דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכוניות הנמכרות ביותר ב-2014

Getting your Trinity Audio player ready...


שנת 2014 היתה שנת שיא של כל הזמנים בשוק הרכב הישראלי. 239,771 מכוניות נמכרו כאן בשנה החולפת, גידול של 12.7% ביחס לשנה שלפניה. הצמיחה מוסברת על ידי ירידת מחירים בכמה סגמנטים בולטים, והצטיידות מחודשת של חברות הליסינג - שבפעם הקודמת רכשו מלאי גדול בשנת 2011, מלאי שיצא השנה לשוק המשומשות.

לא ראינו דרמות גדולות בשוק השנה, אבל היו בהחלט כמה מגמות מעניינות שכדאי להתעכב עליהן. בשנת 2014 היו מעט השקות חשובות, אך השנה באו לידי ביטוי מכירות רבות של דגמים חשובים שהושקו ב-2013: מיצובישי ספייס סטאר, טויוטה קורולה, מאזדה 3, סוזוקי קרוסאובר, סקודה אוקטביה ועוד.



בנוסף, השנה היתה התחזקות משמעותית של מכוניות קטנות בסביבת המחיר של 80,000 שקל. ההצלחה של קיה פיקנטו גררה אחריה מסגמנט מכוניות המיני את יונדאי i10 החדשה, ובעקבותיה הגיעו מסגמנטים שכנים גם מיצובישי ספייס סטאר, סיאט איביזה, שברולט סוניק סדאן וניסאן מיקרה - שכולן נמכרו במחירים של כ-80,000 שקל בפועל.

עניין נוסף שהתחיל השנה הוא היבוא המקביל של אלבר. למעשה, היה ניסיון קודם של "איילון מוטורס" להתחרות בפורד - אך הניסיון ההוא כשל, ועושה רושם שאלבר מצליחה להציע מכוניות ייחודיות במחירים נמוכים יחסית, אם כי מבלי להתחרות בדגמי המיינסטרים של היבואניות הותיקות.

ומי הן 10 המכוניות הכי נמכרות בישראל? בשביל זה תצטרכו לחכות לסוף הכתבה...

* השינוי המצוין בטבלאות הוא ביחס לדירוגי 2013.
הסימן ^ מציין כניסה חדשה לעשיריה המובילה.

מיני
בשנה שעברה קיה פיקנטו היתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל, וגם השנה היא מציגה נתון מכירות ב-5 ספרות. השנה זה קצת יותר מפתיע, בשל התחרות מול יונדאי i10 החדשה והמצוינת - אך זו סבלה ממגבלות מלאי בשנה היוצאת, שהגבילו את פוטנציאל המכירות. שימו לב לסוזוקי אלטו, שלקראת החלפתה עושה חיל, ולשברולט ספארק - שכובשת את המקום הרביעי עם תיבת הילוכים ידנית בלבד.
יצאה מהעשיריה: טויוטה אייגו.





סופר מיני
באופן מעניין, גם בשנה האחרונה לחייה של יונדאי i20 - היא ממשיכה להוביל את השוק, ובמקביל לעורר ציפיה לקראת השקת הדגם הבא בתחילת 2015. המכוניות הבאות אחריה מציעות תג מחיר קורץ שמושך לקוחות רבים, למעט טויוטה יאריס שמציגה מספרים מרשימים כמעט ללא הנחות. השנה הקרובה צפויה להיות מרתקת בסגמנט הסופר מיני, עם ההשקות של יונדאי, מאזדה 2, סקודה פאביה, אופל קורסה והונדה ג'אז.
יצאו מהעשיריה: סוזוקי סוויפט, סקודה פאביה, פולקסווגן פולו





תת-משפחתיות
יונדאי i25 לא התחזקה ביחס לשנה שעברה, אבל היבואנית כלמוביל בהחלט כן - הם את שלהם עשו עם למעלה מ-4,000 יחידות של מיצובישי אטראז'. השיווק של MG350 אמור להתחדש בשנה הבאה.
יצאו מהרשימה: אין.



משפחתיות
חלק מהדגמים המשפחתיים נמכרים תחת אותו שם בגרסאות ההאצ'בק, הסדאן והסטיישן (פורד פוקוס למשל), בעוד יצרנים אחרים משתמשים בשמות אחרים לדגמים האחרים. כדי לא לתת יתרון מלאכותי לשמות המשותפים, החלטנו גם השנהלאחד את הדגמים המשפחתיים של כל יצרן.

למרות האיחוד, חשוב לציין שטויוטה קורולה היתה מובילה את הטבלה גם בפני עצמה - עם לא פחות מ-13,694 מסירות. נתון מדהים בכל קנה מידה. מאזדה 3 חזרה השנה לעניינים במלוא הרצינות, ושימו לב גם לסוזוקי קרוסאובר - שאמנם משתייך לקטגוריה הבאה, אך ניכס לעצמו לא מעט לקוחות של מכוניות משפחתיות.
יצאה מהרשימה: אופל אסטרה.





ג'יפונים קטנים
בשנה שעברה הבטחנו לכם שב-2014 הטבלה הזו תיראה אחרת - ואכן המצב בקטגוריה הזו השתנה לחלוטין. סוזוקי קרוסאובר השתלט לגמרי על הסגמנט, אבל יש פה עוד כמה מספרים מעניינים: אופל מוקה הוא כנראה הרכב שהושקע בו הכי הרבה בפרסום ביחס למכירות, ותראו אותו לעומת האח התאום שברולט טראקס; סובארו XV הציג מספרים מרשימים למרות שהגיע בגרסת ה-1,600 סמ"ק רק באמצע השנה, ועם מלאי מוגבל. וניסאן ג'וק הוא עדיין להיט. גם בשנה הבאה יהיו פה שינויים מעניינים, בעיקר בגלל ההצטרפות של מאזדה CX3.
יצאו מהרשימה: אין.





רכבי פנאי ושטח
בעקרון, לקטגוריה הזאת הכנסנו את כל הג'יפונים שאינם יוקרתיים, מסביבת המחירים של קיה ספורטז' וצפונה. ציפינו לראות רק את מאזדה CX5, מיצובישי אאוטלנדר ורכבים אחרים מסוגם, אבל תראו מי הסתנן למקום השמיני - טויוטה לנדקרוזר, עם תג מחיר של יותר מ-300,000 שקל. ניסאן קשקאי מכר לא מעט גם מהדור היוצא, ומיצובישי אאוטלנדר ממשיך להוביל את הסגמנט בזכות גרסת 7 המושבים.
יצאה מהרשימה: יונדאי סנטה פה.



מכוניות מנהלים
מכוניות המנהלים נדרסו ברגל גסה על ידי הג'יפונים, שפשוט חיסלו את נתח השוק שלהם. למעט מאזדה 6 ששומרת על כוחה המרשים, מרבית הרכבים שעשו את הקפיצה הם רכבי יוקרה - שמחירם הוזל בתקופה האחרונה, והם מציעים יתרונות אמיתיים ומוחשיים ביחס לרכבי המנהלים העממיים. פורד ורנו אאוט, לקסוס ומרצדס אין.
יצאו מהרשימה: טויוטה אוונסיס, פורד מונדיאו, פולקסווגן פאסאט, רנו לאטיטיוד.





מיניוואנים
גם השנה, המנצח הגדול של קטגוריית המיניוואנים הוא בעצם מיצובישי אאוטלנדר, שמשתייך אמנם לסגמנט רכבי הפנאי - אך הוא הבחירה המועדפת על משפחות עם 4-5 ילדים. בשאריות מתחלקות טויוטה, שמוכרת 2 דגמים בלמעלה מ-2,000 יחידות, וגם קצת שברולט, מאזדה וסיטרואן, שנמכרות בעיקר לציי רכב.
יצאו מהרשימה: פיג'ו 5008, רנו גרנד סניק



סאלון-פאר
כשיש לכם חצי מיליון שקל ומעלה לבזבז על מכונית, קשה מאוד שלא לבחור במרצדס. אפילו ה-S קלאס, עם תג מחיר של למעלה ממיליון שקל, מכרה השנה יותר מרכבים זולים יחסית של וולוו וקדילאק. לקסוס GS זינקה השנה בזכות גרסת ה-GS300h שנמכרת במחיר תחרותי במיוחד.
יצאה מהרשימה: מרצדס CLS





רכבי פנאי יוקרתיים
מי היה מאמין: עם ישראל יכול לבחור בין אודי, ב.מ.וו וקדילאק, אבל מצביע בהמוניו לטובת הגרנד צ'ירוקי. ולא בגלל יכולת השטח. אחרי הג'יפ האמריקאי, אודי מפגינה עוצמה ברשימת רכבי הפנאי היוקרתיים, וב.מ.וו עדיין מתקשה כנראה להתגבר על ענייני התדמית.
יצאו מהרשימה: אודי Q7, ריינג' רובר



טנדרונים
אין חדש תחת השמש. כל עוד משווקת בישראל סיטרואן ברלינגו, היא תמשיך להיות המכונית הנמכרת ביותר בקבוצתה. כן כן, רכב צרפתי בסגמנט שבו האמינות חשובה יותר מכל. האחים של פיאט קובו עזבו השנה את השוק, וגם פורד קונקט החדש עדיין לא הגיע. גם אלו, כנראה, לא היו מורידים מעוצמתו של הברלינגו.
יצאו מהרשימה: פיג'ו ביפר, סיטרואן נמו, פורד קונקט



טנדרים
ארגז פתוח, כושר העמסה בינוני ויכולת שטח גבוהה. את זה יש לכל הרכבים ברשימה הזו, אבל איסוזו די מקס ממשיך לככב שנה אחרי שנה. הרשימה הזו כמעט ולא השתנתה בשנת 2014.
יצאו מהרשימה: אין






הכי נמכרות בישראל

שילוב של מותג יפני, אבזור עשיר, צריכת דלק טובה ושערי מטבע נוחים, הפך את טויוטה קורולה החדשה למכונית הכי נמכרת בישראל. ובפער ענק. פיזור הדגמים של יונדאי ממשיך לבלוט ברשימה הזו, ועוד נתון חשוב ברשימה הזו הוא השליטה המוחלטת של המכוניות המשפחתיות - עם 7 מכוניות בעשיריה המובילה. רק שתי אירופאיות נמצאות כאן, האוקטביה והפוקוס - אך למעשה, 7 מהמכוניות ברשימה מיוצרות באירופה: יונדאי i10, i20 וטויוטה קורולה - בטורקיה, סקודה אוקטביה ויונדאי i30 - בצ'כיה, סוזוקי קרוסאובר - בהונגריה ופורד פוקוס בגרמניה. שינוי החישוב למיסוי הירוק פגע ב-2015 בדגמי יונדאי, שעלולה לאבד את מיקומה בטבלה בשנה הקרובה.

יצאו מהרשימה: רנו פלואנס, ניסאן מיקרה, יונדאי i25.





דירוג המותגים
בטבלה הזו קורים הדברים המעניינים באמת. את יונדאי כל כך מעניין שטויוטה קורולה מכרה יותר מ-i35, כל עוד בסיכום הרשימות היא מוכרת יותר - ועם כל הכבוד להתמקמות של פורד פוקוס בעשיריה המובילה, המותג הזה נמצא בירידה חזקה השנה. בשנה הקרובה נראה כנראה את מאזדה במיקום גבוה יותר, ודאצ'יה ו-MG צפויות להיכנס מחדש לעניינים. בשוק היוקרה אין חדש, כאשר הדירוג אודי-מרצדס-ב.מ.וו-לקסוס נשמר גם השנה.




צילומים: מת'יו דויל, גלעד ארצי, פז בר, דניאל סקלי, יתיר דוידוביץ, יצרנית, cc-jenineabarbanel.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה