בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

המכוניות הנמכרות ביותר באירופה ב-2018

מכוניות באירופה


אחרי סיכומי השנה בשוק הרכב הישראלי, הצצנו ובדקנו מה מתרחש באירופה. ספוילר: יונדאי וקיה הן לא מובילות השוק



מאת נועם ריין
 
השוק הישראלי נחשב במובנים רבים כחלק משוק הרכב האירופאי. אצל יצרנים רבים אנו משויכים מבחינה עסקית לחטיבות האירופיות, וגם טעמי הצרכן הישראלי דומים יותר לאלו של אחיו האירופי מאשר לזה האמריקאי. אז אחרי שניתחנו בהרחבה את נתוני מכירות הרכב בישראל בשנה החולפת, החלטנו לבדוק לראשונה מה קרה במקביל באירופה - וכמובן שגילינו תוצאות שונות לגמרי.
 
בסך הכל נמכרו באירופה 15.4 מיליון מכוניות חדשות ב-2018, ירידה קלה של כרבע אחוז ביחס לשנת 2017. את רשימת המדינות שנמדדו תוכלו למצוא בסוף הכתבה.


 
בטבלת המותגים הנמכרים מככבים כמובן מותגי הבית האירופאיים, בעוד אצלנו מובילות את השוק יצרניות מהמזרח - יונדאי, קיה, טויוטה ואחרות. מותגי היוקרה ממוקמים באירופה הרבה יותר גבוה מאשר אצלנו, בשל המחירים הנמוכים יותר של המכוניות החדשות במרבית השווקים.
 
מותגים שנתפסים בישראל כחלשים, כמו פורד, אופל ופיאט, זוכים למיקומים גבוהים מאוד בטבלה האירופית. מנגד, מותגים שחזקים בישראל כמו מאזדה, סוזוקי ומיצובישי, נמכרים באירופה בכמויות נמוכות בהרבה. 
 
אחוזי השינוי בטבלה מתייחסים לכמות המכירות בשנת 2018 לעומת שנת 2017. מחוץ לרשימה, עם כמות של כ-1,500 מסירות ומטה, ניתן למצוא מותגים כמו למבורגיני, דודג', מהינדרה, קדילאק, רולס רויס, לוטוס, ג'ילי, קרייזלר ובוגאטי.

 
הדגמים הנמכרים ביותר באירופה
כאן יש כמה שמות מעניינים שהישראלים לא מצפים לפגוש בצמרת טבלת המסירות - רובם כמובן אירופאיים, אך לא רק. ניתן להבחין בעוצמה האדירה של סגמנט הסופר מיני בשוק האירופאי: מתוך 10 הדגמים הנמכרים, ישנם 6 דגמי סופר מיני. גם המשפחתיות עדיין דומיננטיות באירופה, עם 9 דגמים מתוך ה-30 המובילים. רכבי הפנאי נמצאים בעליה עם 8 מתוך ה-30 - עדיין מספר נמוך ביחס לדומיננטיות שלהם בישראל.


 
אם נחפש באירופה את הדגמים הפופולאריים בישראל, נצטרך לרדת למקומות נמוכים במיוחד: יונדאי איוניק, המכונית הנמכרת ביותר בישראל, נמצאת במקום ה-137 בלבד באירופה - מתחת למכוניות כמו סמארט פורפור וב.מ.וו סדרה 2 קופה; קיה ספורטז' נמצא במקום ה-36, קצת מתחת למרצדס GLC ומיני קופר; קיה פיקנטו נמצאת במקום ה-68 בטבלה האירופית ואחותה יונדאי i10 נמצאת 10 מקומות מעליה; קיה נירו במקום ה-116 (מתחת ללנצ'יה אפסילון), טויוטה קורולה מסתפקת במקום ה-188 עם 15,000 מסירות בלבד - פחות מפורשה 911; מיצובישי אאוטלנדר מסתתר במקום ה-122, שלושה מקומות מעל מאזדה 3 ו-16 מקומות מעל סוזוקי קרוסאובר.
 

אם נמשיך להעמיק במורד הטבלה, נמצא את סובארו XV במקום ה-190, עם כמות מכירות דומה לזו של מאזדה MX5; אחיו הגדול, סובארו פורסטר, נמצא במקום ה-214 - אחד מעל קיה סורנטו ואחד מתחת ליגואר XF. יונדאי אלנטרה נמצאת במקום ה-281, מתחת לאלפיין הספורטיבית מבית רנו, ואילו מיצובישי אטראז' רשמה השנה רק 62 מסירות באירופה - נתון שמציב אותה במקום ה-361, מתחת לרולס רויס קאלינן.


 
הנתונים בטבלאות מתייחסים ל-30 מדינות באירופה, הכוללות את מדינות האיחוד האירופי יחד עם המדינות החברות בהסכמי הסחר החופשי של אירופה: אוסטריה, איטליה, איסלנד, אירלנד, אסטוניה, בולגריה, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, הונגריה, יוון, ליטא, לוקסמבורג, לטביה, נורבגיה, סלובניה, סלובקיה, ספרד, פולין, פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, צרפת, קפריסין, קרואטיה, רומניה, שוודיה ושוויץ.
 
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. סתם פרימיטיביים באירופה, מה הם מבינים? (לת)  

עצבץ,13.02.2019

2. ככה השוק הישראלי מוכיח שהוא שייך מדינות עולם שני ולא ראשון (לת)  

,13.02.2019

3. ירון  שאנחנו שוק לא משהו בלשון המעטה. האירופאים מבינים ...

נו אז מה זה אומר עלינו על השוק הישראלי?,16.02.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים