דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הסוף: דייהטסו עוזבת את ישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

על פי התכנון המקורי זה אמור היה לקרות רק בשנת 2013 – אך כפי שפורסם הבוקר ב"כלכליסט", מלאי הרכבים שאזל ושערי הין הגבוהים הביאו להפסקת הייבוא של דייהטסו לישראל מוקדם מן הצפוי. במהלך השנה החולפת נמכרו היחידות האחרונות של דייהטסו סיריון המצליחה, ומחליפתה שכבר הושקה ביפן לא הותאמה לשוק האירופי. הג'יפון דייהטסו טריוס נותר כנציג היחיד של דייהטסו בארץ, אך משאזל המלאי של דגם זה הוחלט שלא לחדשו, זאת בשל חוסר כדאיות כלכלית.


דייהטסו טריוס. הדגם האחרון ששווק בישראל / צילומים: יצרן

בכך מסתיימת תקופה של 30 שנה בה שווקה דייהטסו בארץ, שתיזכר לטוב בין היתר בשל העובדה כי דייהטסו היתה מהיצרניות היפניות הבודדות שלא נכנעו לחרם הערבי ומכרו את רכביהן בישראל. בשנות ה-80 זכתה להצלחה בעיקר השרייד הקטנה, כאשר דייהטסו שרמנט הקומפקטית נמכרה במקביל בכמויות מעטות. עם תחילת שנות ה-90 הגיעה לישראל דייהטסו אפלאוז, ששווקה במשך 10 שנים ברצף וזכתה אף היא להצלחה ניכרת. עוד ייזכרו לטוב: המיקרווואנים דייהטסו YRV וגרנדמוב, רכב השטח דייהטסו פרוזה, דייהטסו מאטריה הייחודית וכמובן דייהטסו סיריון ודייהטסו טריוס, שזכו להצלחה ניכרת בעשור הראשון של שנות ה-2000.

כמתחייב בחוק, היבואנית "טלקאר" תמשיך לספק שירות וחלפים לרכבי דייהטסו שנמכרו בישראל למשך שבע שנים מיום עליית הרכב על הכביש.


לדגמי דייהטסו בישראל - דייהטסו

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה