שנה לאחר שנחשפה ב.מ.וו סדרה 8, מציגה היצרנית הבווארית את גרסת הספורט הקיצונית - ה-M8, שתוצע בתצורת קופה או קבריולה. מהיבואנית "דלק מוטורס" נמסר כי השיווק בישראל צפוי להיפתח בסוף השנה הנוכחית.
כמו ה-M850 המוכרת, גם ב.מ.וו M8 מצויידת במנוע 4.4 ליטרים מוגדש בתצורת V8, אך בגרסת M הוא מספק 600 כ"ס - תוספת של 70 כ"ס. נתון המומנט זהה ועומד על 76.4 קג"מ הזמינים מ-1,800 סל"ד.
התוספת להספק קיצרה את ההאצה ל-100 קמ"ש ב-0.4 שניות ל-3.3 שניות בלבד (3.4 שניות בקבריולה). המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש או 305 קמ"ש עם חבילת M Driver. במקביל לשיפור בביצועים, צריכת הדלק נפגעה והיא עומדת על 9.4 ק"מ לליטר (לעומת 12 ק"מ לליטר ב-M850).
אם כל הכוח הזה לא מספיק, ב.מ.וו מצמידה ל-M8 גם גרסת Competition שתהיה חזקה אפילו יותר. זו מעלה את ההספק ל-625 כ"ס ומקזזת עשירית שנייה נוספת בהאצה ל-100 קמ"ש - כך שהנתון בגרסה זו עומד על 3.2 שניות בלבד (3.3 בקבריולה).
בדומה ל-M850, גם ל-M8 תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה חכמה המסוגלת להעביר עד 100% מהכוח לסרן הקדמי או האחורי. בנוסף ישנו היגוי פרוגרסיבי בעל יחס תגובה משתנה, מתלי ספורט אדפטיביים, ספויילר אחורי מתרומם חשמלית ושבכה קדמית אקטיבית אשר נפתחת ונסגרת בהתאם לטמפרטורת המנוע ומהירות הנסיעה.
כדי לבלום את כל העוצמה הזו מצוידת ה-M8 בבלמים קדמיים בקוטר 395 מ"מ עם קליפר של 6 בוכנות, בעוד הבלמים האחוריים מגיעים לקוטר של 380 מ"מ. ה-M8 תאפשר בחירה בין שני מציבה בלימה, "נוחות" ו"ספורט", וגם תציע אופציה לבלמי קרבון בקוטר 400 מ"מ מלפנים ו-380 מ"מ מאחור. אופציה נוספת היא מערכת פליטה משודרגת מבית M Sport אשר לדברי ב.מ.וו משפיעה בעיקר על צליל הפליטה.
מלבד הבחירה באופי הבלימה, יוכל הנהג לאפיין את תגובות המנוע, תיבת ההילוכים, ההיגוי, המתלים, צליל המנוע, בקרת האחיזה וחלוקת המומנט בין הצירים, כאשר בגרסאות Competition מתווסף מצב "מסלול" קיצוני יותר. בשונה מסדרה 8 הרגילה, תציע ה-M8 מערך תצוגה שונה בלוח המחוונים הדיגיטלי (12.3 אינץ') אשר יספק מידע גרפי על ביצועי הרכב בזמן אמת.
לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות