 0.29), טווח הנסיעה נותר דומה ועומד על 400 ק"מ.
מתי בישראל: רבעון ראשון.

לכתבה המלאה >>

איווייז U6

ג'ילי גיאומטרי C - הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל ב-2022 עבר מתיחת פנים וקיבל בסין את השם M6. סביר להניח שאצלנו הוא ישאר עם השם המקורי. בין השינויים: עדכון קל לעיצוב החזית ושדרוג מהותי לתא הנוסעים, עם קונסולה מרכזית חדשה, לוח מחוונים דיגיטלי שצמח ל-"10.2 ומסך מולטימדיה מרכזי בגודל "14.6. גם טווח הנסיעה שופר מעט, אם כי נתונים בתקן מערבי טרם פורסמו.
מתי בישראל: מחצית שניה.

ג'ילי גיאומטרי C

וויה פרי - אחרי שיבואנית האופנועים "מטרו מוטור" השיקה בחודשים האחרונים מותג רכב ראשון בשם ליפמוטור, היא תצרף להיצע בשנה הקרובה מותג נוסף בשם וויה (Voyah). מדובר במותג יוקרה המשתייך לקונצרן הענק דונגפנג, והוא ימכור בישראל רכב פנאי חשמלי וגדול בשם Free, עם מימדים קרובים לאלו של ב.מ.וו iX. הדגם, שכבר משווק בנורבגיה, ימכר עם סוללת 103 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 530 ק"מ (בתקן WLTP). הנעה כפולה והספק מירבי של 490 כ"ס מאפשרים להאיץ את 2,340 הקילוגרמים שלו ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות.
מתי בישראל: רבעון ראשון.

לכתבה המלאה >>

וויה פרי

נטע - מותג החשמליות הזה יגיע לישראל באמצעות היבואנית "בליליוס", שמשווקת כבר את דגמי איווייז. הוא ישווק כאן סופר מיני חשמלית בשם נטע V שתצויד במנוע החשמלי בהספק של 75 כ"ס בלבד ובמצברי 38.5 קוט"ש שיאפשרו טווח נסיעה משוער של כ-240 ק"מ, ותהיה זולה ממתחרות כמו פיג'ו e208; לצידה ימכר גם רכב פנאי קומפקטי בשם נטע U, במימדים דומים לאלו של ג'ילי גיאומטרי C עם מנוע דומה של 204 כ"ס וטווח נסיעה משוער של 400 ק"מ. יתכן ותגיע גם סדאן גדולה ויקרה בשם נטע S, שתהיה גדולה מטסלה מודל 3 - אך פרטים מלאים אודותיה טרם נחשפו.
מתי בישראל: מחצית שניה.

לכתבה המלאה >>

נטע V

סקייוול ET5 - רכב הפנאי המוכר יקבל בשנה הבאה גרסה משופרת עם סוללה שגדלה מ-72 ל-86 קוט"ש, כאשר טווח הנסיעה גדל בהתאם מ-400 לכ-500 ק"מ (נתונים בתקינה אירופאית טרם פורסמו). באופן חריג, היצרנית הצעירה תבדל את הדגם עם הטווח המוגדל גם מבחינה עיצובית, והוא יציג חזית במראה נקי יותר וגם פגושים שונים.
מתי בישראל: רבעון ראשון.

סקייוול ET5

סרס 5 - המותג הסיני של יבואנית קיה החל את דרכו עם דגם בודד ולא משכנע במיוחד, שאמנם זכה לאחרונה לתקינה אירופית שמסירה את מגבלת הכמות, אך עדיין לא מציע מערכות בטיחות אקטיביות. אבל הדגם הבא בתור יהיה מרשים בהרבה: מדובר ברכב פנאי גדול ויקר בשם סרס 5, עם אורך של 470 ס"מ ושתי יחידות הנעה לבחירה: האחת חשמלית טהורה עם הספק של 700 כ"ס, תאוצה של 3.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש וסוללות 88 קוט"ש עם טווח משוער של 400 ק"מ, והשניה מסתפקת בסוללות 35 קוט"ש וטווח של 150 ק"מ, אך מצוידת גם במנוע טורבו-בנזין המשמש כמאריך טווח.
מתי בישראל: רבעון ראשון.

סרס 5

צ'רי FX - הענקית הסינית החלה לשווק כאן שלושה רכבי פנאי השנה, אבל בשונה משאר המותגים מהמזרח, במקרה של צ'רי כולם על טהרת הבנזין. זה צפוי להשתנות השנה עם גרסה חשמלית שתוצג בקרוב ל-FX, ככל הנראה עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס ומצברים בקיבולת של כ-60 קוט"ש המספקים לטווח נסיעה של כ-450 ק"מ. בנוסף יוצע גם דגם היברידי נטען חדש במשפחת רכבי הפנאי המכונה טיגו.
מתי בישראל: רבעון אחרון.

צ'רי FX

JAC EJ-7 - המותג פועל בשנה האחרונה בהיקפים מצומצמים, עם שיווק שני דגמים ותיקים - ES2 כרכב פנאי קטן ו-e-JS4 כרכב פנאי קומפקטי – שניהם שווקו ללא מערכות בטיחות אקטיביות, אבל ה-e-JS4 יקבל אותם באמצע 2023. ה-EJ-7 יהיה דגם שלישי של המותג כאן, כהסבה להנעה חשמלית של משפחתית גדולה עם מנוע בנזין. המנוע החשמלי מפיק 225 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים, עם מצברי 80 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של כ-500 ק"מ. לדברי היבואנית היא תצוייד במערכות בטיחות אקטיביות כציוד תקני.

מתי בישראל: רבעון אחרון.


JAC EJ-7

MG4 - המותג הסיני הותיק יצרף להיצע בשנה הקרובה גם משפחתית קומקפטית שמציבה במרכז הכוונת את פולקסווגן גולף ופורד פוקוס, ומצליחה להרשים לעומתן עם מימדים נדיבים ויכולות חשמליות נאות למדי. גרסת הכניסה אמנם מסתפקת בהספק של 170 כ"ס ובטווח של 350 ק"מ, אך הגרסה הבכירה כבר מציעה 204 כ"ס ומבטיחה טווח חשמלי של 450 ק"מ. אם המחירים יהיו דומים לאלו שפורסמו באירופה - סביב 140 אלף שקלים, בתרגום לעברית - תיתכן הצלחה מרשימה.
מתי בישראל: מחצית ראשונה.

לכתבה המלאה >>

MG4

WM - לצד הרחבת ההיצע של דגמי JAC, ב-EV מוטורס מתכננים להשיק בשנה הבאה מותג חשמלי נוסף בשם WM, שמוכר בסין בתור Weltmeister. הדגם הראשון שיגיע הוא רכב פנאי קומפקטי בשם W5 שיתחרה בג'ילי גיאומטרי C וב-BYD אטו 3 . המנוע החשמלי תוצרת בורג וורנר מפיק 218 כ"ס, העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים. הוא יוצע עם שני נפחי מצבר – 52.5 או 69 קוט"ש עם טווח נסיעה של כ-300 וכ-450 ק"מ בהתאמה. אחריו יגיעו רכב פנאי בשם W6 ומשפחתית קומפקטית בשם M5.
מתי בישראל: רבעון ראשון.

WM W6
 
 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. צפו למחירים גבוהים מאוד 
    נהגוס, 29-12-2022

    כמיטב המסורת של היבואנים בישראל. כל יבואן רוצה להרוויח 30% לפחות על כל רכב ( בדר"כ יותר כי חלקם מיבאים את מכוניות לפני העלאת המס - מחכים שיעלה המס - שבפועל הם לא שילמו כי הם הביאו לפני... ואז למכר את האוטו כאילו הם כן שילמו את המס ולגלגל את כל הרווח לכיס - כמו שיבואן קיה החשמלית החדשה עשה.

    והפראיירים ממשיכים לקחת הלוואות ולשלם ריביות גבוהות.

    שיהיה לכולם בהצלחה.

    סגור תגובה

חזור למעלה