דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'נסיס G90 נחשפת - תחילת הדרך

Getting your Trinity Audio player ready...


קודם כל ולפני הכל, צריך להוריד בפני יונדאי את הכובע. באמת. מיצרנית איזוטרית ששיכפלה עיצובים מיושנים אותם קנתה מיצרניות אחרות, הפכה יונדאי לאחד הכוחות המשפיעים ביותר בעולם הרכב. החלק המדהים הוא, שכל זה קרה תוך פחות או יותר עשור, הרף עין במונחי עולם הרכב. ונראה ש"מספיק" היא מילה שלא בדיוק נאמרת במסדרונות המטה של היצרנית הקוריאנית, כי לפני פחות מחודש היא הכריזה על הקמת מותג עצמאי - ג'נסיס, שיתחרה ראש בראש מול יצרניות היוקרה ה"אמיתיות" וכן בחטיבות היוקרה של היצרניות היפניות. היום היא כבר חושפת את המכונית הראשונה של המותג - ג'נסיס G90 (או EQ900 בקוריאה), ומראה לכולם שהיא לא באה לשחק משחקים. היא באה לנצח.

ג'נסיס G90
ג'נסיס G90. באה לנצח / צילום: יונדאי
אוקיי, זה נכון, מכונית יוקרה של יונדאי היא לא לגמרי רעיון חדש, ובכלל, המותג ג'נסיס קיים כבר לא מעט שנים (ולא, הכוונה היא לא ללהקה של פיל קולינס). אבל "ההיא", לה קראו אקווס (Equus), הושקה בשנת 2009, שנה בה יונדאי עדיין לא עמדה בפסגת פחות או יותר כל טבלת מסירות והובילה חדשנות טכנולוגית. והאמת היא שזה מאוד ניכר בה, היא נראה כמו תערובת בין הרבה מדי מכוניות יוקרה עם ביצוע לא מבריק. כאילו יונדאי "השאילו" המון חלקים מהמון יצרנים, אבל לא בדיוק ידעו מה לעשות איתם. הסיבה לרצון לקבור את הזכרון שלה, אם כך, די מובן.

ה-G90 החדשה היא כאמור מכונית חדשה לחלוטין שממשיכה בדרכו של רעיון ישן, ויכולות הביצוע העכשוויות שלה, שהשתפרו לאין ערוך מאז אותה אקווס, ניכרות בכל פינה. קודם כל יש כאן שפת עיצוב מובחנת של המשפחה. עם חרטום ופנסים קדמיים שמזכירים ולא במעט את הסונטה, פרופורציות סולידיות עם תא מנוע לא ארוך מדי, קווים ישרים למדי שמזכירים את אלו של הג'נסיס הנוכחית (שכנראה תוחלף ב-G50 בשלב כלשהו) וישבן שמעלה אסוציאציה מסויימת למי שיונדאי מסמנת כאחת היריבות הגדולות של ה-G90, מרצדס S קלאס.

ג'נסיס G90

בתוך תא הנוסעים נראה שיונדאי הסירה את כל המעצורים בדרך ליצירת חווית "מחלקה ראשונה". זה מתחיל בדיפונים מחומרים איכותיים במיוחד שנרכשו מאמנים מרחבי העולם, מערכת מתלים אדפטיביים ושלל מערכות נוחות אחרות. בקוריאה תוצע ה-G90 אפילו עם מערכת חכמה אותה מכנה היצרנית "בקרת יציבה נכונה" שמתאימה באופן אוטומטי את כוונון המושבים, ההגה, מראות הצד ומערכת התצוגה העילית לצורת גופו של הנהג.

ג'נסיס G90
ג'נסיס G90. המושבים יתאימו עצמם לגוף הנהג

האבזור, כמצופה ממכונית במעמדה של ספינת דגל, מרשים מאוד וכולל מעבר לפינוקים מהפסקה הקודמת גם מערכות בטיחות אקטיביות, טעינה אלחוטית לטלפונים, מסך 12.3 אינץ' במרכז הקונסולה ומערכת עזר לחנייה שמציגה בו זמנית על המסך תמונת "מבט-על" של המכונית לצד התמונה ממצלמת הרוורס ומפת ניווט, שלא תשכחו בטעות באיזו מדינה חניתם בבוקר.

ג'נסיס G90
ג'נסיס G90. לאותם בקרים שאתם מחנים בטעות בצפון בייג'ין

דווקא בגזרת המנועים יונדאי בחרה שלא לשנות יותר מדי, ה-G90 תמשיך להימכר עם אותו מנוע 5.0 ליטר של האקווס שמפיק כאן 425 כ"ס (4 כ"ס פחות) וגם עם שני המנועים הקטנים יותר - 3.8 ליטר בנזין שמפיק 315 כ"ס ו-3.3 ליטר טורבו-בנזין עם 370 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה אחורית כסטנדרט או הנעה כפולה כאופציה.

ג'נסיס G90
ג'נסיס G90. החומרים הטובים ביותר שנאספו מאמנים ברחבי העולם

בשלב זה תתחיל לשווק יונדאי את הג'נסיס G90 בשוק הקוריאני ומאוחר יותר היא תצא גם לשווקים נוספים בהם ארה"ב, סין, רוסיה ומדינות מסויימות במזרח התיכון (שכנראה לא כוללות את ישראל).

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה